پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:08:32 - دوشنبه 7 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همراهی مسؤولان رابری در طرح اکرام ایتام
مسؤولان ادارات شهرستان رابر در آستانه ولادت امام حسن مجتبی(ع)، با کمک های نقدی خود در طرح اکرام ایتام مشارکت کردند.

به گزارش “صبح رابر”؛ در آستانه ولادت امام حسن مجتبی(ع)،  طرح اکرام ایتام و محسنین فطریه و کفاره با مشارکت کمیته امداد در ادارات شهرستان در حال اجراست.

حجت الاسلام شهابی گفت: ۵۹ آیه قرآن وحدود ۲هزار روایت در مورد زکات ذکر شده است که این خود نشان از اهمیت این فریضه واجب الهی را می دهد.

وی افزود: بحث زکات در شهرستان رابر با مشارکت کمیته امداد در حال اجرا می باشد با پرداخت زکات واجب و مستحبی ما نیز در ماه مبارک  رمضان برای رفع مشکلات فقرا و محرومین قدم‌هایی برداریم.

حجت الاسلام شهابی با تأکید بر فرهنگ سازی زکات عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگانها و مشارکت مردمی انجام شود

وی، افزود: خیلی از مصیبت ها و مشکلات امروزی ناشی از عدم پرداخت زکات است.

شهابی با بیان اینکه به طور متعدد در آیات و روایات بحث زکات در کنار نماز آمده است، گفت : پرداخت زکات در جامعه علاوه بر اینکه مشکلات اقتصادی جامعه را برطرف می کند به رفع فقر از جامعه اسلامی نیز کمک می‌کند .

وی افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج پرداخت زکات در جامعه یکی از اقدامات ضروری است که باید با همکاری ادارات و ارگانها و مشارکت مردمی انجام شود.

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان خاطره ای تصریح کرد:  نعمت سلامتی، امنیت، بی نیازی و آرامش در زندگی  رادر عمل سپاسگزاری کنیم

وی از استقبال خوب مسئولان ادارات رابر درماه مبارک رمضان خبر دادو افزود کسى در راه حاجت مؤمن تلاش کند، گویا نُه هزار سال خدا را عبادت کرده است؛ در حالى که روزها را روزه و شبها را در حال نماز بوده است.

مسئول زکات شهرستان افزود: برترین اعمال خوشحال کردن قلب مؤمن است، هر کس حاجتی برای برادر مؤمنش برآورده کند، خداوند برای اوثواب یک عمره پذیرفته شده رامی نویسد.

وی همچنین به اهمیت توجه به فریضه الهی زکات در دین مبین اسلام، بر ضرورت ترویج واحیای این واجب الهی تاکید کرد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب