پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:44:48 - جمعه 29 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مهم‏ترین تدبیر امروز دشمن؛ شایعه‏ پراکنى براى تغییر افکار عمومى است
خطیب جمعه رابرمهم‏ترین تدبیر امروز دشمن را شایعه‏ پراکنى براى تغییر افکار عمومى‏ خواند و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه این‏ را امروز فهمیده ‏اند و دانسته ‏اند که مواجهه استکبار با نظام جمهورى اسلامى، دیگر از نوع مواجهه دهه اول انقلاب نیست.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی ادامه مباحث هفته های قبل درباره کلید موفقیت در زندگی اظهار داشت: یکی از اصولی که در تمام مراحل زندگی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، اصل «تعقّل» است. آدم عاقل کسی است که نسبت به موقعیت ها و شرایط مختلف، اندیشه و در پایان چاره جویی کند.
وی افزود: امام باقر(علیه السلام) می فرمایند: «چون خداوند خرد را آفرید، او را به سخن درآورد و به او فرمود: پیش آی، پس پیش آمد؛ سپس گفت: بازگرد، پس بازگشت؛ آن گاه فرمود: به ارجمندی و شوکتم سوگند، آفریده ای نزد من که از تو دوست داشتنی تر باشد نیافریدم و تو را تنها به کسانی که دوستشان دارم به طور کامل ارزانی داشتم. همانا فرمان و بازداشتن و کیفر و پاداشم به تو متوجه است.»

امام جمعه رابربا بیان اینکه «عقل»، آن موهبت الهی است که رایانه از آن بی بهره است افزود:  یک رایانه قادر به عمل به آنچه که برای آن تعریف نشده است، نیست، از خرد و اندیشه برکارهایمان کمال استفاده را ببریم .

حجت الاسلام  صادقی عقل انسان حالات مختلف می تواند داشته باشد به عبارت دیگر علم نیروی محرکه ی تعقّل است و گفت: چنانچه در روایت آمده است: «حق برای فرمان برداری از خداست و نجاتی نباشد جز به فرمان برداری از او و فرمان برداری با دانش فراهم آید و دانش با آموختن به دست آید و آموختن به خرد گره خورده و دانش جز از دانای وارسته ی خداشناس به دست نمی اید و شناختن دانش با خرد فراهم آید.»

وی با بیان اینکه علومی که خرد در آن نباشد به تباهی می رود تصریح کرد: با علم می شود چراغ عقل را فروزان تر کرد، اما این بدان معنا نیست که تعقّل تنها و فقط باید در حیطه ی علم باشد؛ و چاره اندیشی شما فقط به مصادیقی محدود باشد که خوانده اید و یا شنیده اید.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: عاقل کسی است که بتواند با سبک و سنگین کردن نمونه ها و مصادیقی که می بیند و یا می شنود، برای بهبود زندگی خود چاره اندیشی کند. در حقیقت عاقل کسی است که قادر باشد با خلاّقیت، برای هر مصداقی، راه حلّی نو بیندیشد.

وی عنوان داشت: با تعقل و عقل ؛ خط قرمزها برایش ترسیم می شود سعی کنیددر مباحث زندگی و کار، احساسات را دخالت ندهید چرا که با احساسات صد درصد منجر به شکست می شوید عقل را  مقدم بر احساسات قرار دهید و درجامعه مد نظر داشته باشید.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه امروز روز اول جمادی‏ الاول است گفت: در روز اوّل ماه دو رکعت نماز بجا آورید، در رکعت اول پس از سوره حمد سى مرتبه سوره توحید، و در رکعت دوم بعد از سوره حمد سى مرتبه سوره قدر بخواند و پس از نماز صدقه بدهید، چون چنین کنید،تا آخر ماه خود و خانواده را بیمه کرده اید.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره  فرمایشات مقام معظم رهبری، مهم‏ترین تدبیر امروز دشمن را شایعه‏ پراکنى براى تغییر افکار عمومى‏ خواند و گفت:  رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه این‏ را امروز فهمیده ‏اند و دانسته ‏اند که مواجهه استکبار با نظام جمهورى اسلامى، دیگر از نوع مواجهه دهه اول انقلاب نیست. در آن مواجهه، زورآزمائى کردند؛ شکست خوردند. مواجهه سخت بود؛ ایجاد جنگ بود، کودتا بود. در اول انقلاب کودتا راه انداختند، شکست خوردند؛ شورشهاى قومى راه انداختند، سرکوب شدند و شکست خوردند؛ جنگ تحمیلى را به‏راه انداختند که هشت سال به طول انجامید، شکست خوردند؛ پس دنبال این‏راه‏ها نخواهند رفت، یعنى احتمالش ضعیف است. البته باید همیشه هوشیارى نسبت به همه جوانب باشد اما این، اولویت استکبار در مواجهه با نظام اسلامى نیست.

وی افزود: اولویت، آن‏چیزى است که امروز به آن مى‏ گویند جنگ نرم، یعنى جنگ به ‏وسیله ابزارهاى فرهنگى، به‏ وسیله نفوذ، به ‏وسیله دروغ، به ‏وسیله شایعه‏پ راکنى؛ با ابزارهاى پیشرفته‏اى که امروز وجود دارد، ابزارهاى ارتباطى‏اى که ده سال قبل و پانزده سال قبل و سى سال قبل نبود، امروز گسترش پیدا کرده و لذا از متولیان فرهنگی، اداره آموزش و پرورش، سپاه، ارشاد، دفتر امام جمعه باید در مباحث فرهنگی حداکثر کارهای خودش را انجام دهد.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر تقویت حلقات طرح صالحین از نمایندگی ولی فقیه در استان خواست تا هر چه سریعتر در مورد شهرستان یک تغییر و  تحولات در مباحث فرهنگی ایجادکنند.

وی با اشاره به  روز سه شنبه سوم بهمن ماه مصادف با  ولادت با سعادت حضرت زینب(سلام الله علیها) روز پرستار و بهورز گفت: روز ولادت باسعادت بانوى قهرمان کربلا، پرچم‏دار نهضت پس از شهادت حسین(ع)، حضرت زینب کبرى(س) است.

امام جمعه رابر در ادامه بیان کرد: این روز را روز پرستار مى‏ نامند و علت نام‏گذارى این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستارى امام زمانش حضرت زین‏العابدین(ع) و دیگر بیماران و مصیبت ‏زدگان اهل بیت را برعهده داشت، ضمن این‏که رسالت مهم نگهدارى و تبلیغ از نهضت حسینى را به‏ خوبى انجام داد و با تحمل همه سختى‏ها و ناملایمات، تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

وی گفت: نکته ‏اى که لازم است به آن اشاره کنیم این است که: پرستارى از بیمار یکى از کوچک‏ترین مسؤولیت‏ هاى زینب(س) بود و هرچند پرستارى وظیفه سنگین و ارزشمندى است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملایمات براى انجام خدمتش بنماید و چنین کارى از عهده هر کس برنمى‏آید ولى با این حال مقام زینب، آن‏قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینى باید بنامیم.

امام جمعه رابر با بیان  افتخار پرستارى‏ یادآور شد: پیراهنى سفید، ابزار پزشکى، دانستن نام داروها و بیمارى‏ها و حاضر شدن در شیفت‏هاى پرستارى، تنها نشانه‏هاى پرستاران نیست. پرستار کسى است که چشم از خود فرو بسته، از خود و تمایلات خود گذشته، خواب راحت را ترک گفته، خستگى را بر آسودگى ترجیح داده، نگاه از خویش برگرفته و بر عزیزى که در رنج بیمارى گرفتار آمده است نگران گشته است. رنج بیمار را در خود حس مى‏کند و این رنجورى را بین بیمار و خود تقسیم مى‏کند تا از رنج بیمار بکاهد.

وی گفت: پرستارى آن است که از خودخواهى تهى شوى و به عشق رضایت حق، خود را سرشار از نوع دوستى و احسان سازى و این مى‏تواند من و تو را هم به شوق اندازد.

خطیب جمعه رابر همچنین با اشاره به یکی از وظایف پدر و مادر در قبال فرزند خود انتخاب اسم خوب و با مسما است از والدین خواست تا اسما اهل بیت را برای فرزندان خود انتخاب کنند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب