پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:11:27 - جمعه 7 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سناریوى استقلال کردستان عراق؛ یک توطئه صهیونیستى است/ رابر، بیشترین طرح پژوهشی را در نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی داشت
خطیب جمعه رابر، سناریوى استقلال کردستان عراق را یک توطئه صهیونیستى خواند و گفت: ‏همه‏ پرسی استقلال کردستان عراق، تنها یک موافق رسمى دارد و آن رژیم صهیونیستى است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و ضمن عرض تسلیت فرارسیدن  تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: در یکی از بندهای زیارت عاشورا میخوانیم “سلام برخون خدا و پسر خون خدا”، همانطور که میدانید گردش خون در بدن نشانه حیات و زندگی است بدیهی ترین عمل خون تغذیه و تنفس که از لحاظ علمی خاصیت خون در بدن است.

وی خطاب به خواهران و برادران افزود: حال این عمل در جامعه اسلامی وظیفه افراد بزرگی است که انسان در جامعه نمیرد،  این خون را دریابد و حرکت دهد و  با عمل و رفتار خود باعث گردش خون در شریانهای حیات جامعه شوید.

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه چرا امام عرفه راناتمام گذاشت در نینوا به قربانگاه رفت بیان داشت: این در واقع اعتراضی به نوع نگاه مسلمان وقت بود مسلمان از دین به ظاهر بسنده کرده و روح دستورات الهی را کنار گذاشته بودند.

وی افزود: حج بدون برائت از مشرکین، حج نیست. درآن روز امام حسین(علیه السلام) تشنه آب نبود بلکه تشنه لبیک بود، تشنه آگاهی و بصیرت بود، امام حسین(علیه السلام) یعنی خون خدا و پسر خون خدا؛ حرکت ابی عبدالله (علیه السلام)در جامعه همان حرکت خون در جامعه ی که جاری و ساری است.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنان خود سناریوى استقلال کردستان عراق را یک توطئه صهیونیستى خواند و گفت: ‏همه‏ پرسی استقلال کردستان عراق، تنها یک موافق رسمى دارد و آن رژیم صهیونیستى است. البته ایالات متحده آمریکا نیز گرچه سیاست «اعلامى‏اش» مبنى بر مخالفت با استقلال کردستان عراق است، اما در پشت پرده و در راستاى سیاست‏هاى «اعمالى‏اش» در منطقه، موافق استقلال کردستان عراق است چراکه از این طریق یک گام از سناریوى تجزیه عراق را که سال‏هاست آن‏را دنبال مى ‏کند، برمى ‏دارد.

وی افزود: رژیم صهیونیستى همواره از منافع کردها در منطقه حمایت کرده و مقامات تل آویو بارها بر تأسیس کردستان مستقل تأکید کرده ‏اند.

حجت الاسلام صادقی گفت: نخست وزیر رژیم صهیونیستى کردها را به یهودیان پیش از تشکیل رژیم اسراییل تشبیه کرده که هیچ‏گاه بر سرنوشت خود حاکم نبودند و اکنون زمان مناسب فرارسیده است که کشورى مستقل براى خود تشکیل دهند! به نظر مى‏رسد صهیونیست‏ها، بارزانى و کلاً اقلیم کردستان را مهره خوبى براى به بازى گرفتن پیش‏ برد اهداف خود مى ‏بیند. ومرتباً اعلام کرده اند که از همه‏ پرسی استقلال کردستان حمایت مى‏کند.

وی با بیان اینکه همه ‏پرسی اقلیم کردستان عراق دقیقاً در زمانى انجام مى ‏شود که کار تروریست‏ هاى داعش و دیگر گروه‏هاى تروریستى در منطقه در حال پایان است افزود: رژیم صهیونیستى نمى‏ تواند باور کند کار گروه‏هاى تروریستى به این سادگى پایان یافته بدون این‏که خود منفعتى از آن‏ها برده باشد.

 خطیب جمعه رابر درادامه گفت : چند هفته ‏اى است که رژیم صهونیستى صدایش را بلند کرده و در هرجایى مى‏گوید که ایران حضور خود در سوریه را تثبیت کرده و جاى خالى گروه‏هاى تروریستى را در عراق و سوریه پر کرده است. در حقیقت مقامات صهیونیستى امید آن دارند که با شعله‏ور کردن جبهه کردها شاید بتواند نگاه ‏ها را متوجه کردها کند و با تشدید تنش‏ها و حتى رساندن آن به مرحله جنگ، نیروهاى ایرانى را از مناطق پیرامونى خود دور کند. شاید تل آویو به این هم فکر کرده باشد که اگر آتش جنگى در این منطقه شعله ‏ور نشد، مسأله کردستان را که با ایران و ترکیه و سوریه هم‏مرز است، آن‏قدر حساسیت برانگیز کند که بتواند از آن به‏ عنوان یک برگه معامله در برابر ایران و ترکیه استفاده کند.

وی با اشاره به سخن سردار حاج قاسم سلیمانی بر نابودی داعش گفت: تا کمتر از سه ماه دیگر ریشه داعش نابود می شود این فتنه مقدمه ای بر سخنان سردار رشید اسلام که همه‏ پرسی؛ به نام استقلال به کام داعش‏خودش است.

خطیب جمعه رابر دربخش دیگری از سخنانش با گلایمندی از اینکه چرا نخبگان شهرستان رابر آنطور که باید مورد تجلیل قرار نمی گیرند افزود: شهرستانی باامکانات بسیار محدود توانسته سال گذشته درهجدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی شهرستان رابر با ۱۲ طرح در مرحله استانی شرکت کرد که ۶ طرح در مرحله کشوری بررسی شد و۲ طرح به دفاع حضوری دعوت شدند ودر نهایت طرح رضا مهدی پور در مرحله نیمه نهایی حضور یافت و موفق به کسب رتبه کشوری شد.

وی با بیان اینکه چرا به نخبگان این دیار کمتر بها می دهند این حق نخبگان است که بدون دغدغه پژوهش خود را انجام دهند افزود: در سال جدید یعنی نوزدهمین دوره جشنواره جوان خوارزمی شهرستان رابر با ۱۹ طرح در مرحله استانی شرکت داشت که از این تعداد ۱۲ طرح به مرحله کشوری راه یافتند که۶ طرح در مرحله داوری حضوری شرکت نمودند، که تا کنون سه طرح حضورشان در مرحله بعد قطعی شده است ویک طرح دیگر در مراحل پایانی در حال بررسی است .که عملا می توان گفت رابر با ۴ طرح در مرحله نیمه نهایی حضور دارد .

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: این موفقیت در حالی است که تعداد طرحهای شهرستان رابر در این مرحله نه تنها بیشتر ازدیگر شهرستانهای استان کرمان است بلکه از تعداد طرح های استانهای بزرگی چون( هرمزگان، چهار محال ،زنجان ،سیستان بلوچستان،قم) بدون حتی یک طرح در مرحله نیمه نهایی وحتی بیشتر ازاستان اصفهان ، گیلان است که  این موضوع توانایی وقدرت اندیشه برتر جوانان این دیار را می رساند وامید است تا با همراهی و حمایت  خیرین و مسئولان بزرگوار راه پژوهش واندیشیدن هموار تر شود.

وی با معرفی چند طرح این دانش آموزان پرداخت و گفت: برای اولین بار بدون مشابه خارجی دستگاه برداشت خرفه:جهت برداشت محصول خرفه بصورت مکانیزه، دارای سرعت عمل بالا تقریبا کارکرد ۲۰ کارگر در روز، برای اولین بار در ایران دستگاه گرد افشان خرما دارای کارکرد بالا وعدم نیاز به بالا رفتن از درخت  با بازده بالا-قیمت ارزان، برای اولین بار پریز هوشمند که نمونه خارجی ندارد ۲۰۰ مگاوات برق سالانه در مصارف خانگی صرفه جویی میکند،-قیمت ارزان با کاربرد در همه وسایل خانگی، دستگاه فراری دهنده حیوانات(گراز ترسان)-روش کاملا جدید دوستدار محیط زیستدارای قیمت ارزان وستفاده از انرژی خورشید، دستگاه تولید آب از سوختن متان: برای اولین بار در جهان که تأمین آب نیروگاه سیکل ترکیبی باغین از طریق دود حاصل از سوخت خود نیروگاه و برای اولین باردستگاه  آنژیوکت نسل جدید: جلوگیری از خون ریزی هنگام نصب سرم و از شیوع بیماری های خونی جلوگیری می کند.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به مراسم تودیع و معارفه فرمانداران گفت: از علیجان سلیمانی برادر ارزشی و ولایی که از خانواده شهید اسوه اخلاق و تقوا بودند که  برای عمران آبادانی شهرستان زحمت کشیده اند آرزوی موفقیت کرد و ضمن عرض خوش آمدگویی به علیدادی فرماندار جوان و پرتلاش شهرستان که با کوله باری از تجربه خواهانیم  با عزم جدی و جهادی  قدم در توسعه اقتصادی،  اجتماعی و فرهنگی شهرستان بردارند.

خطیب جمعه رابر نیز بر نماز اول وقت ظهر عاشورا تأکید کرد و از همکاری نیروی انتظامی با هیأت ها و دستجات عزاداری تشکر نمود.

گفتنی است؛ در مابین نماز جمعه از نخبگان رابری توسط امام جمعه شهرستان رابر تجلیل شد.

 

انتهای پیام 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب