پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:22:18 - جمعه 6 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تحول درونى ملت؛ منشأ انقلاب اسلامى‏/این روحیه حفظ شود
امام جمعه موقت رابر گفت: تعبیر امام راحل؛ این حال را حفظ کنید. الآن متوجه باشید که این حال حفظ بشود، یعنى این تغییرى که به ‏سبب توفیق الهى حاصل شد و نفوس شما تغییر کرد به یک نفوسى که شهادت را براى خودتان عزت  مى‏دانید و ذلّت و تبعیت را براى خودتان ننگ مى‏ دانید، این حال حفظ بشود.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام محمدی امام جمعه موقت رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۱۱۴نهج البلاغه فرمودند: مردم شما را به تقوای الهی دعوت میکنم تقوا توشه ای است که به منزل می رساند و پناگاهی است که ایمن می گرداند.

وی با بیان اینکه چرا ما باید به قضای الهی راضی باشیم افزود: راضی بودن به قضای الهی وتسلیم بودن در برابر مقدرات  الهی، مقامی بس رفیع است که ناشی از اعتقاد کامل به خدا وحکمت اوست.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به آیه ۲۱۶سوره مبارکه بقره گفت: جهاد در راه خدا بر شما مقرر شد؛ در حالى که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزى را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است; و یا چیزى را دوست داشته باشید، حال آن که شرّ شما در آن است. و خدا مى داند، و شما نمى دانید.

وی افزود برای رسیدن به مقام  رضای قضای الهی، به خدای متعال باید توکل کرد، به خدا باید اعتماد کرد، به خدای متعال باید حسن ظن داشت.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مناسبت های پیش رو به روز شنبه ۷ بهمن ماه برابر با با ۹ جمادی‏ الاول مصادف با تحصن روحانیون در دانشگاه تهران در اعتراض به جلوگیرى دولت بختیار از ورود حضرت امام (ره) به ایران در سال ۵۷گفت: ما روحانیون امروزی همانند روحانیون صدر انقلاب، انقلابی بمانیم و انقلابی عمل کنیم که گزندی به انقلاب وارد نشود.

وی همچنین  با تسلیت روز چهارشنبه ۱۱بهمن ماه برابر با ۱۳ جمادی ‏الاول مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به روایت ۷۵ گفت: روز ۱۲ بهمن برابر با ۱۴ جمادی‏ الاول مصادف با بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران در سال ۱۳۵۷ و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامى است.

حجت الاسلام محمدی با توجه به آستانه دهه فجر و سى و نهمین سالگرد ورود امام خمینى(ره) به میهن و پیروزى انقلاب اسلامى، یادآورى خاطرات دوران انقلاب از دو جهت حائز اهمیت خواند و عنوان کرد: اول اینکه شناخت چهره واقعى رژیم فاسد ستمشاهى که بیشتر به عمله و نوکرى حلقه به ‏گوش می‏ ماند براى غربى‏ها به‏ ویژه آمریکاى جنایتکار تا جایى ‏که امام خمینى(ره) مى‏ فرمودند: «در ذلت آن روز ملت ایران همین بس که طبق لایحه کاپیتولاسیون، یک سگ آمریکایى بر شاه ایران شرف داشت و اگر کسى متعرض سگ آمریکایى مى‏شد باید محاکمه مى‏گردید و اگر یکى از مستشاران آمریکایى به شاه ایران متعرض مى‏شد، کسى حق دخالت و یا اعتراضى نداشت.» جالب اینجاست براى حضورشان در ایران حق توحش نیز دریافت مى‏کردند و ثابت کردند کی وحشی است.

وی افزود: یادآورى آثار و برکات مادى و معنوى انقلاب اسلامى همچون بازگشت عزت به کشور ایران و ملت سلحشور و غیور آن، توأم با استقلال و رهایى از بردگى قدرتهاى ظالم و زورگو و اقتدارى که اکنون ایران را بر بام عزت جهانى قرار داده است.

حجت الاسلام محمدیگفت: در درک واقعیت این اقتدار همین بس که ملت ایران در ۴ دهه مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستى اسرائیل و اذنابشان، بارها و بارها در عرصه ‏هاى مختلف، بینى آن‏ها را به خاک مالیده است و به فضل الهى نصرت جبهه حق را به رخ دنیا کشیده است.

وی با بیان اینکه  این مردم با حفظ انقلاب نخواهند گذاشت از هیچ دشمنی زره ای گزند به آنها برسدتأکید کرد: انقلابى که در ایران واقع شد، قبل از انقلاب مهم که کوبنده بود، یک انقلابى در باطن مردم حاصل شد.

حجت الاسلام محمدی گفت: آن انقلابِ گرایش اقشار ملت به اسلامى بود که تا این عصر خصوصاً در این سده ‏هاى آخر به طاق نسیان سپرده شده بود و از اسلام جز یک آداب خشکی باقى مانده بود. این ملت به خواست خداى تبارک و تعالى و با عنایات خاصه امام زمان(ع)، اول منقلب در معنویات شد، جوانها از آن حال سابق برگشتند به یک حال اسلامى و فهمیدند که اسلام چه باید باشد و چه باید بکند، دنبال او آن انقلاب ایجاد شدبه وجود آمد.

وی با سفارش بر اینکه  این روحیه  انقلابی سال  ۵۷ را حفظ کنید یادآور شد: به تعبیر امام راحل؛ این حال را حفظ کنید. الآن متوجه باشید که این حال حفظ بشود، یعنى این تغییرى که به ‏سبب توفیق الهى حاصل شد و نفوس شما تغییر کرد به یک نفوسى که شهادت را براى خودتان عزت  مى‏دانید و ذلّت و تبعیت را براى خودتان ننگ مى‏ دانید، این حال حفظ بشود.

وی با بیان عوامل پیشبرد و ادامه انقلاب‏ گفت : اول حفظ تعهد به اسلام؛ که امام راحل در صحیفه امام جلد ۱۶ صفحه ۱۷ و ۱۸ فرمودند: تا شما تعهد خودتان را به اسلام حفظ کردید و روابط خودتان را با همه قشرهاى ملت برادرانه کردید، این انقلاب محفوظ خواهد ماند و شما با برادران خودتان که افراد عزیز این ملت هستند، همدوش براى پیشبرد این انقلاب به پیش خواهید رفت و احکام اسلام را ان‏شاء‏الله در همه‏ جا، در همه ایران اجرا خواهید فرمود.

وی حضور رهبرى دینى‏ یکی دیگر از عوامل پیشبرد و ادامه انقلاب خواند و گفت: امام راحل در صحیفه امام، جلد ۱۵، صفحه ۲۲۹ – ۳۳۰ می فرمایند: حفظ اسلام یک فریضه الهى است، بالاتر از تمام فرایض، یعنى هیچ فریضه ‏اى در اسلام بالاتر از حفظ خود اسلام نیست. بر همه ما و شما و همه ملت و همه روحانیون، حفظ این جمهورى اسلامى از اعظم فرایض است. اگر بنا باشد که روحانیون کنار بروند و خطبا در منابر خودشان، مسائل روز را فراموش کنند، این انقلاب صدمه خواهد دید.

امام جمعه موقت  حضور مردم در صحنه‏ را عوامل دیگر پیشبرد و ادامه انقلاب برشمرد و گفت :  امام راحل در صحیفه امام، جلد ۱۴، صفحه ۳۲۴ فرمودند: امروز همه ملت موظف است به وظیفه الهى که در صحنه حاضر باشد. باید در صحنه حاضر باشند من به همه شماها و به همه ملت ایران اطمینان مى‏دهم مادامى که شما توجه تان به اسلام است و مادامى که خودتان در صحنه حاضر هستید، هیچ دشمنی هیچ غلطی نخواهد کرد.

 

وی  ساده ‏زیستى دولتمردان‏ را از عوامل دیگر پیشبرد و ادامه انقلاب دانست و افزود:  امام راحل در صحیفه امام ، جلد ۱۶ صفحه ۱۹ می فرمایند:  اساس ادامه یک پیروزى و ادامه یک انقلاب این‏که دولت، مجلس و همه، از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند.

حجت الاسلام محمدی افزود: یکی از علت های موفقیت شهید رجایی اینکه از خانواده مادون متوسط و  زجر کشیده بود و اما کسی که درد  گرسنگی را نچشیده باشد و  مرفه باشد فکر می کنید می تواند مشکلات معیشتی مردم را حل کند؟.

امام جمعه موقت رابر بیان کرد:  اساس سلطه ‏اى که بر کشورها و بر کشور ما از طرف غیر واقع شده است، افراد مرفه و کسانى‏که سرمایه ‏هاى بزرگ داشته ‏اند یا قدرت براى حفظ خودشان و حیثیت خودشان در دست داشته ‏اند، این ها  خراب  کردند .

وی پنجمین عامل پیشبرد و ادامه انقلاب را  اتحاد و وحدت کلمه‏ خواند و گفت: بنا به فرمایش امام راحل  توجه داشته باشیم که آنچه ما را پیروز کرد، آن‏که ما را با دست خالی پیروز کرد، این اجتماع ابدان و اجتماع ارواح و وحدت کلمه و وحدت بود. مقام معظم رهبری(مدظله ‏العالی) فرمودند: شایعه هاى پراکنده ‏شده از طرف دشمن را تکرار و باور نکنیم.

‏حجت الاسلام محمدی با اشاره به عوامل پیشبرنده اهداف استکبارگفت :یک عامل، عامل مالى است؛ یک عامل، عامل نظامى است؛ یک عامل، عامل تبلیغى است.

وی افزود: به‏ وسیله عامل مالى، انسانها را مى ‏خرند.عامل مالى یعنى رشوه؛ عناصر ضعیف را مى‏خرند. با عامل مالى، استکبار، انسانهاى پول‏دوست را در دنیا برده خود مى‏کند. امروز این‏کار در دنیا رایج است. دست در کیسه خودشان مى‏کنند، کسانى را که دهانهایشان براى مال دنیا باز است، شناسایى نموده و با پول مى‏خرند و اسیر خودشان مى‏کنند!

حجت الاسلام محمدی افزود:عامل دیگر، عامل نظامى است که وسیله تهدید است. تا دو نفر در گوشه‏اى از دنیا حرفشان مى‏شود، ناوگان آمریکا به آن‏طرف راه مى‏افتد و تهدید مى‏کند! سالهاى متمادى است که ناوگان آمریکا در خلیج فارس است؛ ملت مؤمن که نمى ‏ترسد. دلى که با ایمان است، به این چیزها اعتنایى ندارد. آدم‏هاى ترسو، آدم‏هاى بى‏ایمان، آدم‏هاى جبون و انسانهاى نالایق، این ناوگانها و این تهدیدها برایشان ترس دارد و مى ‏ترسند.

وی گفت: عامل سوم، عامل تبلیغات است. آنها سعى مى‏کنند دلها را بفریبند و حقایق را قلب کنند. مواظب باشیم فریب تبلیغات دشمن نخوریم.

امام جمعه موقت رابر با تأکید بر اینکه مواظب باشیم دشمن در بین ما رخنه  نکند این انقلاب به این سادگی  به دست نیامده ، خون ها پای این انقلاب داده شده، زحمت ها کشیده شده  شایعه پراکنی نکنید  همه با وحدت و برادری  با عنایت امام زمان (ع) انقلاب را  پیش می بریم  و نخواهیم گذاشت دشمن اهداف شومش را به مرحله ظهور برساند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب