پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:38:12 - جمعه 11 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
روحیه انقلابی گری مجلس را زنده کنید/مسئولین!تفکر استکبارستیزی امام را احیا کنید /از حاشیه‌ها به متن بیایید و به داد مردم برسید
خطیب جمعه رابر پس گرفتن امضاهای نمایندگان سؤال کننده از وزرا یا رئیس جمهور را معامله گری خواند و گفت: روحیه انقلابگری مجلس کجاست؟ آقای بختیاری!، شما نماینده مردم هستید در مجلس چه اتفاقی می افتد، چکار نمایندگان مجلس می کنند! چرا امضا ها را از نمایندگان مجلس پس میگیرند؟ روحیه انقلابی گری مجلس را زنده کنید.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر،  در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: یکی از حقوق هایی که در رساله ی آقا زین العابدین علی بن الحسین (علیه السلام )مورد تأکید قرار گرفته است؛ حق کسی که به تو بدی و دشمنی کرده است.

وی افزود: بنابر دیدگاه امام سجاد (علیه السلام)، حق کسی از قضا به تو بدی کرده است این است اگر عمدا چنین کاری کرده است بهتر از او درگذری تا کدورت ریشه کن گردد .

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه کمتر کسی، از خطا و اشتباه و حتی تعهد در ازای حقوق دیگران مصون باشد با تأکید بر روحیه گذشت، عفو و چشم پوشی از خطای دیگران عنوان کرد:  روح گذشت ، عفو و اغماض است و به واقع انتقام هیچ اثر عقلایی برای شخص انتقام گیرنده ندارد جز تسکین موقتی و گاهی یک برتری خیالی در بر نخواهد داشت، در حالی که تسکین گذشت به مراتب عمیق تر و آرامش واقعی به دست خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه شهادت امیرالمؤمنین هستیم گفت: نه تنها باید اقامه عزا داشته باشیم بلکه باید از درس های اخلاقی امیرالمومنین در زندگی خود استفاده کنیم.

خطیب جمعه رابر، امیر المؤمنین(ع) و فرزندانش را  الگوهای آسمانی ما خواند و گفت: رهرو اهل بیت (علیه السلام) باشیم که سفارش به عفو و گذشت داشتند.

وی با اشاره به  رفتار امیرالمومنین با ابن ملجم مرادی گفت:  بنا به فرموده  آقا زین العابدین و کردار و رفتار جدش امیرالمومنین یکی از حقوقها را عفو و گذشت برشمرد .

وی خطاب به جوانان و کسانی که پرونده ای در دادگاه دارند گفت: روحیه انتقام جویی را در خود از بین ببرید و صفات رذیله را بخشکانید و صفات خوب را در خود تقویت نمایید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روز دو شنبه ۱۴ خرداد مصادف با رحلت حضرت امام خمینی(ره) گفت: شایسته است مراسمی در روستاها در این خصوص داشته باشید درآنروز مسجد جامع شهر، مراسمی هم ۱۴ و ۱۵ و خرداد برگزار خواهدکرد.

وی خطاب به مسئولین نظام و بعد جوانان تأکید کرد: این وصیت نامه عبادی و سیاسی حضرت امام را مطالعه کنید تا این  روحیه استکبار ستیزی در مسئولین ما روز به روز بیشتر شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه خاک بر دهان آن افرادی که می گفتند باید حرفهای امام به موزه برود، ما می گوییم شما باید به سطل زباله دان تاریخ بپیوندیدافزود:  امام (ره)درمواجهه با دشمنان اسلام و بشریت، دو سیلى محکم برگوش آن‏هانواخت.

وی سیلى اول امام(ره) را درمبارزه سلبى و دفاعى خواند و گفت:  درمنازعه سلبى، طرف مدافع صرفاً در پى خوددارى از اعطاى امتیاز و ایستادگى در برابر دشمن است به‏نحوى که اونتواند امتیازى کسب نموده وطرف مدافع رابه‏ سوى اهداف خود سوق دهد.

وی با تأکید بر فرمایشات حضرت امام (ره) درباره عدم تسلیم در برابر دشمنان عنوان کرد: مسئولین! حرف امام را گوش دهید «ماباستمکاران کنارنخواهیم آمد. امروزهمه،انقلابى وآماده شهادت هستند. من به پیروزى خودمان اطمینان دارم،دولت آمریکامفهوم شهادت رانمى‏ فهمد. من جداً اعلام مى‏کنم که مامى ‏توانیم به آسانى دربرابر تجاوزآمریکابایستیم. آمریکاهیچ غلطى نمى‏تواندبکند.

خطیب جمعه رابر افزود: مادندان‏ هاى آمریکارادردهانش خردمی‏ کنیم. مقصدیک مقصداست وآن شکست ابرقدرت‏هاست. ماهیچ خوفى ازابرقدرت‏هانداریم. ما کد خدا نداریم.

وی تصریح کرد: آقایانی که از کدخدا می ترسند امام راحلمان فرمودند: ما هیچ خوفی از ابر قدرت ها نداریم .

حجت الاسلام صادقی گفت:  ای کورها و کرها ! ببینید و بخوانید و بشنوید: ۲۹ سال از ارتحال امام میگذرد؛ ببینید وصیت نامه الهی سیاسی  امام بروز است.

وی یادآور شد: آن داغى که به دل آمریکابه ‏واسطه این نهضت واردشده است،به دل هیچ‏کس واردنشده است. خوش وقتى کامل آن روزى است که سلطه همه استعمارگران شرق وغرب وبه‏ خصوص آمریکاى جهانخوارازسرمسلمانان قطع شود.»

حجت الاسلام صادقی گفت: با نگاهى گذرا بر سیره و گفتار امام راحل(ره)مى ‏توان به خوبى پى بردکه ایشان مبارزه بادشمن راصرفاًسلبى وتدافعى نمى‏ بیند، هرچندکه همین مبارزه سلبى ودفاعى هم خودافتخاربزرگى است که اکثرحاکمان ودولتمردان فعلى دنیافاقدآن هستند.

 

وی عنوان کرد: سیره امام(ره)نشان مى‏ دهدکه اوروحى ذلت ناپذیروستم ستیزداشت ونهیبش صاعقه ‏اى بودکه لرزه براندام استکبارونوکران آنان مى ‏انداخت.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  امام(ره)آمریکا را «شیطان بزرگ» و «ام الفساد قرن» نامید متذکر شد:  او با افشاى ماهیت درنده خویى آمریکا و غده چرکینى به نام اسرائیل، بمب بیدارى اسلامى را درمنطقه منفجر کرد. حال بعضی از احمق ها می گوید: ” کجاست بیدار اسلامی،  این بیداری انسانی است!، شما نانتان را به نرخ دلار آمریکایی ها بخورید؛ نمی خواهد اظهار نظر کنید.

 

وی تصریح کرد:  امروز پس از گذشت ۳۹سال از پیروزى انقلاب اسلامى، ایران اسلامى به مرکز فرماندهى بیدارى و مقابله ملت‏ هابا استکبار تبدیل شده است.

حجت الاسلام صادقی ، امام(ره) را روح خدا درکالبد زمان خواند و گفت : او انقلابیگرى و تکلیف محورى را در گفتار و رفتار به ما آموخت تا آموزه‏ هاى عاشورایى نهضت اباعبدالله(ع)، رمز جاودانگى انقلاب اسلامى گردد.

وی با بیان اینکه این تفکر امام و خلف صالح امام است این تفکر باید در بین مسئولین احیا شود گفت: متاسفانه استکبار ستیزی در بین بعضی از  مسئولین ما مرده است .

حجت الاسلام صادقی با اشاره به مذاکرات گفت: آیا داعش که در سوریه لانه کرده بود با مذاکره بیرون رفتند ؟!نه خیر، به هیچ عنوان با روحیه استکبار ستیزی، موشک هایی که فلسطین به اسرائیل زد.

خطیب جمعه رابربا تأکید بر روحیه استکبارستیزی تصریح کرد: با روحیه مذاکره، دور هم نشستن ، خنده های ملیح، در کنار هتل ها قدم گذاردن و  دست دادن مملکت اسلامی پیشرفت نمی کند.

وی با اشاره به دیدار دانشجویان انقلابی درضیافت افطاری در محضر مقام معظم رهبری درباره موانع درونی پیشرفت ایران گفت: آقای بختیاری نماینده مردم در مجلس! روحیه انقلابی مجلس کجاست؟ چرا بعضی از این نمایندگان مجلس از وزرا می ترسند و امضاهایشان را پس می گیرند؟. این اوضاع مملکت است!.

 

خطیب جمعه رابر گفت: خدایا! به بحق محمد و آل محمد(ص) و بحق شب‌های قدرت و بحق اول مظلوم عالم امیرالمؤمنین و  به حق روح شهداء آن مسئولینی که  خیانت به این  مردم می کند می خواهند  عرصه را بر این  مردم انقلابی  تنگ کنند که مردم به کوچه و بازار و خیابان بریزند آنها را خار و ذلیل و ریشه کنشان بگردان.

وی افزود: خدایا! این آمین را مردم  روزه دار گفتند آن مسئولینی که می خواهند مردم  به خیابان بریزند و آن چیزی را  که دشمن می خواهد نارضایتی مردم از نظام، خدایا! آنها را به ماه رمضان  نکشان حال  هر کس می خواهد باشد.

حجت الاسلام صادقی موانع درونى پیشرفت را بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بى‏ ارادگى،تنبلى، بی صبری  وبصیرتى برشمرد و افزود:  سرگرمى به چیزهاى خراب‏ کننده وویران‏ کننده و گمراه ‏کننده: مثل اختلافات سرِچیزهاى بیخودى. اختلافات کوچک وبهانه‏ هاى کوچک،گاهى مایه‏ ى اختلافات بزرگ مى‏ شود؛مثل حواشى ‏اى که وجوددارد.

وی تصریح کرد: حاشیه‏ اى که امروزبه نظرمن بیشترازمتن،ماهارابه خودش سرگرم کرده،همین مسأله ‏ى فضاى مجازى وفلان شبکه‏ ى پیام‏رسان وازاین قبیل چیزهااست؛این‏ها«حاشیه ‏اى»است. خب یک کارى بایدانجام بگیرد،یک کارى هم داردانجام مى ‏گیرد؛این پرداختن افراطى و زیاده به آن؛از آن طرف یک جور، از طرف مقابل یک جور، همان حواشى است؛مسائل مهم مانده؛ گرانی، بیکاری، اقتصاد پوکید.

وی در ادامه افزود: آقایانی که فضای مجازی را سنبل خودشان کردند از متن مانده اند به حاشیه رفتند، مقام معظم رهبری فرمودند حاشیه ها را رها کنید به متن بپردازید.

حجت الاسلام صادقی رسیدگی به کامیون داران را خواستار شد و گفت: در پشت رسانه ملی چه به مردم می گویید:کجا ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومان پیدا می شود؟ نرخ ارز ۷ هزار تومان است. یک نگاهی به سایت های خبر گزاری بیندازید ببینید ازفلان کارخانه چند هزار نفر بیکار شدند.  بیکاری بیداد می کند این متن است نه فضای مجازی .

وی افزود:  چگونه رویتان می شود در رسانه ملی با افتخار می گویید: سال ۹۷ را می خواهید سال نشاط قرار دهید این یک جوک سیاسی است البته  نشاط برای ۴ درصدی ها! چرا مردم را تحت فشار گذاشتید ؟ چرا به اعتراض کامیون داران انقلابی نمی رسید؟ اینها نظام و رهبر شان را دوست دارند حتما خواسته های به جایی دارند.

خطیب جمعه رابر پس گرفتن امضاهای نمایندگان سؤال کننده از وزرا یا رئیس جمهور را معامله گری خواند و گفت: روحیه انقلابگری مجلس کجاست؟ آقای بختیاری!، شما نماینده مردم هستید در مجلس چه اتفاقی می افتد، چکار نمایندگان مجلس می کنند! چرا امضا ها را از نمایندگان مجلس پس میگیرند؟  اگر فلان نماینده امضایش را پس نگیرد، وزیر و یارئیس جمهور را به سؤال بکشاند برادرش که مدیر کل  اداره ای در فلان جاست را بر می داریم ، اگر امضای نماینده سؤال کننده برداشته نشود وزیر !فلان جاده را اسفالت نمی کنند!،اگرنماینده ی امضا کننده سؤال از رئیس جمهور، امضایش را پس نگیرد فرماندار فلان شهرستان را بر نمی داریم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: روحیه انقلابی گری مجلس را زنده کنید؛ البته یک خائن در بین نمایندگان مجلس، دیگر   نمایندگان را هم خراب می کنند آن  خائن را به مردم  معرفی کنید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش افزود : ۱۵ خرداد سال ۴۲ جرقه انقلاب زده شد، پانزده خرداد براى اسلام بود وبه اسم اسلام بود و به مبدأئیت اسلام و راهنمایى روحانیت.

وی عنوان کرد:  روزى که بنابر آنچه مشهور است، قریب به پانزده هزار نفر از ملت مظلوم و ستم‏کشیده مابه خاک وخون کشیده شد آقایان ! جواب  شهدای انقلاب و  شهدای ۱۵ خرداد۴۲ را چه می خواهید بدهید!.

خطیب جمعه رابر گفت: ۱۵ خرداد سند زنده مخالفت شجاعانه ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود و از شعله ‏هاى فروزان نهضت سیدمظلومان درمقابل دستگاه استبدادبنى ‏امیه علیهم اللعنه بود.

وی، سالروز خرداد ۴۲ راخمیرمایه نهضت مبارک ملت بزرگ ایران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامى ما برشمرد و خاطر نشان کرد: ملتى که ۱۵ خرداد، روز خون و ۱۷ شهریور، روز نوید پیروزى خون و جمعه سیاه، روزى که رژیم را با افتخار و پیروزى پشت سر گذاشته است، از این محاصرات اقتصادى و نظامى باکی ندارد.

حجت الاسلام صادقی گفت: هر چه عرصه را بر مردم تنگ تر کنید مردم انقلابی تر می شوند اما این  رسمش نیست؛ آقایان! اگر  یکی از اعضای خانواده شهدا آهی بکشد خدا شاهد است دودمانتان را بر باد خواهید داد، ان شاءالله .

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب