پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:56:06 - سه شنبه 3 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جشن میلاد حضرت حضرت زینب (س) درمسجد امام حسین رابر برگزار شد
همزمان با فرخنده سالروز میلاد سراسر خیر و برکت اسطوره صبر و مقاومت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و روز پرستار، جشنی با شکوه با حضور جمعی از مسئولین در مسجد امام حسین این شهرستان برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ پنجم جمادى الاولى روز ولادت باسعادت بانوى قهرمان کربلا، پرچم‏دار نهضت پس از شهادت حسین(ع)، حضرت زینب کبرى(س) است. این روز را جمعی از مردم و مسئولین در مسجدامام حسین رابرجشن گرفتند .

حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رابر، ضمن تبریک این روز اظهارداشت: حضرت زینب (سلام الله علیها)رسالت مهم نگهدارى و تبلیغ از نهضت حسینى را به ‏خوبى انجام داد و با تحمل همه سختى‏ ها و ناملایمات، تا آخرین رمق، دین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

وی افزود: پرستارى از بیمار یکى از کوچک ‏ترین مسؤولیت‏هاى زینب(س) بود و هرچند پرستارى وظیفه سنگین و ارزشمندى است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملایمات براى انجام خدمتش بنماید و چنین کارى از عهده هر کس برنمى‏ آید ولى با این حال مقام زینب، آن‏قدر والا و عظیم است که او را پرستار نهضت و انقلاب حسینى نامیدند.

وی با اشاره به علت نامگذارى روز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) به روز پرستار گفت: اینکه تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والاى حضرت زینب(س) است که باعث الگوسازى در جامعه مى‏ شود و  تقویت روحیه زینب ‏گونه در میان پرستاران و تقدیر و تشکر از زحمات و نقش پرارزش پرستار در جامعه است.

حجت الاسلام محمدی حضرت زینب(س) راالگوى ماندگار خواند و عنوان کرد:امروزه بانوان جامعه اسلامى مى‏ توانند از طریق اقتدا به سیره و عملکرد و فضایل شیرزن کربلا حضرت زینب کبرى(س) همه دسیسه‏ هاى ناجوان‏مردانه استکبار جهانى را خنثى نمایند.

وی با اشاره به شخصیت رفتاری این حضرت گفت: زینب (س) در عفاف و حجاب به‏ حدى بود که همسایه‏ ها هیچ‏گاه صداى او را نشنیدند.زینب(س) نشان داد که مى ‏توان حجب و عفاف زنانه را تبدیل کرد به عزت مجاهدانه، به یک جهاد بزرگ.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب