پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:57:12 - جمعه 8 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
ضرورت پیشگامی دولت در مبارزه با فساد /مقدمه فرهنگ ‌سازی اقدام عملی دولتمردان است
خطیب جمعه رابرگفت:دولت باید شاهرگ های فساد را در بدنه خود قطع کرده ومیدان را از مفسدین اقتصادی سلب کند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر،  ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت:  تقوای الهی به صورت کلی یعنی رعایت  حریم و حقوق الهی ودستورات الهی اطاعت کردند، تمام احکام دینی بر اساس مصالح و مفاسد تعیین شده است.

وی افزود: عبادت ها از جمله؛ نماز و روزه باید منجر به پرهیزگاری شود اگر عبادت به تقوا منجر نشود، حق عبادت تضییع شده است.

خطیب جمعه رابر در ادامه خطبه های گذشته راههای مبارزه با فساد را علاوه برآگاهی دادن بینش، از بین بردن زمینه های فساد درجامعه بر تقویت مبانی دینی تأکید کرد و گفت: راه مبارزه فساد و تباهی جامعه، تقویت مبانی دینی است هر چقدر دین را بیشتر تقویت کنیم فساد کمتر می شود.

وی با اشاره به فرموده امام علی (ع) که می فرماید: دین انسان را از گناه و معصیت نگه میدارد گفت: ستون دین نگه دارید و تفرقه را ازبین ببرید این دو رمزبشراست .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان تفاوت های قوانین دینی و بشری یادآورشد: قانون بشری به قوانین گفته می شود که ساخته بشراست، پنج تفاوت قوانین دینی و بشری وجود دارد اگر قوانین دینی رعایت شود زمینه فساد در جامعه از بین می رود.

وی اولین تفاوت قوانین بشری مربوط به ظاهر وقوانین دینی را هم به ظاهر و باطن خواند و افزود: اطاعت از قوانین دینی ثواب دارد؛ اما در قوانین بشری اینگونه نیست، یکی دیگراز قوانین بشری و دینی اینکه قوانین بشری ناظرمی خواهد قوانین دینی ناظر نمی خواهد اگر ناظر نباشد قوانین بشری رعایت نمی شود اما در قوانین باطنی این گونه نیست .

خطیب جمعه رابر یکی دیگراز تفاوت قوانین بشری و دینی را در حضور دانست وافزود:  قوانین دینی هم حضورو خلوت انسان راشامل می شود از نشانه های قانون دینی این است که انسان را در خلوت و جلوت کنترل می‌کند.

وی افزود:  قوانین بشری خطا پذیر است اما قانون خدا یکی است در چهارده قرن گذشته  صداقت خو‌ب و کذب بد بود حال نیز اینگونه است .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یکی از راههای مبارزه با فساد در جامعه را حفظ دین و نشر دین برشمرد و عنوان کرد:  دین میدان مانوررقابت نیست دین میدان اخلاص است .

وی خطاب به عزاداران حسینی گفت: عزاداری میدان رقابت نیست، میدان اخلاص وعمل صالح برای رضای الهی است.

خطیب جمعه رابر با اشاره به هشت شهریورماه؛ تداعی آن صحنه دلخراشی که در سال ۱۳۶۰توسط منافقین کور دل رقم خوردوبا گرامیداشت سالروز شهادت مظلومانه شهید رجایی و شهید باهنر ،هفته دولت را  به مدیران اجرایی و پرسنل ادارات تبریک گفت.

وی با گرامیداشت آغاز هفته احیای امربه معروف و نهی از منکرگفت: یاد آورآن حرکت تاریخی ابا عبدالله الحسین (ع)به کربلاست، آن حرکتی که هویت انسان را می‌سازد و ماهی که ماه حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است .

خطیب جمعه رابر، با تسلیت فرارسیدن ایام محرم الحرام عنوان کرد: بر همگان لازم است برای عزای اباعبدالله الحسین (ع)و فرارسیدن ماه محرم؛ شهر، مغازه ها، خانه ها، کوچه و خیابان را به لباس مشکی بپوشانیم این سنت حسنه اهل بیت (ع)است .

وی همچنین ضمن دعوت به شرکت حداکثری مردم دراین مجالس حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) ازواعظین متعظ و مداحی بهره لازم راببرند.

 خطیب جمعه رابربا گرامیداشت هفته دولت  و بیان دو نکته گفت: رهبر انقلاب در طول سالهای اخیرهمواره بر اولویت فرهنگ نزد دولتمردان تاکید کردند به عنوان نمونه دردیدار هیأت دولت در سال ۹۵ که معظم له فرمودند: اولویت بسیار مهم کشور، فرهنگ است در دیدار اخیر هیأت دولت با مقام عظمای ولایت چهارشنبه ۳۰ مرداد، مقام معظم رهبری فرمودند: اقتصاد و فرهنگ مسئله مهم این  کشور است.

وی افزود: در نگاه مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ از مسئله اقتصاد و سیاست مهمتر است.

خطیب جمعه رابریادآور شد:  غلبه فرهنگی بستر ساز غلبه اقتصادی و سیاسی است بدون شک دشمن این جایگاه کلیدی فرهنگی ما  را درک کرده است.

وی افزود: دشمن در صحنه تقابل تمام عیار با جمهوری اسلامی اولویت را در فرهنگ گذاشته چرا که  اگر ملتی اجازه داد فرهنگ ملی خود پایمال تهاجم فرهنگ غرب قرار گیرد آن ملت از دست رفته است.

امام جمعه رابراذعان داشت: ملت غالب؛ ملتی است که فرهنگ غالب داشته باشد، غلبه فرهنگی می تواند غلبه اقتصادی، سیاسی و غلبه قدرت و نظامی را در بر گیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی یادآور شد: درحوزه فرهنگ، مهمترین بخش آن اولویت دولت است، تبیین ابعاد سبک زندگی اسلامی و ایرانی مثل مسئله خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن و نوع پوشش لباس این از وظیفه ذاتی دولت است.

وی با بیان اینکه فعالیت های زیادی برای بهبود فرهنگ کاردر زمینه اقتصادی شده است امامتاسفانه مسئله فرهنگ کار حل نشده است گفت: مسئله ساعت مفید کارحل نشده است، فرهنگ کار باید در کشور ما به گونه ای باشد که مردم کاررا عبادت بدانند با بیکاری، بی میلی به کار،  تنبلی و وادادگی؛ کشور پیش نخواهد رفت، این وظیفه ذاتی دولت است.

خطیب جمعه رابر با تأکیدبر بهبود فرهنگ مصرف اظهارداشت: عدم اسراف وزیاده روی در کشور ما مهم است و با فرهنگ سازی لازم باید جلوی اسراف را گرفت  که مقدمه این فرهنگ ‌سازی اقدام عملی دولتمردان است .

وی با اشاره سیره زندگی شهیدرجایی گفت: شهید رجایی بر سر سفره دو غذا ننشست بنابراین اقدام عملی از طرف دولت لازم است.

امام جمعه رابربا تأکید براینکه دشمنان مابه دنبال تضعیف دین هستند گفت: بی بندباری اخلاقی و اباحه گری پایه های ایمان مردم بخصوص نسل جوان را متزلزل می‌کنند؛ می طلبد دولت با بی بند باری اخلاقی مقابله جدی داشته باشد.

وی بر ضرورت پیشگامی دولت در مبارزه با فساد تأکید کرد و افزود: همزمان با پایان جنگ در سال ۶۸ ، آغاز دوران سازندگی، رونق تجارت و شکوفایی اقتصادی شروع شد اما بسترهای جدیدی برای رشد فساد در حوزه اقتصاد فراهم آورد.

خطیب جمعه رابراضافه کرد: از آن روزتا کنون مطالبه اول ملت و مقام عظمای ولایت مبارزه با فساد و مفسد اقتصادی بود آن هم از دست اندرکاران دولت است.

 وی با اشاره به اینکه بخش سنگینی از مطالبه گری مقام معظم رهبری برای مبارزه با فساد بر دوش قوه قضائیه است گفت: پیش از آنکه وظیفه دستگاه قضاآغاز شود به وظایف دستگاه اجرایی کشورهم این مسئله فساد اقتصادی گره خورده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: دولتمردان ما نگذارند فساد به وجود آید چرا که بخش عمده فساد از حیات خلوتی بیرون می آید که به دولت متعلق است.

وی با بیان اینکه پول و ثروت در اختیار دولت است افزود:  دولت باید شاهرگ های فساد را در بدنه خود قطع کرده ومیدان را از مفسدین اقتصادی سلب کند.

خطیب جمعه رابر گفت: دولت نباید اجازه دهد مفسدین اقتصادی جولان دهند، دولت نباید اجازه دهد در بدنه خود در وزارت خانه ها  فساد اقتصادی رشد پیدا کند، دولت درامر فساد باید با قاطعیت مبارزه کند ونگذارد پرونده های فساد شکل گیرد.

وی با اشار به دیدار ۹۰۰ائمه جمعه با رئیس دستگاه قضا گفت:آیت الله رئیسی در این دیدارگفت: ائمه جمعه پرونده های خورد را بررسی کنند تا من گردن پرونده های سنگین مفسد اقتصادی را بشکنم.

خطیب جمعه رابر افزود: ریشه فساد درما بین جامعه خود در حکومتی به نام اسلام است را از بین ببرید امید دارم در مسئله فساد دولت پیشگام باشد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب