پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:17:27 - دوشنبه 22 خرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وضعیت تب کریمه کنگو در استان کرمان جای نگرانی ندارد/با رعایت چند نکته به راحتی می توان از ابتلا به بیماری نجات یافت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در استان کرمان وضعیت تب کریمه کنگو خوب است و جای نگرانی ندارد و چند مورد محتملی هم که در استان کرمان مشاهده شده است و تعداد آن ها انگشت شمار است افرادی بودند که سابقه تماس با دام را داشته اند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از بوتبا نیوز ؛ با آغاز فصل گرما اخبار مختلفی در خصوص بیماری های واگیر دار در جامعه رواج پیدا می کند که یکی از این بیماری های فصلی تب کریمه کنگو است و مدتی است که اخبار منتشر شده مبنی بر مرگ و میر تعدادی از مبتلایان عموم مردم را نگران کرده است.

این در حالی است که این بیماری به راحتی با رعایت چند نکته قابل پیشگیری است و جای نگرانی ندارد، در همین رابطه سید وحید احمدی طباطبایی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در گفت و گو با ” بوتیانیوز ” اظهار کرد: در استان کرمان وضعیت تب کریمه کنگو خوب است و جای نگرانی ندارد.

طباطبایی در ادامه تصریح کرد: بیماری تب خونریزی دهنده تب کریمه کنگو یک بیماری شغلی است و افرادی که دامدار و قصاب هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند و چند مورد محتملی هم که در استان کرمان مشاهده شده است و تعداد آن ها انگشت شمار است افرادی بودند که سابقه تماس با دام را داشته اند.

وی افزود: مردم عادی نگران نباشند چرا که یکی از محاسن کشتارگاه شهر کرمان این است که مجهز به پیش سرد کن است چرا که یکی از راه های پیشگیری تب کنگو این است که گوشت ۲۴ ساعت حداقل در سرد کن قرار بگیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه به مردم توصیه کرد: مردم گوشت را از مراکز مجاز که مهر کشتارگاه دارند تهیه کنند و باز هم بعد از خرید گوشت بلافاصله اقدام به خرد کردن نکنند و محض احتیاط اجازه دهند که گوشت ۲۴ ساعت در یخچال بماند.

طباطبایی تشریح کرد: مردم برای خرد کردن گوشت از دستکش استفاده کنند و هم چنین گوشت و جگر کاملا پخته شود و اگر این نکات رعایت شود هیچ جای نگرانی نیست.

وی خاطر نشان کرد: توصیه ما به قصابان این است که حتما از دستکش، وسایل محافظتی و چکمه استفاده کنند و افرادی هم که با دام در تماس هستند حتما لباس های پوشیده بپوشند چون انتقال این بیماری از طریق کنه است اگر احتمالا کنه ای هم روی بدن آن ها نشست با پوشیدن لباس بسته وارد پوست نمی شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان گفت: کنه ای را هم که به بدن چسبیده نکشند چون از طریق خون می تواند بدن را آلوده کند و در این مورد بهتر است با وسیله ای مثل موچین کنه را از بدن جدا کنند.

 

انتهای پیام/

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب