پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:11:52 - یکشنبه 6 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نبود تاکسی درون شهری در حصار رشد قارچ گونه آژانس ها رابری
نبود تاکسی درون شهری و رشد قارچ گونه آژانس های مسافربری معضلی برای شهروندان رابر شده است. شاید بعید به نظر آید که این شهر با گذشت ۹ سال از شهرستان شدنش از حداقل امکانات رفاهی برخوردار نباشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ افزایش بیکاری موجب رشد قارچ گونه آژانس ها در رابر شده است ، شهرستانی که حتی یک تاکسی زرد به خود ندید.

با گذری کوتاه براین شهرستان می توان به وضوح دید که یک تاکسی درون شهری که شهروندان را جابجا کنند وجود ندارد اما در کنار نبود تاکسی، رشد قارچ گونه آژانس های  مسافری  را شاهد هستیم بگونه ای که می توان رابر را رکوردار بیشترین تعداد آژانس های  مسافربری خواند که این ازدیاد آژانس های مسافربری، نبود تاکسی درون شهری را فریاد می زند .

در خیابان اصلی و  فرعی رابر، روزانه شاید بیشترین خودروهای شخصی و یا آژانس ها، پارک شده باشد؛ حال ترافیک شهری بماند که چه مشکلاتی به وجود می آورد این خود نشان از نبود تاکسی و سختی عبور و مرور در شهر را می دهد.

شهرستان رابر یکی از شهرستان مهم وگردشگری استان کرمان است که این روزها بدون داشتن تاکسی روزگار سپری می کند در عصر ماشینی که شهروندان برای رسیدن به برنامه‌های زندگی خود به سرعت بیشتری نیاز دارند رابر از این قافله عقب مانده است وهمشهریان برای رسیدن به امورات خود دست به دامن آژانسها می شوند.

شاید در نگاه اول باورش سخت باشد وبعید به نظربرسد که شهری با گذشت ۹ سال از  شهرستان شدن فاقد تاکسی درون شهری باشد.  شهر رابر با جمعیتی بیش از ۳۵هزار نفر و مساحتی وسیع و ادارات پراکنده در تمام نقاط شهر؛ دارای دانشگاه پیام نور و بیمارستان بوده اما یک تاکسی در این شهر وجود ندارد و مردم این شهرستان و دانشجویان را با هزاران مشکل روبه‌رو کرده است. امروزه  دانشجویان دانشگاه و بیماران رابری علاوه بر هزینه های ترم  و یا بیمارستان باید کرایه آژانس نیز بپردازند در صورتی که اگر در شهر تاکسی وجود داشته باشد تا حدی از مشکلات مردم، روستائیان و دانشجویان کاسته می‌شود.

سالهای سال است که خیابان های شهر رابر، منتظر حضور تاکسی ویا سرویس حمل ونقل دولتی هستنداما تاکنون این شهر نه رنگ تاکسی رابه خود دیده ونه رنگ اتوبوس خط واحد، و مردمی که فاقد وسیله نقلیه هستند مجبورند از آژانس های داخل شهر که طی این سالها مثل قارچ سربرآورده اند جهت کارهای اداری وشخصی استفاده کنند.

مردمی هم که ازسایرجاهای این شهرستان مانند روستاهای اطراف جهت کارهای اداری مراجعه می کنند به شدت از نبود تاکسی درون شهری گله مند هستند.

نبود تاکسی در شهرموجب شده که مردم این شهر برای انجام اموری مثل سرویس مدارس، مهد کودک، خرید و انجام دادن کارهای شخصی خود از آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی استفاده کنند.

بعد از این همه سال در یک شهرستان گردشگر پذیر دارای منطقه بین المللی گردشگری، جای تأسف دارد که از نیازهای اولیه و حقوق مسلم شهروندی صحبت کنیم ، چرا نباید فکری اساسی به حال این معضل بزرگ کنند ، به چه میزان خانواده ها می توانند با پرداخت پول های زیاد به آژانس های شهری ادامه زندگی بدهند!!

مبادی ورودی به شهر، تعدادی افراد سودجو اقدام به حمل مسافران با کرایه های چند ده هزار تومانی می کنند که با در نظر گرفتن تردد مسافران غیربومی از این مبادی می تواند زنگ خطر جدی و نیز موجب خدشه به تصور مسافران غیر بومی در خصوص شهر رابر شود.

یکی از شهروندان رابری  با گلایمندی از این  وضعیت موجود گفت: رشدقارچ گونه و بی اساس آژانسهای مسافربری در رابر، متاسفانه امروز آنچنان اذهان عمومی و آژانسها را مشغول کرده و شغلهایی که عده ای که تعداد کمی هم نیستند با مشکل مواجهه کرده است.

 

وی افزود: رشد و بی اساسی صدور مجوزآژانسها است بااینکه هرشهری یک ظرفیت محدود دارد اما هرروز می بینیم سرهر کوچه یک آژانس بازشده این خود نشان از بی تدبیری می دهد.خواهشا مسئولین مربوطه فکری کنند آیا بس نیست این همه مجوز بی اساس!!!.

شهروند دیگری گفت : مردم شهرستان رابر سال هاست از وجود تاکسی درون شهری محروم  هستند ومکرراً خواستار انعکاس درخواست این موضوع بودنداما ظاهراً کسی هم به فکر راه حلی برای حل این مشکل نیست.

 

استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه تاکسی یکی از موضوعات و مسائل مهم برای مردم شهرستان رابر است که اهمیت استفاده از وسایل را در بین شهروندان نشان می‌دهد و شهر رابربا ویژگی‌هایی که دارد با توجه به حساسیت ها و نگرانی های عمومی در خصوص پیامدهای احتمالی این معضل و وضعیت معیشتی مردم، می طلبد که برای رفاه  اجتماعی،  مسوولان چاره ای اساسی بیندیشند.

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب