پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:40:56 - دوشنبه 27 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شهرت شاعری در گویش وشعر بومی ومحلی/ رابر، مهد فرهنگ و هنر کرمان است
شاعر رابری با بیان جایگاه شعر و ادبیات فارسی در شهرستان گفت: رابر ازجهت شعر وشاعری، هنرمندان، شاعران وحتی محققان ونویسندگان بزرگی وخوش ذوقی پرورش داده که درشهرهای مختلف ایران زندگی می کنند ولی هم اکنون در خود رابر متاسفانه به جز یکی دومورد فعالیت چشمگیری مشاهده نمی شود وامید است با حمایت وتشویق مسئولین  وضعیت بهتر شود.

به گزارش “صبح رابر”، ۲۷شهریورماه روز شعر و ادب پارسى مصادف با روز بزرگداشت استاد سیدمحمدحسین شهریاراست به همین مناسبت گفت وگوی خواندنی بابرادر شهید احمد علی زرین کلاه داشتیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

همتعلی زرین کلاه متولد فروردین ۱۳۳۹که تقریبا در بزرگ سالی شاعر شده و اولین سروده اش درمورد امام زمان (ع) در  سال های ۱۳۷۹بود.

وی می گوید:  اشعارمن در قالب غزل، مثنوی، دوبیتی، رباعی وچارپاره می باشد ومضامین آن عارفانه، عاشقانه، دفاع مقدس ودرخصوص واقعه ی جانگداز کربلا و پاره ای در مدح ائمه می باشد.

زرین کلاه افزود: شهرت شعرمن به خاطر تحقیق در گویش وشعر بومی ومحلی این مرز وبوم می باشدحاصل کارمن در دوکتاب به نام شهر هزار کوچه و بهار شعر وشور جمع آوری شده که دومین کتابم درحال چاپ است و اولین کتاب هم در سال۹۳ توسط فرهنگ عامه به چاپ رسید.

این شاعر رابری می گوید: درچند جشنواره کشوری مثل جشنواره فانوس درتهران، جشنواره شاعران کشوردرسیرجان ، جشنواره های استانی دفاع مقدس ما در رضوی وچند جشنواره عاشورایی شرکت وپاره ایی ازجشنواره که لازم به ذکر نیست شرکت کرده ام  وسه دوره دبیر جشنواره استانی مادر یا کوثر بوده ام که درشهرستان رابربرگزار شد.

وی در ادامه گفت: تاکنون جوایز ولوح سپاس های زیادی دریافت کرده ام ، متاسفانه درمورد نشر شعر همکاری جدی صورت نمی گیرد ودراین خصوص سرمایه گذاری کمتر می شود و در حال حاضر اوضاع کاری فرهنگی خوب نیست.

زرین کلاه جایگاه شعر و ادبیات فارسی را در شهرستان رابر اینگونه ارزیابی کردو گفت: رابر ازجهت شعر وشاعری هنرمندان وشاعران وحتی محققان ونویسندگان بزرگی وخوش ذوقی پرورش داده که درشهرهای مختلف ایران زندگی می کنند ولی هم اکنون در خود رابر متاسفانه به جز یکی دومورد فعالیت چشمگیری مشاهده نمی شود وامید است با حمایت وتشویق مسئولین  وضعیت بهتر شود.

رابر نام آور خاکی حاصلخیز در عرصه فرهنگی و هنر ی است خطه شهید پرور و فرهنگ دوست رابر که در ادوار مختلف دارای نبوغ و استعدادهای فکر و فرهنگی برجسته ای بوده است؛ «حاج فتح الله زرین کلاه» برادر «همتعلی زرین کلاه » سرآینده ۱۲۰هزار بیت شعر در وصف شهدا سرود که این پیر غلام اهل بیت پس از یک دوره بیماری درسن۷۱ سالگی درگذشت.

این شاعر فقید رابری متخلص به آزادِ رابری ، کتاب گلزار عشق با اشعار مذهبی و مجموعه ۱۰ جلدی شاهد نامه دیار کریمان یادگار مانده است .

مرحوم فتح اله زرین کلاه در مجموعه شاهد نامه دیارکریمان ، زندگی‌نامه ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان را در قالب ۱۲۰ هزار بیت شعر به نظم در آورده که در دوران بیماری وی رونمایی شد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب