پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:30:30 - جمعه 28 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آفت سیاستمداران ضعف در تدبیر است /زیارت اهل بیت(ع) رزق و برکت می اورد
به گزارش “صبح رابر “حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی بااشاره به خطبه ۱۸۳در نهج البلاغه گفت : خداوند متعال به تقوای الهی سفارش کرده و تقوا را نهایت خشنودی خود قرار داده خداوند، خود ناظر و شاهد اعمال انسان ها است. وی افزود: دو فرشته […]

به گزارش “صبح رابر “حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی بااشاره به خطبه ۱۸۳در نهج البلاغه گفت : خداوند متعال به تقوای الهی سفارش کرده و تقوا را نهایت خشنودی خود قرار داده خداوند، خود ناظر و شاهد اعمال انسان ها است.
وی افزود: دو فرشته ای که خداوند مراقب انسان قرارداده، همیشه همراه انسان هستند؛ کسی تقوای الهی را رعایت کند و از خداوند بترسد از این فتنه ها در امان است.
حجت الاسلام سمیعی انسان ها را مانند مسافرانی در این دنیا هر لحظه در حال کوچ خواند و گفت: در این دنیا وظایفی داریم که مطابق دستور قرآن عمل کنیم تا در روز قیامت جایگاه خوبی داشته باشیم .
وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:” دنیا مزرعه آخرت است ” یادآور شد: معامله با خداوند قابل قیاس با معامله با مردم نیست، اگر با مردم معامله کردیم سر تا پایمان هم طلا و جواهر بریزند نسبت به پاداش خداوند ناچیز است به خدا تکیه کردن ارزش دارد .
امام جمعه موقت رابر با سفارش به اینکه زندگی شهدا و اهل بیت (ع) را الگو زندگی های خود قرار دهیدگفت: امام سجاد (ع) فرمودند : در روز قیامت امتیاز انسانها به تعداد زخمهایی است که در بدنشان است . و درجه ی پدرم حسین از همه بالاتر است زیرا زخمهایش از حد شمارش فزون بوده است.
وی زیارت اهل بیت (علیه السلام)را وسعت رزق و روزی خواند و افزود: اگر می خواهید در زندگی رزق و روزی و برکت داشته باشید زیارت اهل بیت (علیه السلام) را فراموش نکنید و آن را با چیزی جایگزین نکنید
حجت الاسلام سمیعی گفت : کلید کج هیچ قفلی را باز نمی کند محبت به اهل بیت(عیه السلام) همین گونه است.
وی عامل نجات از وسوسه های شیطانی را تقواالهی دانست و اظهار داشت: تقوای الهی انسان را از برتر بینی نجات می دهد، سیاست مداری که با دشمن مهربان است نمی تواند مردم خودش را دوست داشته باشد، سیاستمداری که لبخند دشمن دلش را می برد اشک مردمش را فراموش می کند.
حجت الاسلام سمیعی آفت سیاستمداران را ضعف در تدبیر برشمرد و گفت: اعتماد به دشمن یعنی تکیه به ظلم که مستقیم مسیر آتش را در بر میگیرید از تاریخ درس بگیرید.
وی با اشاره به بصیرت دهی امیرالمومنین به یارانش در جنگ صفین افزود:اعتماد نکردن  به دشمن درسی که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز فریاد می زنند.

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به پیاده روی اربعین حسینی  در مصیبت اسارت حضرت  زینب(سلام الله علیها)به ذکر  مصیبت پرداخت.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب