پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:49:21 - دوشنبه 5 آذر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حماسه شکوه مقاومت بسیجیان در رابر برگزار شد/ تصاویر
به مناسبت ۵ آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفین و همزمان با سراسر کشور اجتماع عظیم بسیجیان در رابر با حضور مسئولین، خانواده های معظم شهداء ، جانبازان و ایثارگران، رئوسای ادارات ، ائمه جمعه ، فرماندهان حوزه ها و پایگاههای مقاومت و گردان های عاشورا و الزهرا و بیت المقدس در محل حسینیه جامع برگزار شد.

به  گزارش ” صبح رابر “، مراسم اجتماع بزرگ بسیجیان همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین صبح امروز (۵ آذر) با حضور پر شور و باشکوه بسیجیان، مسئولین و خانواده های شهداء برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام  صادقی امام جمعه رابربا گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به عوامل توفیق بسیج ‏و بازخوانى ظرفیت‏هاى آن در برابر تهدیدات با اشاره به آیه ۱۴ سوره ابراهیم گفت: بسیج یک تفکر است و اولین های بسیجی در تاریخ اسلام وجود مقدس امیرالمومنین (علیه السلام) و فاطمه زهرا (سلام الله علیهما) بوده اند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(سلام  الله علیهما) برای  حفظ اسلام و قرآن جانشان را دادند این نشأت گرفته از همان  تفکر بسیج و بسیجی که پدر بزرگوارشان نهادینه کرده بود افزود:  اولین نفراتی که این تفکر را احیا کردند و پای آن جان دادند نه شعار وجود مقدس حضرت زهرا(سلام  الله علیهما) است، این حضرت را باید برای تفکر بسیج و بسیجی الگو قرار بدهیم.

تفکر ایرانی بالقوه بسیجی است این را در  کشورهای دیگر تزریق کرد

امام جمعه رابراضافه کرد: ماباید این تفکر را دنبال کنیم اگر شما بسیجیان خواهران و برادران و مسئولین این  تفکر را داشته باشید؛ یقینا موفق هستید.

وی افزود: الحمدالله  می بینید؛ تفکر بسیج در کشورهای اسلامی در حال رویش و در برخی از کشورها، این تفکر بارورشده و میوه می دهد در کشور لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن، پاکستان و افغانستان اینها همان تفکر بسیج که در آنها  نهادینه شده است.

حجت الاسلام صادقی عنوان کرد: مشکلاتی که استکبار جهانی برای کشورها به وجود آورده؛ اگر تفکر بسیجی و روحیه بسیجی درآن نباشد از پای در خواهند آمد.

وی با بیان اینکه  استکبار جهانی دیگر قدرت ندارد افزود: تفکر ایرانی بالقوه بسیجی است این را در کشورهای دیگر تزریق کرده؛ خیلی مهم است. مگر عدّه ‏ى معدودى که دستشان زیر سنگ استکبار جهانی گیر کرده و بعضی از ان پول پرستان و  دزد ها، خائنین وطن فروش که معدود هستند خس و خاشاکی بیش نیستند وخاصیت خس و خاشاک همین که یک نسیم آنها را به کنار منجلاب ها و فاضلاب ها هدایت خواهد کرد، این تفکر بسیجی است.

امام جمعه رابر گفت: در روزهای سخت انقلاب اگر رگبار، طوفان و گرد باد بیاید بسیجی را به خاطر تفکر بسیجی تکان نخواد داد؛ مثل کوه می ایستد.

وی با بیان اینکه هر ایرانی بالقوه بسیجی هستندتصریح کرد: این تفکر را در کشورهای دیگر تزریق کردند دیگر کشورهای اسلامی زیر بار استکبار جهانی نمی رود؛ به قول مقام معظم رهبری؛ زمان  بزن درو تمام شده است ،اگر یکی بزنی ده تا می خوری. اکنون همین طور  شده است.

حجت الاسلام صادقی افزود: نزدیک چند ده ماهی است از جنگ یمن می گذردآنها تسلیم نشده اند؛ با وجود آماری که یمن از گرسنگی و بیماری دارد  اما شعار هیهات منا الذّله را سر می دهند.

وی گفت: ما ایرانیها بالقوه بسیجی هستیم اما خس و خاشاک ها چیزی جدیدی نیستند از صدر اسلام تا کنون الگوهای مختلفی مثل طلحه و زبیر، اولین الگو در جنگ احد وقتی پیامبر به پیروزی رسیده بود آن تنگه را مسلمانان بی بصیرت، دنیا طلب و عافیت طلب و مسلمانان غنیمت جو، رها کردند تنگه باعث شکست مسلمانان شد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  طلحه و زبیراز خواص بودندافزود: بعضی در زمان پیامبر (ص)و اوایل حکومت امیرالمومنین(ع) خواص بودند و بابصیرت اما بصیرتشان عمق نداشت سطحی بود طلحه و زبیر که در تشییع جنازه حضرت زهرا(س) شرکت می کنند  به خاطر ندادن پست و مقام، پشت به علی (ع) کرده و جنگ جمل  را راه انداختند.

وی اضافه کرد: در فتنه، چه کسانی صف آرایی در برابر این مردم کردند، طلحه و  زبیرها در  فتنه ۷۸از غنیمت و در فتنه  ۸۸ از پست وریاست جا ماندند، بصیرت داشتند اما عمق نداشت، کوته فکر و کوته عقل بودند.

امام جمعه رابر گفت:  بسیجی تاریخ را مطالعه کنید چون می توانید خودت را در تاریخ  قرار دهید و ببینی در صف چه کسانی هستید که برای آنان  سینه و  به سر می زنید، اینها در زمان امام پست و جاه و مقامی داشتند اما وقتی امام  مثل پیغمبر از دنیا رفت چهره و نقاب اصلی آنان  آشکار و هویدا شد و می شود.

وی گفت: بسیجی وابسته به پول نیست و دنبال جاه و مقام نیست، در فتنه ۷۸ و ۸۸ این بسیجی ها بودند با آن عمقی که در بصیرت آنها وجود داشت جلوی این خس و خاشاک را  گرفتند و با فوت کردن و آب دهان  آنها رامطبعه تاریخ  فرستادند.

امام جمعه رابر بیان داشت: بسیجی تفکرش اسلام  و حفظ و صیانت از جایگاه ولایت مطلقه فقیه است. بسیجی این جایگاه حفظ و حراست شود.

وی همچنین به هشدار جمعیت و تولید نسل اشاره و بر حضور پر رنگ بسیجیان در مساجد وصفوف نماز جمعه تأکیدداشت.

زنگ هشدار جمعیت را جدی بگیرید

فرمانده ناحیه  مقاومت بسیج سپاه رابر ضمن تشکر از حماسه شکوه مقاومت  ۵ آذرماه، سالروز تأسیس بسیج مستضعفان با ارائه  گزارشی از عملکرد یکساله بسیج نیز گفت: دربحث خدمات  رسانی بسیج به  جامعه از  ابتدای انقلاب تا کنون حضور جدی دارند ودر تشکیل گروه های جهادی به صورت گسترده تر در هر پایگاه مقاومت در راستای محرومیت زدایی ازمحدوده محله خود پایگاه  مقاومت اقدام می کنند این حرکت بسیار خوب است.

وی در بحث خدمات رسانی به گشت های بسیج محله  محور  توسط بسیجیان برای بالا  رفتن امنیت در سطح  شهرستان اشار کرد و گفت: این برنامه در هر پایگاه مقاومت در حال انجام است، راه اندازی یازده صندوق  های قرض الحسنه در راستای  اشتغال  زایی و  رفع بیکاری شکل  گرفت وهر پایگاه مقاومت یک و چند صندوق را راه اندازی ودر مسائل اقتصادی به اقشار آسیب پذیر خدمات  رسانی کنند.

وی به هشدار در بحث جمعیت تأکید کرد: چند دهه گذشته رئیس جمهور منحوس آمریکا با یک نامه، برنامه ریزی برای براندازی نسل کشورهای مسلمان و کشورهای که از دید آنها به عنوان  کشورهای جهان سوم  محسوب می شوند؛ کرد.

سرهنگ دوم پاسدار امام بخش با اشاره به دستورالعملی که جلوی زاد و ولد این کشورها رابگیرد گفت: دشمن یا با کشتار و یا با جلوگیری از زادو ولد هزار کشور برنامه ریزی کردن نرخ رشد جمعیت راکاهش دهند.

وی با بیان اینکه در سال ۷۲سازمان  ملل از سران کشور دعوت می کند جایزه  بین المللی به سران کشور ما می دهد کشور را موفق در بحث تنظیم جمعیت و در همان سال کشور آمریکا را یک کشور نا موفق در بحث تنظیم جمعیت معرفی شود گفت:  جمعیت ما در دهه شصت ۶ درصد نرخ  رشد جمعیت و با این برنامه ها اکنون حدود ۱٫۶درصدکه شرایط  اقتصادی بهانه ای که جوانان دور ازدواج  کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با بیان این  زنگ  هشدار که اکنون جمعیت ما هشت درصد سالمند و در چند سال آینده  به ۲۰ درصد می رسد گفت: اکنون  ۱٫۶درصد رشد جمعیت مان است،جمعیت آمریکا  ۱٫۹ درصد رشد جمعیت آنهاست این  زنگ  هشدار را جدی بگیریم و درتسهیل ازدواج جوانان همه کمک نمایند.

وی اصلی ترین مولفه های قدرت را علم و جمعیت خواند و گفت: کشوری در دنیا می تواند قدرت داشته  باشدکه علاوه بر علم؛ جمعیت داشته باشد. بسیج درهمه عرصه ها موفق  بوده در این عرصه هم موفق باشد.

گفتنی است در این مراسم از بسیجیان فعال عرصه های مختلف تجلیل شد و در حاشیه  مراسم بسیجیان به پویش مردمی #بسیجی_ام پیوستند.

????????????

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب