پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:38:18 - چهارشنبه 12 اردیبهشت 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیروی از ولایت فقیه؛عقیده شهید مطهری برای نجات بود/مسئولین به دنبال رفع نقاط ضعف با استفاده از تذکرات رهبری باشند
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه مسئولین و دولتمردان باید نقاط ضعف در جامعه را ببینند و آنها را علاج کنند، گفت:خوشبختانه مقام معظم رهبری در هر مقطعی بینش های لازم را میدهند و مهم این است که مسئولین به دنبال این تذکرات باشند.

به گزارش “صبح رابر”، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با راه آرمان ؛ با اشاره به دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم اظهار کرد: شهید مطهری شخصیتی ممتاز و کم نظیر بودند که امتیازات فراوان ایشان داشتند؛ از جمله امتیازات ایشان به علوم اسلامی می توان اشاره کرد.

 

 

وی با بیان اینکه زمانی که شهید مطهری به هر یک از علوم اسلامی وارد می شدند محققا حق مطلب را ادا می کردند، عنوان کرد: ایشان در مبارزات فعال بودند و در کنار بقیه دوستان ،جامعه روحانیت فعال بودند و اعلامیه هایی که در آن زمان پخش می شد تنظیم شان به نظر این شهید بزرگوار و همچنین امضاء شهید مطهری پای اعلامیه ها بود.

 

 

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه شهید مطهری همراه با امام خمینی(ره) بود و معتقد بود که تنها راه نجات همراه بودن با امام راحل که همان ولایت فقیه است، باید باشد، تصریح کرد: عالم به زمان بودن یکی دیگر از امتیازات شهید بود؛ همانگونه که در روایات آمده است که اگر کسی شرایط زمان خود را بشناسد اشتباه نمیکند؛ به این معنی که در هر برهه از زمان باید توطئه ها و نقشه های دشمن را شناخت.

 

 

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: باید دانست که دشمن از چه ابزاری استفاده می کند  و چه عوامل داخلی و خارجی را برای پیش برد اهداف خود به کار می بندند؛ همچنین افراد باید سلسله بینش هایی را در این زمینه به کار گیرد تا از خطر حفظ شود؛ بنابراین شهید مطهری عالم به زمان بود و به واقع حساب می کرد که امروز چه خطری جامعه، جوانان و دانشگاه ها را تهدید می کند؛ با شناخت تهدیدات به میدان می آمدو سعی در دفع خطرات داشت.

 

 

نماینده مردم کرمان در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه کتب ها و نوشته های شهید مطهری بسیار ارزنده است و توصیه میکنم که از کتب این شهید استفاده نمایید، ابراز کرد: به واقع می توانم بگوییم که کتاب های شهید مطهری و برنامه هایی که در این کتب آمده است برنامه های صحیحی است و جامعه امروز ما نیز باید این مسئله را درک و توجه داشته باشد.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولین، دولتمردان، علما و روحانیون باید نقاط ضعف در جامعه را ببینند و آنها را علاج کنند، اظهار کرد:خوشبختانه مقام معظم رهبری در هر مقطعی بینش های لازم را میدهند و مهم این است که  مسئولین به دنبال این تذکرات  باشند.

 

 

آیت الله موحدی کرمانی در پایان با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی کشور و به ویژه اقتصاد مقاومتی تأکید دارند، خاطر نشان کرد: دشمن فکر میکند با فلج کردن اقتصاد کشور مردم نسبت به انقلاب سست می شوند؛ بنابراین شاهد هستیم رهبر حکیم انقلاب توصیه هایی در این زمینه دارند و اگر مسئولین توجه کنند معظم له در هر مقطع چه می گویند و عملا به دنیال همان تذکرات بروند و نشان خواهند داد که مومن به ولایت فقیه هستند .

 

 

 

تهیه و تنظیم:سیروئی نژاد

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب