پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:11:48 - یکشنبه 24 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارگاه قالیبافی با اشتغالزایی ۴۰ نفر در رابرافتتاح شد
فرماندار رابر گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، یک کارگاه قالیبافی با اشتغالزایی ۴۰ نفر در روستای قنات‌ملک این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش “صبح رابر”علیجان سلیمانی در حاشیه آیین افتتاح کارگاه قالیبافی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رابر اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی برای بانوان روستایی، نخستین کارگاه قالیبافی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در روستای قنات‌ملک رابر راه‌اندازی شد.

photo_2017-02-12_23-17-57

فرماندار رابر بیان کرد: با توجه به اینکه قالیبافی یکی از حرفه‌های قدیمی شهرستان رابر است و با توجه به شرایطی رو به فراموشی سپرده است با رایزنی با بخش خصوصی، نخستین کارگاه را در روستای قنات‌ملک راه‌اندازی کردیم که در مرحله اول برای ۴۰ نفر اشتغالزایی می‌شود.

سلیمانی اظهار کرد: قصد داریم این صنعت را در روستاهای دیگر هم راه‌اندازی کنیم که علاوه بر اشتغالزایی برای بانوان به اقتصاد خانواده‌های روستایی نیز کمک می‌کند.

وی گفت: افراد متقاضی به مدت یک‌ماه تا ۴۵ روز آموزش رایگان می‌بینند و سپس به اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان معرفی و پس از دریافت کارت مهارت مشغول به‌کار می‌شوند.

فرماندار رابر یکی از ویژگی‌های مهم این کارگاه را استفاده از دستگاه‌های نقشه‌خوان هوشمند عنوان کرد و افزود: حتی افرادی که مهارتی هم در این زمینه ندارند با گذراندن این دوره به سرعت می‌توانند با استفاده از این دستگاه به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب