پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:30:55 - شنبه 18 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۷۰۰هزار شغل برای جوانان خارجی ایجاد کردند /جوانان ما همه سرکارند!
خطیب جمعه رابربااشاره به صحبتهای رئیس دولت به ملت که با لبخند و زیبایی توهین به شعور ملت ایران کردند گفت: صدای ما را به رئیس جمهور برسانید اینکه در سال ۷۰۰هزار شغل برای جوانان ایجاد کردید البته برای خارجی ها، وقتی کترینگ راه آهن را به اتریش ها، آشپز اتریشی برای طبخ غذای ایرانی ‌مفتخرید، کشتی سازی به کره جنوبی ها، یا تراکتور سازی جمهوری چک، تراکتور بسازند، اداره بندر چابهار به هندی ها واگذار شد، ما که ناراضی هستیم جوانان ما همه سر کارند هیچ کس بیکار نیست!

به نقل از صبح رابر؛ حجت الاسلام صادقی امام  جمعه شهرستان رابر در ادامه مباحث  هفته های  قبل درباره وظایف مشترک زوجین که تأثیر بسزایی در تحکیم  خانواده دارد پرداخت و گفت : یکی دیگر ازوظائف مشترک زوجین قناعت وساده زیستی است که  عامل  بسیارمهمی درتحکیم خانواده  دارد .

وی با بیان اینکه قناعت یعنی اینکه  آن امکاناتی که در دست دارد از آن استفاده کنید افزود: روایت متعددی ائمه درباره قناعت فرمودند، امام  زین العابدین (ع) در پاسخ به فردی که برترین اعمال چیست؟ حضرت درجواب  فرموده بودند به  آن چه در دست توست قانع باشید.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه اگر در زندگی قناعت داشته باشد آسایش هم دارید تصریح کرد: اولین ثمره شیرین قناعت، آسایش است. انسان تشکیل  خانواده و زندگی میدهد که آسایش در زندگی داشته باشد، باید به این  صفت  قناعت  متصل باشد و به آنچه دارد بسنده کند.

 

وی،  آرامش  را نتیجه قناعت برشمرد و گفت:  بسیاری از نگرانیها که در زندگی مشترک وجود داردکه با این دید نگاه  برطرف می شود ، اگر نگاه زن و مرد به همدیگر نگاه  دارایی باشد دارایی، این  مرد یا زن است  بدون نگاه به زندگی دیگران این یک  آرامشی به وجود می آورد که هم  قناعت در پی دارد.

امام جمعه رابر افزود: در جامعه امروزی  این که دارایی را  همسران خود  بدانید رشد پیدا کند، مشکلات زندگی با قناعت حل می شود .

وی عنوان کرد: در زندگی مدل  غربگرایی فاتحه قناعت را خواند، دختران و پسرانتان را  به مدرک شوهر ندهید به اصالت، نجابت، صداقت ایمان و اخلاق ازدواج بدهید، ببینید زندگی های امروزی به چه سمت و سویی حرکت می کنند آیا این نوع زندگی آسایش را  در  زندگی می آورد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه فرزندانمان را انقلابی، اسلامی ، دینی و پیرو اهل بیت (ع) بار بیاورید گفت: در روایتی از  امیرالمومنین آمده است؛ رضایت و قناعت اندوه را از بین می برد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در بیشتر شهرستانها نماز باران اقامه  شده اظهار داشت: روز دوشنبه ۲۰ دیماه ساعت ۳ عصر نماز باران  در مصلی اقامه می شود، همچنین روز  شنبه، یکشنبه و دوشنبه را  روزه بدارید و  فرزندان  خردسال خود را هم بیاوردید،و  با توجه و تضرع  به درگاه خداوند ،رحمی کند و باران رحمتش را برای ما نازل کند.

خطیب جمعه رابربا اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامى با نخبگان و دانشجویان بسیجى مدال‏ آور دانشگاه شریف گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند: لزوم شکرگزارى نعمت نخبگى و ظرفیت‏ها و استعدادهاى بالا، نوید آینده سرشار از علم و معنویت کشور.

وی با تأکید مقام معظم رهبری در بحث معنویت تأکید کرد:  نخبگان  اگر معنویت نداشته باشد، جذب کشورهای اروپایی می شوند ، ما از دولت و مجلس می خواهیم نسبت به بودجه بنیاد نخبگان  کشور عنایت ویژه ای داشته باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت برجام گفت: از جوانان و نخبگان کشور استفاده کنید از دولت و مجلس می خواهیم  بودجه  نخبگان را  کم نکنند اینها آیندسازان کشور هستند، علی محمدی ها  احمدی روشن نخبه بودند به نخبگان عنایت ویژه ای داشته باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خودبااشاره به صحبتهای  رئیس دولت به ملت  که با لبخند و زیبایی توهین به شعور ملت ایران کردند افزود: صدای ما را به  رئیس جمهور برسانید اینکه  در سال ۷۰۰هزار شغل برای جوانان ایجاد کردید البته  برای خارجی ها، وقتی کترینگ راه آهن را به اتریش ها، آشپز اتریشی برای طبخ غذای ایرانی ‌مفتخرید، کشتی سازی به کره جنوبی ها ، یا تراکتور سازی جمهوری چک  تراکتور بسازند، اداره بندر چابهار به هندی ها واگذار شد، ما که ناراضی هستیم  جوانان ما همه سر کارند  هیچ کس بیکار نیست!

خطیب جمعه رابرافزود : وقتی یک  خانواده انقلابی، بسیجی ، جانباز در کار قاچاق  بیفتد، از شهدا خواستم ،اگر معجزه دارید کمکم کنید  به فساد کشیده نشوند، مدت ها در  جبهه  در مقابل  دشمن بوده وحال به خاطر نان زن و بچه به قاچاق و فساد بیفتند اینها را باید جواب دهید.

وی بابیان اینکه درجشن برجام نقل،نبات و شیرینی هم آقایان  داشته باشید افزود:  افتخارات دولت بر این است ،تعهدات گلستان ، عهدنامه ترکمانچای وبرکات دولت، برجام است که مهمترین خاصیت جشن برجام سایه جنگ را  از سرتان برداشته شد.

حجت الاسلام صادقی گفت: بگذارید سایه جنگ برداشته نشود برای خارجی کار ایجاد می کنید در حالی  نخبگان و دانشمندان دانشمندان هسته‌ای  در آب و فاضلاب مشغول به کار کردند، ما ممنون وار این دولت هستیم خدا خیرش دهد!  سایه جنگ از سر ما برداشت به هر حال  در انتخابات آینده، جواب این دولت را  خواهیم داد.

dsc09488

وی در بخش دیگر سخنانش بااشاره به اینکه درچنین روزی اجراى توطئه استعمارى کشف (حذف) حجاب به‏دستور رضاخان پهلوى (۱۳۱۴ ه ش) تصریح کرد: رضاخان با چماق نتوانست حجاب را از سر شما خانمها بردارد،  اما آقایان  دولت،چندین  قبل ، عمامه به سرهم بودند با  همین  مطالب گفتگوی تمدن ها، خیلی راحت  چادر و روسری را  از سر دختران مابرداشت خدا خیرش ندهد .

امام جمعه رابر به مسوولین و کارمندان رابر متذکرشد: اگر کارمند زنی در ادارات بی حجاب،  با مانتو های  جلف و آرایش کرده  باشد، بنده با او  برخورد جدی  می کنم و این امر را ازاین باب  تذکر دادم که شیوع پیدا نکند.

وی با بیان اینکه  در هر خانواده رابری که نگاه کنید یا خانواده شهید، یا جانباز، یا ایثارگر و یا متصل به شهید است گفت : وظیفه ماست که ازبی حجابی و بدحجابی در این شهرستان جلوگیری کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ۲۰ دی سالروز وفات  حضرت فاطمه معصومه(س)به فضایل آن حضرت پرداخت و بیان کرد: بعد از حضرت زهرا(س)از جهت گستردگى شفاعت، هیچ بانویى به شفیعه محشر حضرت معصومه (س) نمى‏رسد. امام جعفرصادق(ع)در این‏رابطه مى‏فرماید:«تَدخل بِشفاعتها شیعتنا الجنته باجمعهم»؛با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت مى‏شوند.

وی با اشاره به زیارت‏نامه مخصوص‏آن حضرت گفت: یکى از فرازهایى که بیانگر اوج عظمت و مقام حضرت فاطمه معصومه(س)است را  زیارت‏نامه‏اى است که حضرت رضا(ع)در مورد آن‏حضرت بیان فرموده‏اند. در فرازى از آن چنین آمده است:«یا فاطمه اشفعى لى فى الجنه فان‏ّ لک عندا… شأناً من الشأن؛اى فاطمه مرا در مورد ورود به بهشت شفاعت کن؛ چراکه در پیشگاه خداوند داراى مقامات و درجات بسیارى هستى.»

dsc09491

خطیب جمعه رابرافزود: امام صادق(ع)این روایت را قبل از ولادت امام کاظم(ع)فرمود:«و ستدفن فیها امرأهٌ من اولادى تسّمى فاطمهٌ فمن زارها وجبت له الجنَّه؛به‏زودى در قم بانویى از فرزندان من به نام فاطمه دفن میشود. کسى‏که مرقد او را زیارت کند، بهشت براى او واجب میگردد.»

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم(ص) هم شفاعت گسترده‏اى دارند که بسیار وسیع و جهان‏شمول است:خاتون محشر، صدیقه اطهر، حضرت فاطمه زهرا(س)، شفیعه روز جزا، حضرت فاطمه معصومه(س)که بعد از حضرت زهرا(س)از جهت گستردگى شفاعت، هیچ بانویى به شفیعه محشر حضرت معصومه(س)نمى‏رسد.

وی افزود : یکى از شواهد عظمت استثنایى حضرت معصومه(س) زیارتنامه‏اى است که به‏خصوص، حضرت رضا (ع) در شأن او صادر فرموده است زیرا بعد از فاطمه زهرا(س) تنها زیارتى که از امام معصوم براى یک زن نقل شده، زیارت حضرت معصومه (س) است و هیچ‏یک از بانوان خاندان عصمت و طهارت زیارت مخصوص از امام ندارد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب