پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:50:03 - چهارشنبه 11 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رشد مداوم بهای مسکن اقتصاد کل کشور را دچار رکود سنگینی خواهد کرد/نهاوندیان با شرایط اقتصادی امروز کشور گزینه مناسبی برای وزارت نمی باشد
کارشناس مسائل اقتصادی گفت:بخش مسکن در مقایسه با سایر بخش ها از رکود شدید تر و عمیق تری برخوردار است و از طرفی بخش مسکن موتور محرک اقتصاد است و اگر رکود این بخش تداوم پیدا کند همه اقتصاد به رکود دوباره بر می گردد حتی اگر در یک سال یا دو سال هم رونقی داشتند دوباره به رکود شدیدی بر می گردد.

به گزارش “صبح رابر”؛ شکیبایی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ، در خصوص ارزیابی شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: شرایط اقتصادی امروز کشور این است که هنوز به طور جدی از رکود خارج نشده است .

 

 

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: یکی از چالش های اقتصاد ما همین مسائل بانکی است که نیاز به تصمیم و اراده جدی برای تغییر و تحول در نظام بانکی کشور متناسب با شرایط اقتصادی کشور دارد که البته سازمان بورس که یکی از ارکان اقتصاد است نیز هم چنان در رکود به سر می برد.

 

 

شکیبایی ادامه داد: در این شرایط با چالش هایی که در اقتصاد داریم لازم است نگاه جدیدی به اقتصاد و مسئولین اقتصادی کشور داشته باشیم، در واقع کسی باید کرسی اقتصادی دولت را تصاحب کند که بتواند همه این چالش ها را مد نظر قرار دهد.

 

 

وی بیان کرد: وزیر اقتصاد باید مسائل بانکی را حل کند، نرخ سود بانکی را در حد همان ۱۵ درصدی که شورای پول و اعتبار تصویب کرده است، تثبیت کند ولی متاسفانه در عمل و اجرا هیچکدام از بانک ها از این سیستم تمکین نکردند و اجرایی نشده است.

 

 

تداوم رکود بخش مسکن اقتصاد کل کشور را دچار رکود سنگینی خواهد کرد

 

 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: بخش مسکن در مقایسه با سایر بخش ها از رکود شدید تر و عمیق تری برخوردار است و از طرفی بخش مسکن موتور محرک اقتصاد است و اگر رکود این بخش تداوم پیدا کند همه اقتصاد به رکود دوباره بر می گردد حتی اگر در یک سال یا دو سال هم رونقی داشتند دوباره به رکود شدیدی بر می گردد.

 

 

شکیبایی خاطر نشان کرد: اشتغال نیز موضوع دیگری است که دولتمردان ما اعتقادشان این است که باید برای اشتغال سرمایه گذاری جدید صورت بگیرد و از طرفی چون دولت با محدودیت منابع مالی مواجه است نتوانسته است اشتغال جدیدی ایجاد کند که این نگاه کاملا اشتباه است.

 

 

وی افزود: برای حل مشکل اشتغال باید به راهکارهای دیگری که وجود دارد توجه کرد و تیم اقتصادی دولت نیز باید در این راستا هماهنگ باشد تا بتواند مسئله اشتغال را به عنوان یک چالش جدی حل کند.

 

 

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: لذا دولت باید این مسائل را به عنوان صورت مسئله برای خود داشته باشد و بر اساس آن افرادی که چنین نگاه و تفکری دارند انتخاب کند تا بتوانند اقتصاد را وارد یک دوره رونق و با ثباتی کنند.

 

 

نهاوندیان با شرایط اقتصادی امروز کشور گزینه مناسبی برای وزارت نمی باشد

 

 

شکیبایی عنوان کرد: به موازات افزایش نقدینگی در جامعه حدود ۴۰ درصد از منابع بانکی به خاطر رکود اقتصادی بلوکه شده است و این نشان می دهد که افزایش نقدینگی روی کاغذ هست اما نقدینگی واقعی نیست.

 

 

وی در ادامه مطرح کرد: و.قتی ۴۰ درصد منابع بانکی فریز شده است در این صورت افزایش نقدینگی نباید مطرح شود چرا که در جامعه نقدینگی بالا نرفته است این هم ناشی رکود اقتصادی بخش مسکن است که تا این رکود خارج نشود این دارایی ها هم آزاد نمی شود  تا وارد چرخه اقتصاد شود.

 

 

این فعال اقتصادی در خصوص احتمال انتخاب نهاوندیان به عنوان وزیر اقتصاد گفت: هر چند نهاوندیان سابقه اجرایی در وزارت بازرگانی را دارد اما به نظر من گزینه مطلوبی با این شرایط اقتصادی کشور نمی تواند نباشد البته نباید به خود شخص نگاه کرد بلکه تیم اقتصادی مهم است.

 

 

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب