پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:14:24 - دوشنبه 14 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کمبود اعتبار، پروژه سد صفارود رابر را به کمای ۱۰ ساله برد
مسئولین شهرستان در جلسه بررسی مشکلات روستائیان با گلایه‌هایی از اینکه تاکنون جلسات متعددی با حضور ادارات مربوطه برگزارشده که نتایجی دربرداشته است، کمبود اعتبار را مهم‌ترین چالش پروژه سد صفارود رابرعنوان کردند و گفتند: سال ۸۶عملیات اجرایی این طرح آغازشده و قرار بوده که دربرنامه زمانبندی ۳ساله به بهره برداری برسد، امااکنون ۱۰ساله بعلت کمبود اعتبارات دردست اجراست.

به گزارش “صبح رابر”،جلسه بررسی مشکلات روستای رودبر رابر با حضور مدیرعامل آب منطقه ای کرمان، نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر وارزوییه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرستان و ،جمعی از کارشناسان و مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری رابر برگزارشد.

در این جلسه مدیرعامل آب منطقه ای کرمان، باتسلیت شهادت امام علی و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) وسالروز۱۵خرداد گفت:هم شماحق دارید هم ماحق داریم.

علیزاده گفت: سال ۸۶عملیات اجرایی این طرح آغازشده و قرار بوده که دربرنامه زمانبندی ۳ساله به بهره برداری برسد، امااکنون ۱۰ساله بعلت کمبود اعتبارات دردست اجراست.

وی بااشاره به اینکه اجرای این طرح ها در کنار یکسری سودها مثل اشتغالزایی مشکلات عمده دیگری هم دارد گفت: با توجه به مشکلات مردم این روستاها ،سدصفارود تنها طرحی در طرح های کشوریست که بخشی از هزینه خرید را ریالی حساب کردیم.

علیزاده گفت: اجرای طرح سد صفارود ۵۳۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد وباتوجه به کمبود اعتبارات کشور باید با تعامل بگونه ای که مردم کمترین آسیب را ببینند این طرح نیز اجرا شود.

وی افزود: در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور بابحران مالی مواجه است اجرای این طرح مهم و حیاتی تعامل مردم ومسئولین را می طلبد.

 

علیزاده  با بیان اینکه بتدریج قسمت هایی که سریعترآب می رسد تملیک می کنیم افزود:برمبنای قرارگرفتن درمحدوده سد، روستای هنجان ابتدا آبگیری خواهدشد که در اولویت است و روستایرودبر هم یک جاده دسترسی دارد که جزاولویت هاست و بایداین مسیر را تامین اعتبارکنیم.

امام جمعه رابر نیز دراین جلسه با تسلیت ایام شهادت امیرمومنان وارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب گفت: امام خمینی(ره )به حمایت مردم قیام کرد ومسئولین باید نوکرمردم باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به اینکه چندین جلسه پیرامون مشکلات مردم روستاهای رودبر وهنجان برگزار شده و طی آنها احکام شکسته شدو بناشده خدمات بدهند اما یکی اجرانشده گفت: مردم تعامل دارند اما مسئولین ندارند. ما۵۳۰میلیارد توقع نداریم شمایا تملک کنید بتدریج پول مردم را بدهید ویا امکانات بدهید به مردم بعد برمی گردانند.

وی با گلایه از تکرار جلسات بدون نتیجه گفت: چرا مردم روستایی که تمام دارایی آنها همین ملکشان است چندین سال است بلاتکلیفند و نمی توانند امکانات بگیرند.

نماینده مردم شهرستان های رابر،بافت وارزوییه درمجلس شورای اسلامی نیز در پایان این جلسه با جمع بندی تصمیمات اتخاذ شده این جلسه گفت: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات پروژه سدصفارود که قرار بوده در برنامه زمانبندی سه ساله به بهره برداری برسد قریب ۱۰ سال طول کشیده و روستاهای رودبر و هنجان در بالادست این طرح با مشکلاتی مواجه شده اند.

 

علی بختیاری اظهارداشت: مردم این روستاها در حوزه آب ،برق،گاز و تسهیلاتی که به این مجموعه داده می شود به دلیل قرار گرفتن در حوزه سد مشکل دارند ونمی توانند خدمات بگیرند.

بختیاری گفت: برای رفع مشکلات این روستاها تاکنون جلسات متعددی برگزار شده که متاسفانه به دلایلی اجرایی نشده و درهمین راستا امروز با حضور مسئولین آب منطقه ای استان و مسئولین شهرستان و نمایندگانی از مردم روستا جلسه رفع مشکلات برگزارشد که با توجه به اینکه امکانات مالی اب منطقه ای درحال حاضر کفاف تملیک این روستاها را نمی دهد مقررشد تازمان تملیک این روستاها برای آسایش و رفاه مردم با همراهی و همکاری مردم ومسئولین با توجه به اینکه مردم منازل مسکونی قدیمی دارند ومشکلاتی دارند تعمیرات موقت انجام دهند و در حدمقررات شهرستان طبق سایرروستاهای شهرستان امکاناتی از جمله اب وبرق وگاز و… به مردم داده شود تا نهایتاً امکان مالی آب منطقه ای فراهم و تملک شود.

وی افزود: طبق صحبت های مدیرعامل اب منطقه ای کرمان درراستای رفع مشکلات مردم این روستاها یک جلسه نیزباحضور آب منطقه ای وبانک ها در تهران برگزار شده ودر کمیسیون اقتصادی مجلس نیز هست که تسهیلاتی از بانک ها گرفته شود، اما علی الظاهرتاکنون اتفاقی نیفتاده است.

بختیاری گقت: واقعیت اینست که روز وزمان تملک این روستاها مشخص نیست‌.

درابتدای این جلسه فرماندار رابر نیز با تسلیت شهادت امیرمومنان(ع) وارتحال امام خمینی (ره) گفت: مشکل مردم این روستاها از زمان آغاز اجرای طرح سدصفارودشروع شده وحل آن نیازمند اعتباراست.

علیدادی با اشاره به وضعیت کمبود اعتبارات کشور گفت: لازمه حل این مشکل همراهی و همکاری مردم ومسئولین است و تاکنون جلسات متعددی با حضور ادارات مربوطه برگزارشده که نتایجی دربرداشته است.

وی بااشاره به اینکه کل اعتبارشهرستان رابر۳میلیارد تومان است گفت: رفع این مشکل نیازمند همت مسئولین آب منطقه ایست وخواستار تسریع در روند حل مشکلات مردم منطقه شد.

فرماندار رابرخاطر نشان کرد: تا زمان تملیک روستاها توسط آب منطقه ای تلاش می کنیم درچهارچوب قوانین به مردم خدمات دهیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب