پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:40:02 - جمعه 25 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اطلاعات اقتصادى کشور با اجراى دستورات FATFلو می رود/FATF یک قرارداد استعمارى است؛ این سخن هیچگاه تکذیب نشد
خطیب عید فطر رابر گفت: با اجراى این دستورات، اطلاعات اقتصادى کشور لو مى ‏رود،به‏ خصوص این‏که درشرایط جنگ اقتصادى،خطرات امنیتى براى کشورخواهدداشت.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام صادقی امام جمعه رابر در خطبه های عید فطر، ضمن تبریک عید سعید فطر اظهارداشت: نماز عید فطر و اعمال مربوط به آن روز پیام هایی به مسلمانان می دهد اگر آنها را در زندگی به کار می بستند قطعا زندگی متفاوتی با وضع امروزی داشتند.

وی افزود: این پیام هادر موضوعات مختلفی همچون خداشناسی، پیامبر شناسی، قرآن شناسی، امام شناسی، ولایت مداری، تقوا مداری، شیوه دعا و بندگی خدا و راه های تقویت همبستگی اجتماعی دارد .

خطیب نماز عید فطر با بیان اینکه ماه رمضان دانشگاه خودسازی جهت ورود به ضیافت الله و نیل به مقام خلافت الهی است تصریح کرد: همه کسانی که در آزمون این دانشگاه قبول شدند کارنامه و جایزه خود را در روز عید فطر دریافت می کند.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع) که فرمودند: روز عید فطر تنها برای کسانی روز عید است که روزه آنها  مقبول و عبادت های شبانه آنان مورد پذیرش قرار گرفته شود وسپس فرمود: هر روزی که گناه و نافرمانی خدا نشود آن روز عید است.

حجت الاسلام  صادقی در خطبه دوم با اشاره به نگرانی امروز کشورمان جمهوری اسلامی ایران که در راس آن مقام معظم رهبری ولایت فقیه مطلقه وجود دارد و  بعضاًاز خانواده معزز شهدا،  ایثارگران، جانبازان و عموم مردم در بحث FATFگفت: خیلی از کسانی که برای این نظام زحماتی کشیدند از قبل از انقلاب برای به پیروزی رساندن این انقلاب باشکوه، اوایل انقلاب، دفاع مقدس و فتنه هایی که بعد از آن بر مردم عزیز ما وارد کردندحال آف ای تی آف چیست ؟.

وی افزود: گروه ویژه اقدام مالى (FATF) توسط کشورهاى قدرتمند ایجاد شده است و استانداردهاى خود را در حوزه همکارى بانکى به کشورهاى دیگر تحمیل مى‏کند. در صورت عدم تطابق کشورها با استانداردهاى FATF آن‏ها در لیست سیاه قرار مى‏گیرند.

خطیب عید فطر رابر عنوان کرد: با وجود این‏که کشورهایى همچون سوییس و امارات و مناطقى همچون هنگ کنگ که مهد پولشویى در جهان هستند و کشورى مثل عربستان که پدربزرگ تروریسم در جهان است، در لیست سیاه انگلیس قرارندارند، اما ایران وکره شمالى که با نظام سلطه درگیرهستند، وارد لیست سیاه آن شده ‏اند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، FATF برنامه اقدامى بر ایران تحمیل کرده است و به ‏طور موقت ایران را از لیست سیاه تعلیق کرده است و گفته است که اگر ایران این برنامه اقدام را کاملا اجرا کند، از لیست سیاه خارج مى شودافزود: دولت نیز به این دلیل این برنامه را پذیرفته و در حال اجراى مقدمات آن است که پس از برجام، بانک‏هاى بزرگ خارجى با ایران همکارى نکرده ‏اند و با پذیرش براى اجراى آن، تصور مى‏ کند که بانک‏هاى بزرگ خارجى از این پس با ایران کار خواهند کرد که همکاری نکردند از همان جنس وعده ‏هاى دروغینى که غرب در برجام طى دو سال اخیر به ایران داد و ایران را ۱۵ سال به عقب برگرداند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه برجام لعنتی چیزی برای مردم نداشت تصریح کرد: دولت از ابتدا معتقد بود در صورت تحقق مطالبات FATF موانع همکارى بانک‏هاى خارجى با ایران در شرایط پسابرجام برطرف خواهد شد. بعد از حدود دو سال از اجراى برنامه اقدام FATF و تعلیق ایران از لیست سیاه، وضعیت واقعى ما در عرصه اقتصادى و همکارى بانکى، على القاعده باید بهتر مى‏ شد؛این اتفاق نیفتادومشاهده مى‏ کنیم بانک‏هاى چینى، ترکیه ‏اى و صرافى هاى اماراتى که قبلا با ما همکارى خوبی داشتند با این اقدام FATF آن ها هم کناره گیری کردند .

وی با تأکید بر نظر رهبرى درباره FATF که قرارداد استعمارى است ‏عنوان کرد: در جریان تصویب برجام، بر خلاف واقع گفته شد که رهبرى با این روند موافق هستند و «برجام تصمیم نظام است.» اما بعدها مشخص شد که رهبرى برجام را دچار مشکلات ساختارى مى‏ دانستند و خطوط قرمز ایشان در برجام رعایت نشده است.

حجت الاسلام صادقی در ادامه اضافه کرد: در بررسى لوایح FATF هم در مذاکرات مجلس یکى از نمایندگان گفت: «نامه‏ اى بود که بعضى از بزرگان نوشته بودند که آن حل شد» و تلویحا گفته شد که رضایت رهبرى جلب شده است. اینها شکست می خورند پای رهبری را وسط می کشند. یکی دیگر از نمایندگان  مجلس در لایحه  از اعضای هئیت ریسه در زمینه تصویب لوایح مربوط به FATF گفت: «این لوایح ایرادهایى داشته که با همکارى مرکز پژوهش‏هاى مجلس، شوراى عالى امنیت ملى و حتى ارتباط با دفتر رهبرى رفع شده است.»

وی افزود: برخى از نمایندگان گفتند که رهبرى نسبت به FATF نظر مساعد دارند اما روز بعد از انتشار این خبر،آن‏را تکذیب کردند. یکی دیگر از  نماینده  انقلابی مجلس در مصاحبه ای عنوان کردنظر رهبری در باره FATF که فرمودند FATF یک قرارداد استعمارى است.» و این سخن هیچگاه تکذیب نشد.

امام جمعه رابر با اشاره به اینکه  نمایندگان مجلسی که  در طول  ۲۰دقیقه برجام را تصویب  کردند و این FATF را هم می خواهند مثل آن تصویب  کنند که  با اقدام انقلابی روبرو شد گفت: در صحن مجلس طومار مخالفت با FATF پهن کردن که با مخالفت های بعضی از نمایندگان خود فروخته به استعمارکه گفتند این کارها نکنید با گفتگو و مذاکره حل می شوددردوماه مسکوت باقی مانده است.

حجت الاسلام صادقی  با طرح این سؤال در صورت اجراى دستورات FATF و تصویب این لوایح استعمارى در مجلس چه اتفاقى براى ایران مى ‏افتد؟تشریح کرد: با اجراى این دستورات، اطلاعات اقتصادى کشور لو مى ‏رود،به‏ خصوص این‏که درشرایط جنگ اقتصادى،خطرات امنیتى براى کشورخواهدداشت.

حجت الاسلام صادقی افزود: ما در تعریف و مصادیق تروریسم با آمریکا، اروپا و بسیارى از کشورهاى منطقه اختلاف داریم. به‏ عنوان مثال آنان حزب‏ الله لبنان،حماس وجهاداسلامى راتروریسم مى‏دانند. با اجراى دستورات FATF مجبور خواهیم شد به دست خود، گروه‏ هاى مقاومت راتحریم کنیم.

وی گفت:با اجراى دستورات FATF به‏ وسیله خودتحریمى و تحریم گروه‏هاى مقاومت، حتى بدون این‏که مذاکره‏اى انجام دهیم، هم سپاه و صنعت موشکى خود را ضعیف مى‏کنیم و هم از حمایت گروه‏هاى مقاومت دست بر مى‏ داریم.

خطیب عید فطر رابر افزود: ما دشمن قسم خورده داریم می خواهند مردم ما را سرافکنده کنند دست به دعا برداشت ودعاکرد: خدایا بحق این روز عزیز در این مکان مقدس آن کسانی که می خواهند در پشت پرده ضربه به این مردم، به خون شهدا، راه  امام و رهبری بزنند اگر قابل هدایت نیستند خار وذلیل و ریشه کن بگردان.

وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود بیمه روستایی و عشایری را به کشاورزان وعشایران روستا نشین توصیه کردو افزود: به علت عدم اطلاعات کافی کشاورز ویا  عشایردر زمانی که دیگرکهولت سنت یا فشار کار توان کاررا ندارد، در صورت بیمه  بودن بازنشسته خواهد شدومهاجرت ها هم کاهش پیدا می کند.

حجت الاسلام صادقی افزود: با راهنمایی کردن این مردم به بیمه روستایی و عشایری در آینده نه چندان دور مشکلاتشان را مرتفع کنید.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل گرماو صرفه جویی در مصرف آب و برق تأکید کرد: در مصرف آب و برق باید مدیریت کنید با توجه به کاهش نزولات آسمانی و افزایش مصرف برق و آب باید در مصرف صرفه جویی شود تا با مشکلات بر خورد نکنیم.

خطیب عید فطر رابر گفت: با پرداخت فطریه به نهاد بهزیستی و مؤسسات خیریه رابربویژه کمیته امداد امام (ره) که اخیراً دشمن ضربه سنگی وارد کرد با این حرکت خود چه در روز قدس و امروز مشت محکمی بردهان یاوه گویان خواهید زد.

وی سوء مدیریت و عدم مدیریت آب منطقه استان را علت بیکاری نزدیک به ۲۵۰نفر از شاغلان سد صفا رود رابر خواند و افزود: در واقع  ۲۵۰خانواده بیکار شدند اینها  قسط وام دارند، مستأجرهستند از مسئولین؛ نماینده مردم در مجلس، فرماندار و استاندار می خواهیم مشکل این عزیزان هر چه سریعتر مرتفع شود .

حجت الاسلام صادقی  گفت: اگر سوء مدیریت ها برطرف شود یقیناً مدیریت بهتر می شود .

وی ضمن  تشکر از روحانیت معظم و معززکه در درطول یکماه رمضان در خدمت مردم شهر و روستا ها بودندو همچنین ازکسانی که امنیت روزراهپیمایی قدس و امروز را بر عهده داشتند و ستاد نماز جمعه  تقدیر و شما مردم که مشت  محمکی بر دهان یاوه گویان زدید .

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب