پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:04:44 - شنبه 8 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
یادواره شهدای دهستان سیه بنوئیه برگزار شد/تصاویر
همزمان با تاسوعای حسینی یادواره شهدای دهستان سیه بنوئیه با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و عزاداران حسینی برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ همزمان با روز تاسوعای حسینی همه مردم دهستان سیه بنوئیه در قالب هیئت های مذهبی با اجتماع در محفل شهداء، فریاد لبیک یاحسین(ع) سر دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت رابر در مراسم گرامیداشت شهداء، ضمن عرض تسلیت تاسوعای حسینی و گرامی داشت هفته دفاع مقدس، به بیان شباهت های قیام عاشورا و دفاع مقدس پرداخت و گفت: قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش بود که اسلام را زنده کرد؛ اسلامی که با گذشت نیم قرن از رحلت پیامبر (ص) ۱۰۰ درصد منحرف شده بود و کسی بر منبر پیامبر تکیه زده بود که فاسق، فاسد و ظالم بود و در کنارش روی منبر پیامبر بوزینه می نشست.

وی  با بیان اینکه اگر قیام ابا عبدالله (ع) نبود امروز بویی از اسلام نبود افزود: در دفاع مقدس نیز حرکت رزمندگان و دفاع آنان از این انقلاب بود که آن را حفظ و زنده نگه داشت .

سرگرد امام بخش عنوان داشت: شهدای ما همچون شهدای کربلا کانون عرفان و محبت بودند و صالح ترین افراد در آن جانفشانی کردند .

وی با بیان اینکه حزب بعث صدام همان سپاهیان یزید بودند افزود: دشمن روبروی هر دو جریان در اوج قساوت و سنگدلی و دنیا پرستی قرار داشت.

این فرمانده ناحیه مقاومت گفت: همان مظاهر روز و شب عاشورا در دفاع مقدس ما نیز تکرار شد؛ مانند زمزمه های عاشقانه، عشق وصال به محبوب، قرائت قرآن در هر دو جریان از شهید شیر خوار تا پیرمرد کهنسال دیده میشودو پایان هر دو جریان شروع نهضتی جدید بود و هر دوی این جریانات باعث بقای اسلام شده اند.

وی، وظیفه امروز ما را درک این واقعیتها دانست و افزود: باید به جای شور حسینی، شعور حسینی داشته باشیم و بدانیم و تفکر کنیم که چرا ابا عبدالله(علیه السلام) خودش و خاندانش را به قتلگاه کربلا کشاند؛ شهدای ما در دفاع مقدس برای چه از با ارزش ترین سرمایه شان گذشتند.

سرگرد امام بخش در ادامه گفت : امام حسین(ع) و شهداء از ما چه می خواهند، باید چکار کنیم تا بتوانیم خود را پیرو آنان بدانیم و ادامه دهنده راه آنها باشیم .

وی با بیان اینکه امروز اگر شهداء در میان ما بودند از ما چه می خواستند و چکار می کردند و ما همان کار را انجام بدهیم خاطرنشان کرد: وصیت همه شهداء؛ دفاع و پشتیبانی از ولی فقیه و اطاعت محض از اوست، اگر به وصیت شهدا عمل کردیم آنگاه می توانیم خود را پیرو آنان بدانیم .

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی روحانی سیه بنوئیه نیز به بیان درسهایی از قیام عاشورا پرداخت و به خصوصیات شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و وظیفه همگان را عمل به وصیت شهداء دانست.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب