پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:04:31 - چهارشنبه 23 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۱۷هزار استعلام انتخابات شوراهای استان کرمان پاسخ داده شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضائی استان کرمان طی ایام عید به ۱۷ هزار استعلام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخ داد.

به گزارش “صبح رابر” به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد در مراسم جشن میلاد علی بن ابی طالب(ع) که در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان با حضور قضات و کارکان اداری برگزار شد، ضمن تبریک این عید و روز پدر اظهار داشت: حضرت امیرالمونین علی (ع) مظهر عدالت، علم، عزت، سخاوت و شجاعت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال ۹۵ شاهد کاهش ۷۳ درصدی پرونده های مسن در دادگستری استان کرمان بوده ایم که یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

موحد بیان کرد: در مجموع در سال گذشته با تلاش های شبانه روزی کارکنان قضائی و اداری ۶۴۷هزار و ۵۳۲ فقره مورد رسیدگی و مختومه شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده مختومه ۱۷۱ هزار و ۲۴۱ فقره مربوط به شوراهای حل اختلاف بوده است و ۴۷۶ هزار و ۲۹۱ فقره پرونده مربوط به شعب دادگاه ها و دادسراهای سراسر استان کرمان بوده است.

موحد عنوان کرد: در سال گذشته ۶۳۸ هزار و ۷۳۳ فقره پرونده وارد دادگستری کل استان کرمان شده است.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه رصد، شناسایی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی از وظایف و برنامه های دادگستری استان کرمان در دوانتخابات مهم و سرنوشت ساز پیش رو است، گفت: حضور حداکثری در پای صندوق های رای ضرورت دارد.

موحد با اشاره به اینکه استان کرمان کمترین جرائم انتخاباتی را در سنوات گذشته داشته است، تاکید کرد: دستگاه قضائی به جرائم انتخاباتی در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دستگاه قضائی استان در ایام عید نوروز در راستای ماده ۴۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به ۱۷هزار استعلام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا پاسخ داده شد.

وی با اشاره به نام گذاری سال ۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال»، افزود: دادگستری استان کرمان در راستای منویات مقام معظم رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را دنبال و به صورت قاطع از فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در چارچوب قانون همچون گذشته حمایت می کند.

موحد به تشکیل کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری  استان کرمان اشاره کرد واعلام داشت: در سال گذشته تصمیمات بسیار خوب و ارزشمندی در این کمیته در راستای رونق کسب و کار و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران صورت پذیرفت.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب