پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:35:42 - شنبه 2 تیر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بزرگترین پایگاه اطفاء حریق جنوب‌شرق کشور ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد/۵۵آبگرمکن خورشیدی در چهار روستای رابربه بهره برداری رسید
معاون حفاظت و امور اراضی جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به بازدید از پروژه بزرگترین پایگاه اطفاء حریق جنوب‌شرق کشور بیان داشت: این پروژه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهره‌برداری است.

به گزارش “صبح رابر“؛  پروژه جایگزینی سوخت‌های فسیلی باهدف ممانعت در استفاده عشایر از منابع طبیعی در جهت تامین سوخت درروستاهای رابر افتتاح شد.

در راستای تغییر الگوی مصرف سوخت بهره‌برداران از سوخت‌های هیزمی به سوخت‌های فسیلی؛ ظهرامروز باحضور معاون حفاظت واموراراضی کشور، مدیرکل دفتر ممیزی وحدنگاری ،مدیرکل دفترحفاظت و حمایت سازمان جنگلها ،مراتع وآبخیزداری کشور ،مدیرکل دفترروابط عمومی سازمان جنگلها،مدیرکل منابع طبیعی کرمان، امام جمعه رابر، نماینده مردم شهرستان های بافت،رابر وارزوییه درمجلس شورای اسلامی، فرماندار رابر و جمعی از مسئولین شهرستان در روستای باب بید علیا ،باب بید سفلی ،لنگر، کلوک گاو ۵۵آبگرمکن خورشیدی به بهره برداری رسید.

معاون حفاظت و امور اراضی جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در حاشیه سفر به رابر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه استان کرمان از جهات مختلف مورد توجه سازمان جنگل‌ها و مراتع آبخیزداری کشور است، اظهار داشت: کرمان یکی از قطب‌های فعالیت‌های معدنی است با معدن‌کاران در تعامل و ارتباط هستیم.

سعید منصورافزود: همچنین در این راستا مقرر شده در کنار فعالیت‌های معدنی، کارهای احیا و بازسازی انجام دهند که خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با اهداف سفر یک روزه خود به شهرستان‌های رابر و بافت گفت: یکی از اهداف سفر امروز ما بازدید از وضعیت معادنی است که در راستای احیاء و بازسازی معادن اقدام کردند و طی این بازدید میزان موفقیت طرح‌ها بررسی می‌شوند.

منصور پیگیری مسائل و مشکلات مرتبط با کشاورزان و منابع طبیعی را از دیگر اهداف سفر خود به شهرستان‌های بافت و رابر عنوان کرد و افزود: مردم با حوزه منابع طبیعی مشکلاتی داشتند که طی یک جلسه در شهرستان بافت با مذاکره با مسؤولان محلی دنبال راه حل قانونی برای رفع آنها هستیم.

معاون حفاظت و امور اراضی جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به بازدید از پروژه بزرگترین پایگاه اطفاء حریق جنوب‌شرق کشور بیان داشت: این پروژه حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بهره‌برداری است.

وی با اشاره به طرح جایگزینی انرژی‌های نو با سوخت فسیلی اظهار داشت: امروز در چهار روستای رابر ۵۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی نصب و مابقی تا پایان سال در روستاهای بحرانی نصب خواهند شد و ان‌شاءالله تا سال آینده ما روستایی درون جنگل نداشته باشیم که برای تامین گرما ناچار به قطع درخت باشد.

منصور گفت: طی دو سال اخیر بیش از ۵ هزار خانوار در کشور با اولویت مجاورت در مناطق جنگلی تامین انرژی نو شدند و نتیجه اقدامات ما این است که سالانه از قطع ده‌ها هزار اصله درخت جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان نیز گفت: در راستای اجرای طرح ملی جایگزینی سوخت فسیلی در کشور اقدام ارزشمندی توسط سازمان جنگل‌ها انجام شده که تعدادی آبگرمکن خورشیدی تهیه و در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

مهدی رجبی‌زاده بیان کرد: در فاز اول ۵۵ آبگرمکن خورشیدی به استان کرمان اختصاص یافت که در چهار روستای باب بید علیا، باب بید سفلی، لنگر و کلوک گاو از روستاهای مجاور جنگل در شهرستان رابر به‌صورت رایگان با هزینه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون تومان نصب شد.

وی افزود: با اجرای این طرح و نصب آبگرمکن‌ها جنگل‌نشینان می‌توانند آب گرم خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین و نیازی به قطع درختان جنگلی توسط مردم نیست.

رجبی‌زاده خاطر نشان کرد: با قولی که امروز با حضور معاون حفاظت و امور اراضی کشور و سایر همراهان داده شد ما تا پایان سال، ۱۰۰ دستگاه دیگر برای استان تامین می‌کنیم که بتوانیم روستاهایی که در شهرستان رابر حساسیت خاصی به لحاظ عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی دارند مجهز به آبگرمکن کنیم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب