پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:30:34 - شنبه 31 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
۸۵ درصدوظایف بهزیستی، نظارتی است
مسول حراست بهزیستی استان کرمان با اشاره به پیگیری مسکن مددجویان، وام اشتغال مددجویان، صدور مجوز برای مراکز غیر دولتی و نظارت بر آنها گفت: بیش از۹۰درصد فعالیت های بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده و ۸۵ درصد وظایف اداره بهزیستی در استان و شهرستانها کار نظارتی است.

به گزارش “صبح رابر”؛ عرب نژاد مسول حراست بهزیستی استان با گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی با شعار “بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی و هفته بهزیستی از ۲۴ تا ۳۰ تیرماه گفت:سازمان بهزیستی بیش از ۱۸۰ فعالیت را به صورت تخصصی در کشور انجام می دهدکه در۴حوزه تخصصی اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی و حوزه هماهنگی مؤسسات غیر دولتی فعالیت زیادی دارند.

وی با اشاره به فعالیت اصلی هر حوزه تخصصی افزود: پیشگیری از تولد فرزند معلول، طلاق، نابینایی و کم بینایی، ناشنوای و کم شنوایی و دهها نوع پیشگیری دیگر که نیاز به مشاوره در زمینه های تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، زناشویی، انتخاب همسر، مشکلات روانی، جنسی و اعتیاد در حوزه  فعالیت پیشگیری با  شماره  تماس ۱۴۸۰ یاصدای مشاور به شما مشاوره رایگان می دهند.

عرب نژاد ادامه داد: اگر مشاوره های تلفنی کفایت نکند خود مشاوران شما را به مرکز مشاوره حضوری راهنمایی میکند تا موضوع بررسی و راه حل را ادامه دهید.

وی همچنین به آزمایش های ژنتیکی پسران و دخترانی که در آستانه ازدواج قرار میگیرند؛ اشاره کردو گفت: با مراجعه به یکی از مراکز ژنتیک بهزیستی، آنجا بررسی و راهنمایی هایی صورت میگیرد که از تولد فرزند معلول پیشگیری شود.

این مسئول یکی از فعالیت امور اجتماعی را حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست ازنگهداری، معیشت، تحصیل  و مهارت آموزی، ازدواج و اشتغال  توانمند شدن زندگی مستقل در خارج از مرکز خواند و گفت: جهت حمایت از زنان و کودکان بد سرپرست که در معرض خشونت و  آسیب هستند از طریق خط تلفن ۱۲۳ بدون کد به مرکز اورژانس اجتماعی کرمان مورد را پیگیری و به اداره بهزیستی رابر منتقل تا مشاوره های لازم صورت گیرد.

وی افزود: در حمایت از زنان سرپرست خانوار که به علت فوت همسر یا طلاق یا از کار افتادن همسر تحت پوشش بهزیستی قرار میگیرند با پرداخت مستمری خدمات خوبی به آنها ارائه می شود که بتوانند زندگی خود را  اداره کنند.

عرب نژاد همچنین به صدور مجوز و نظارت بر کارهای مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: در استان کرمان ۶۴۷ مهدکودک داریم که در شهرستان ۶ مهدکودک (۴ شهری و۲روستایی)است، در سیستم نظارتی اداره بهزیستی روی برنامه ها و سی دی های آموزشی که نتواند در مهدکودک القاء تفکر کذایی کرده، نظارت شود.

وی با اشاره به امور توانبخشی؛ ارائه خدمات به معلولین، بیماران اعصاب روان و سالمندان افزود: واگذاری وسایل توان بخشی به معلولین؛ معرفی معلولین دارای توان کار به ادارات دولتی جهت استفاده از سهمیه  ۳ درصدی استخدام، مناسب سازی منازل و خودروهای معلولین و معرفی افراد توانمند جهت دریافت وام و پرداخت کمک هزینه کاشت حلزون به فرزندان کم شنوای خانواده های کم بضاعت و بی بضاعت که ازفعالیتهای اصلی حوزه توانبخشی محسوب می شود.

مسول حراست بهزیستی استان کرمان همچنین با اشاره به معاونت هماهنگی مراکز غیر دولتی، مشارکت های مردمی و اشتغال، هماهنگی بین خیرین و مراکز  جهت استفاده بهینه از کمک های مردمی گفت:  عمده هزینه ها را شما مردم انجام می دهید که در قالب دستورالعمل ها دریافت و هزینه می شود.

وی با اشاره به  پیگیری مسکن مددجویان، وام اشتغال مددجویان، صدور مجوز برای مراکز غیر دولتی و نظارت بر آنها گفت: بیش از۹۰درصد فعالیت های بهزیستی به بخش غیر دولتی واگذار شده و ۸۵ درصد وظایف اداره بهزیستی در استان و شهرستانها کار نظارتی است.

شایان ذکر است؛ به گفته رئیس بهزیستی شهرستان رابر ۵۵۰نفر تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب