پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:43:28 - جمعه 10 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خروجی بیکاری،آمار افزایش طلاق و فساد است/تسهیلات قابل توجه ای به امر ساخت مسکن در شهرستان رابر اختصاص یافت
امام جمعه رابرگفت: با توجه به اینکه مجلس به اکثر وزرا رای بالایی داد، توقع از دولتمردان است که بتوانند مشکلات اقتصادی معیشت مخصوصا بیکاری را حل و فصل نمایند، چرا که خروجی بیکاری، آمار افزایش طلاق ، فساد و فحشا و سن بالای جوانان است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام و المسلمین  صادقی امام جمعه شهرستان رابردر خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن تبریک این روز، با بیان اینکه عید قربان یا عید الاضحى از عیدهاى بزرگ مسلمانان است گفت: روایات اسلامى، در این روز خدا به حضرت ابراهیم خلیل(ع) فرمان داد، حضرت اسماعیل(ع) را ذبح کند. او نیزحضرت اسماعیل را به قربانگاه برد ولى جبرئیل همراه با «قوچى» فرود آمد و حضرت ابراهیم(ع) آن‏را به‏جاى حضرت اسماعیل(ع) قربانى کرد..

وی سنّت قربانى در روز عید قربان در سرزمین منا را  به یاد آن رخداد بزرگ خواند و با بیان  اسرار قربانى‏ اظهارداشت: فدا کردن مال و انفاق آن در راه خدا ازجمله اسرار و حکمتهاى قربانى است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه گفت: کشتن حیوان در مراسم قربانى اشاره به کشتن نفس اماره است و مرد خداشناس با شمشیر برنده عقل و ایمان، حیوان نفس را که به‏ طور دائم وى را به کارهاى زشت وامى ‏دارد، مقتول می سازد و خانه دل را از لوث نفس لئیم پاک می گردانده، آن‏را در راه حق و پیشگاه محبوب قربانى می کند و حج اکبر نماید که اگر نفس اماره و خواهش‏هاى او کشته نشوند و آرام نگیرند هرگاه تمام نعمتها و ثروتهاى دنیوى در اختیارش باشد و زمین و آسمان را ببلعد باز هم سیر نمى‏ شود و نداى هل من مزید دارد.

وی افزود: در روایات مى ‏خوانیم اولین قطره خون قربانى که ریخت، خداوند گناهان صاحبش را مى‏بخشد، اوقاتى که به‏ خاطر تولد نوزاد یا ورود مسافر یا دفع بلا، گوسفند ذبح مى‏ شود، در روح و روان و حرکت اهل خانه شور و نشاطى پدید می ‏آید.

امام جمعه رابر با بیان اینکه قربانی کردن مستحب است واز سنت های پیغمبر اسلام که تاکیدات زیادی بر انجام این سنت داشتند افزود: افرادی که توانایی مالی دارند قربانی خریداری و آن را  ذبح کنند؛ چرا که تأثیر بسزایی  و شور و نشاط عجیبی به وجود می آورد.

وی بااشاره به پیامدهاواثرات مثبت عمل قربانى کردن‏ گفت: یکى از اسرار قربانى، سیر کردن گرسنه‏ ها است، قرآن در این ‏باره مى ‏فرماید:«فکلوا منها و اطعموا القانع و المعتر» از گوشت‏ هایى که قربانى مى‏ کنید هم خودتان میل نمائید، هم به قانع و معتر بدهید.

حجت الاسلام صادقی افزود: قانع، فقیرى است که به آنچه مى‏ گیرد، قانع است. معتر، فقیرى است که علاوه بر تقاضاى کمک، اعتراض هم مى‏ کند. این نشان‏دهنده بینش وسیع اسلام است که سفارش به خود را فراموش کنید نه دیگران را و در تقسیم گوشت و اطعام، پاىبند تملق یا دعا و تواضع فقیر نباشید؛ او را سیر کنید، گرچه با شنیدن زخم زبان باشد.

وی یکى دیگر از اسرار قربانى را به‏ یاد سفرآخرت بودن دانست و عنوان کرد: عید قربان عید رهایى از تعلقات دنیوى و هر آنچه غیرخدایى است محسوب مى ‏شود. در این روز حج گزار، اسماعیل وجود را قربانى مى ‏کند تا سبکبال شود و با ره ‏توشه ‏اى عظیم به سفر آخرت عزیمت کند.

حجت الاسلام صادقی یکی دیگر از اسرار قربانى را گرایش دادن به وجهه انسانى بشرخواند و گفت: مخلوقات خداوند سه دسته هستند: گروهى که فقط پیرو غریزه هستند، مانند: حیوانات؛ گروهى که فقط پیرو وظیفه هستند، مثل: ملائکه؛ گروهى که گاهى دنبال غریزه رفته و گاهى دنبال وظیفه‏ اند، مانند: انسان.هرگاه انسان بر سر دو راهى غریزه و وظیفه قرار گرفت و غریزه را انتخاب کرد، بلکه از حیوانات هم پست‏تر شده است، چون از عقل و فکر استفاده ننموده است.

وی با اشاره به خوی حیوانیت داعش و اسرائیل  افزود: انسان در این دو راهى خطرناک، وظیفه را انتخاب کند و در خط ملائکه و پاکان قرار گیرد ، مثلاً غریزه گرسنگى و تشنگى و شهوت انسان را به استفاده از آب و نان و به‏ سوى همسر مى‏ کشاند، ولى وظیفه دستور مى ‏دهد که در ماه رمضان خوددارى کند، کسانى‏ که سى روز وظیفه را انتخاب کرده‏ اند، روز عید فطر را باید عید بگیرند، زیرا وظیفه را بر غریزه ترجیح داده ‏اند.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود به توصیه راهبردى ولى امر مسلمین امام خامنه ‏اى(مدظله ‏العالى)که به‏ حق توقع وخواست واقعى توده‏هاى مردم نیز ازدولتمردان دولت دوازدهم اشاره کردو گفت: نیت الهى براى خدمت به مردم و حل مشکلات آن‏ها و «انس با قرآن و دعا»،  روحیه جهادى و تلاش مضاعف و خستگى‏ ناپذیر و بدون چشمداشت، تحمل شنیدن صداى مخالف را داشته باشید و با بالا بردن حلم خود که همان ظرفیت درونى است، از نقادى استقبال و استفاده کنید.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه مجلس به اکثر وزرا رای بالایی داد، توقع از دولتمردان  است که بتوانند مشکلات اقتصادی معیشت مخصوصا بیکاری را حل و فصل نمایند چرا که خروجی بیکاری،  آمار افزایش طلاق ، فساد و فحشا و  سن بالای جوانان است.

حجت الاسلام صادقی نیز با تأکید بر لزوم حفظ و تقویت روحیه مردمى توسط مسوولان و  پرهیز از اشرافى‏ گرى، را از اولویتهای مهم دولتمردان برشمرد.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به بحث بازسازی و مدیریت بحران شهرستان گفت: سهمیه قابل توجه ای به امر ساخت مسکن در قالب تسهیلات کم بهره،  به همراه وام بلاعوض در شهرستان رابر اختصاص یافته، که در حوزه شهری ۳۰ میلیون وام با ۶ میلیون تومان بلاعوض و در حوزه روستاها ۲۰ میلیون تومان وام  با ۵ میلیون  تومان بلاعوض اختصاص داده شده متقاضیان جهت دریافت وام هر چه سریعتر به  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مراجعه نمایند.

امام جمعه شهرستان رابر از برگزاری جشن بزرگ عید غدیر در شهرستان رابر خبر داد و ضمن دعوت مردم در این جشن باشکوه گفت : جشن عید غدیرمثل سال گذشته در شهرستان رابر برگزار می شودکه  امسال همراه با اهدای جوایز با برپایی مسابقه کتابخوانی با محوریت خطبه غدیر به تبیین اهمیت روز عید غدیر و امر ولایت می پردازد.

وی با بیان اینکه جشن غدیر بهانه ای که دشمن نتواند اهمیت این روز را از ذهن فرزندانمان پاک کند افزود: علاقمندان به منظور حضور در این دوره از مسابقات می توانند با مراجعه به دفتر امام جمعه این کتابچه را دریافت نمایندهمچنین کودکان زیر ۱۰سال، نقاشی خودشان را در مورد غدیرخم  و  افرادی که اسم  علی یا پسوند و  پیشوند اسمشان علی است کپی شناسنامه  را به دفتر امام جمعه شهرستان رابر تحویل دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از افرادی که در کارهای عامل منفعه سهیم می شوند گفت: تمام هزینه سالگرد حاج قاسم تاج الدینی فرزند میر محمد برای کارهای عامل المنفعه هزینه میشود، بهتر است این اقدام خداپسندانه را بیشتر ترویج دهیم .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب