پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:08:08 - شنبه 12 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شادی و نشاط در شب وفات حضرت ام البنین (ع)
کمرنگی ارزشها، بی حرمتی به حریم اهل بیت در سایه خواب سنگین زمستانی مسئولین فرهنگی که دل ارادتمندان به این خاندان را به درد می آورد.

به گزارش “صبح رابر”؛  برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام  شهادت ائمه اطهار(ع) روزهایی حرمت نهادن به مقام و جایگاه ائمه اطهار(علیه السلام)،  برای مومنان سزاوار است که حرمت این ایام را پاس بدارند و از انجام کارهای شادی آفرین بپرهیزند.این ایام حزن انگیز مناسب برپایی مراسم ازدواج و شادی نیست و با توجه به وجود اعیاد و ایام سروری که در طول سال وجود دارد بهتر است مراسم ازدواج و شادی را در آن ایام برگزار نمایند تا احترام این ایام نیز حفظ شود. چنان که امام صادق (ع) می فرماید: «خداوند شیعیان ما را رحمت کند که در شادی ما شاد و در ایام حزن ما محزون هستند» و مسلم است که ایام فاطمیه، محرم وشهادت و…، حزن پیشوایان دینی ماست که لازم است ما شیعیان به احترام آن بزرگواران و ارج نهادن به شعائر دینی خویش به رعایت آن، پایبند باشیم.

باید توجه داشت که استفاده از موسیقی لهوی در همه زمان ها حرام است به خصوص در ایام حزن و شهادت اهل بیت.

متاسفانه بنا به گفته شهروند خبرنگار رابر در این ایام  شاهد برپایی یک جشن عروسی درشب شهادت حضرت ام البنین (علیه السلام) بودیم.

جشن عروسی که با موسیقی محلی  و تیر اندازی درب آرایشگاه، باعث پارگی سیم خط اصلی برق در حوالی پمپ بنزین شدکه قطعی چند دقیقه ای برق اهالی آن منطقه را در پی داشت.

کسانی که در شب شهادت ائمه معصومین (ع) مجالس عروسی برگزار می نمایند قطعا  مسبب گناه دیگران شده و افرادی که در این فعل حرام شرکت می کنند نیز گناهکار هستند  بر مومنین لازم است به نحوی عمل کنند که مراعات شؤون ایام عزای اهل بیت (ع) بشود.

باید در خصوص حرمت شکنی ها در شب شهادت ائمه اطهار (ع) فرهنگسازی از سوی مسئولین و مردم صورت پذیرد و در خصوص استفاده از مواد محترقه نیز باید والدین وبزرگترهای مجلس  اجازه استفاده از این مواد خطرناک را به فرزندان خود  ندهند .

بسیاری از کارناوال های عروسی که در خیابانهای سطح شهر برگزار می شود مشکلاتی را برای عبور ومرور و تردد وسایل نقلیه بوجود می آورد استفاده از مواد محترقه ، رقص، تیراندازی و…. از دیگر حاشیه های این مراسمات می باشد.

انتهای پیام /

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب