پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:14:58 - دوشنبه 1 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رونمایی از اطلس لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به مناسبت آزادی خرمشهر
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: امسال برای نکوداشت آیین سوم خرداد برنامه های متعددی ارائه کرده ایم که در سوم،چهارم و پنجم خرداد رونمایی می شوند. کتاب های ارزشمند و ماندگاری در ثبت تارخ نگار دفاع مقدس به چاپ رسیده از جمله اطلس لشکر ۴۱ثارالله که پس از پروژه ۹ ساله به اتمام رسیده است که ۲۵ عملیات را در دفاع مقدس تشریح می کند.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان؛ سرهنگ محمد مهدی ابوالحسنی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت سوم خرداد گفت: باید قدردان حماسه سازان و قهرمانان دفاع مقدس باشیم، هرچه داریم مدیون خون شهدا در دفاع مقدس و حماسه سازان آزادی خرمشهر هستیم زیرا اگر این بزرگواران نبودند حضور ده ها میلیونی مردم در پای صندوق های رای رقم نمی خورد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات برخی کارهای ناچیز رابزرگ میکنیم واز حماسه های بزرگ غافل می شویم افزود: آزادی خرمشهر یک حماسه تاریخی بود در زمانی که دشمن می خواست انقلاب اسلامی را به زانو درآورد در همین روزهای سوم خرداد دژی به نام خرمشهر را به همت مردان بزرگ این سرزمین  فتح کردیم.

مدیر کل ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در ادامه ابراز کرد:قریب ۶۰۰۰ از جوانان کشور به مقام شهادت نائل گشتند که بیش از ۲۰۰ نفر از آنها مردان دلیر استان کرمان بودند، ۲۱۹ شهید و جانباز که در نهایت این جانبازان عزیز هم به جرگه شهدا می پیوندند؛ در این جنگ ۷۸۲ نفر مجروح، ۶۴ نفر به اسارت درآمدند که ۱۷نفر از آنها جزء آن بیست و سه نفر بودند که حماسه بزرگ آزادگی را رقم زدند.

ابوالحسنی اظهار داشت: کلید فتح خرمشهر به دست رزمندگان کرمان بود. دشمن باور نداشت ایران توان دفاع داشته باشد اما به همت دلیر مردان دفاع مقدس فتح خرمشهر رقم خورد. امیدوارم که در جمهوری اسلامی قدردان این حماسه سازان باشیم تا در آن دنیا سرافکنده نباشیم. نمی دانم کسی که امروز امنیت و عزت کشور را متزلزل میکند چگونه می خواهد در آخرت پاسخگوی خون شهدا باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد:امسال برای نکوداشت آیین سوم خرداد برنامه های متعددی ارائه کرده ایم که در سوم،چهارم و پنجم خرداد رونمایی می شوند. برگزاری صبحگاه مشترک در صبح سوم خرداد با حضور نیروهای مسلح و همچنین پیاده روی نیروهای مسلح، حرکت و تجمع نیروهای مسلح از برخی  خیابان های شهر به سمت پارک شورا، گرامیداشت سوم خرداد با محوریت خانواده شهدا و تجلیل از اسوه های صبرو استقامت همراه با اکران فیلم ماجرای نیمروز در سینما شهر تماشا.

وی پیرامون ادامه برنامه های گرامی داشت سوم خرداد بیان کرد: ویژه برنامه ساعت پیروزی که ساعت یازده روز سوم خرداد می باشد در واقع ساعتیست که خرمشهر آزاد شده و این ویژه برنامه با همکاری صداوسیما ونهادهای مرتبط صورت می گیرد.

ابوالحسنی عنوان کرد: در راستای گرامی داشت سوم خرداد کتاب های ارزشمند و ماندگاری در ثبت تارخ نگار دفاع مقدس به چاپ رسیده از جمله اطلس لشکر ۴۱ثارالله که پس از پروژه ۹ ساله به اتمام رسیده است که ۲۵ عملیات را در دفاع مقدس تشریح می کند. دوکتاب دیگر به نام های تا مرز کوشک که نقش بچه های لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات بیت المقدس را بازگو می کند و همچنین کتاب جاده های هموار امام زاده.

وی اذعان کرد: مراسم گلباران و غبارروبی قبور شهدا و رونمایی از تقویم دیجیتال دفاع مقدس ویژه تلفن همراه که یک مرجع خوبی است برای آشنایی با زمان و مکان شهادت شهدای شاخص استان کرمان، سرکشی و دیدار با خانواده های شهدا و جانبازان که در راستای گرامیداشت سوم خرداد صورت می گیرد.

ابوالحسنی در پایان خاطر نشان کرد:ای کاش این سرکشی و دیدارها مردمی و همگانی می شد مردم ما هرکدام با یک خانواده جانباز و شهید دیدار می کردند و قدردان زحمات این بزرگواران و خانواده هایشان می شدند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب