پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:59:11 - دوشنبه 23 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مردم روستای گورساروئیه اجازه مردن هم ندارند
مردم روستای گورساروئیه شهرستان رابر، از نبود غسالخانه رنج می برند.

به گزارش “صبح رابر”؛ روز گذشته با حضور امام جمعه آتش به اختیار  حجت الاسلام صادقی به روستای گورساروئیه رفتیم تا از روند ساخت مسجد این روستا مطلع شویم.

photo_2017-08-13_18-48-01

متاسفانه متوجه شدیم که این روستا نه تنها از نبود مسجد رنج می برد بلکه  سالهای پی در پی  مردم این روستا،غسالخانه و خانه بهداشت هم ندارند، با توجه به اینکه شهید هم ندارند؛ دوست دارند میزبان شهدای گمنام باشند.

مردم این روستا  مردگان خود را در کنار جوی آب  غسل می‌دهند و از نبود غسالخانه در این روستا رنج می برند و گاهی هم به دلیل گل آلود بودن آب نمی دانند مردگان خود را کجا غسل دهند. هر چند که قبرستان این روستا بدون آب و برق درسکوت و خاموشی به سر می برد.

photo_2017-08-13_18-48-08

یک شهروند  گورساروئیه در گفت‌وگو با خبرنگارصبح رابرگفت:  مردم این روستا حتی در زمان مرگ هم از کمترین امکانات که وجود غسالخانه است؛ بی بهره اند.

یکی دیگر از شهروندان گورساروئیه نیز افزود: متأسفانه این فرهنگ غلط در میان مردم جا افتاده در حالی که  غسل دادن در کنار جوی آب و یا حیاط منازل می‌تواند بر روی فرزندان و کودکان تأثیر  روانی مخربی داشته باشد.

وی گفت: ما از مسئولین زیربط می خواهیم که چاره ای برای این مشکل بیندیشند که هم از وجود مسجد و هم غسالخانه بهره مند شویم.

محمدی دهیار این روستا گفت: اگرمسئولین جهادگر در این زمینه گام اول را بردارند من خود گام دوم را بر خواهم داشت و حاضرم با پرداخت هزینه  های شخصی نصف ساخت غسالخانه این روستا را پرداخت کنم.

وی با بیان اینکه به همت مردم این روستا زمین مسجدمهیا و گچ ریزی شده افزود: به علت کمبود بودجه ساخت مسجد به جایی نرسیده است.

photo_2017-08-13_08-55-27

دهیاراین روستا با اشاره به اینکه  مسجد ندارد  مردم با مسائل شرعی مبتلا به آشنایی چندانی ندارند خاطرنشان کرد: ساخت غسالخانه و مسجد در این روستا از ضروریات است.

امید است بار دیگر شاهد شکوفایی و آبادانی این روستا باشیم و این کار مقدر نمی شود مگر با کمک های خیر خواهانه شما.

گفتنی است؛ این روستا در ۱۰کیلومتری شهرستان رابر داری ۱۰۰خانوار جمعیت است.

 خیرین می توانند جهت کمک به ساخت مسجد  و غسالخانه ی این روستا به دفتر امام جمعه  شهرستان رابر مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب