پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:34:18 - شنبه 3 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عامل بازدانده احتکار؛‌ افزایش زکات و صدقات است
امام جمعه موقت رابر گفت: از مصادیق بارزافزایش زکات و صدقات اینکه مردم سمت احتکار نمی روند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت شهرستان رابر در خطبه هی عبادی و سیاسی این هفته؛ با اشاره به آیه ای ازسوره الاسرا در مورد اسراف اظهارداشت: قرآن؛ ابلیس را دشمن و شیطان بزرگ معرفی کرده است. از وسوسه های شیطان غافل نشوید شیطان را بشناسید ومواظب باشید.

وی با اشاره به اینکه  آیه های زیادی خداوند در قرآن در مورد دامهای شیطان معرفی می کند افزود:  همین ریخت و پاش های مجالس عروسی نمونه بارز اسراف می باشد که در این مجالس شیطان را خوشحال می کنند.

امام جمعه موقت رابر تصریح کرد: سعی کنید نامه عملمان مثل کفن سفید باشدکه شب اول قبر این آمادگی را داشته باشیم .

وی  عامل اسراف را  چشم و نگاه خواند و با توجه به قسمتی از تفسیر سوره یوسف گفت: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند یوسف (علیه السلام)  از لحظه ای که وارد خانه شده از اولش نگاه نکرد که آسان توانست نجات پیدا کندِ.

حجت الاسلام سمیعی قرآن  را وسیله هدایت همه مردم  خواند و افزود : فطرت  پاک مثل نور خورشید کار خودش را انجام می دهد کسانی توان دارندکه موانعی برای استفاده از این نور وجود نداشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: تقوا؛ زمینه ساز نزول برکات الهی است ایمان با عمل  کفایت می کند باید جامعه به این سمت پیش رود.

امام جمعه موقت رابر با تأکید بر اینکه از خداوند متعال مال با برکت بخواهیم گفت: از مصادیق بارزافزایش زکات و صدقات اینکه مردم سمت احتکار نمی روند.

وی با اشاره به  اعیاد ولایت و ثواب اعمال عید غدیر افزود: کسانی که از برکات شبهای قدر بهره مند نشده اند از این فرصت استفاده کنند ازجمله ثواب ها؛  نمازخواندن  در خانه خدا (مسجد) ثواب صد هزار سال عبات دارد .

حجت الاسلام سمیعی گفت:  برخی افراد نیز مثل وجود مقدس فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)، روز جمعه وصلوات بر محمد و آل محمد(اللهم صل علی محمد و آل محمد) دارای برکات فراوانی است .

وی با بیان اینکه  صداقت به کاسبی برکت میدهد افزود: نه احتکار کردن در مملکت داری عامل برکت وعدالت است اگر رعایت عدالت در جامعه به معنا واقعی باشد همه چیز حل میشود.

امام جمعه رابر اضافه کرد:  در کشوری که ظلم نباشد برکت خداوند متعال شاملش می شود.

وی یکی از بهترین راههای کسب برکت را  تقوا برشمردو افزود: روغدیر؛ از بزرگترین اعیاد مهم است چون دین در چنین روزی  کامل شد.

حجت الاسلام سمیعی تأکید کرد: غدیر فراموش شدنی نیست، شخصیت امیر المومنین(علیه السلام) مانند شیشه عطری است دشمنانش میخواستند شیشه عطر را بشکنند که آثاری نباشد اما غافل از اینکه اگر شکسته شود بوی خوشش همه جا را فرا میگیرد. دنیا از فضایل علی (علیه السلام) پر شده نمی توان حاشیه سازی کنید.

وی گفت:  امام رضا(علیه السلام)م یفرمایند: مؤمنین بیش از ماه رمضان و اعیاد دیگرطول سال در عید غدیر مورد رحمت و مغفرت الهی قرار میگیرند و از آتش جهنم نجات پیدا می کنند.

حجت الاسلام سمیعی، عید غدیر را عید مظلومان و مستضعفان عالم خواند و گفت:  روز عید غدیر؛ هدیه بدهید و بگیرید که با برکت است.

وی افزود: برکت در عالم هستی برای عید غدیر است.

امام جمعه موقت رابر گفت:  پیام غدیر معرفی الگو حکومت اسلامی است برای ادامه راه انبیا الهی الگو باشیم.

انتهای پبام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب