پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:38:53 - یکشنبه 10 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دود کمبود آمبولانس و پایگاه اورژانس به چشم مردم شهرستان رابرمی‌رود
یکی از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان رابر با اشاره به کمبود پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای و تعداد آمبولانس‌های این مرکز در سطح شهرستان گفت: فشار کمبودها در حوزه پایگاه‌ها و آمبولانس‌ها به پرسنل اورژانس وارد می‌شود و در پی آن اگر در ارائه خدمات خللی ایجاد شود، دودش به چشم مردم می‌رود.

به گزارش “صبح رابر”؛ یکی از پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان رابربه نمایندگی از سایر پرسنل، با اشاره به کمبود پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای و تعداد آمبولانس‌های این مرکز در سطح شهرستان گفت: شهرستان رابر با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار نفر وبیش از۳۵روستا تنها یک پایگاه اورژانس شهری وجاده‌ای است.

وی افزود: این شهرستان حداقل نیازمند یک پایگاه اورژانس شهری و یک پایگاه اورژانس جاده ای واقع در جاده قدروخانه است.
شمس الدینی همچنین با بیان مشکلات موجود از مسؤلان استانی و شهرستانی خواستار تمهیدات لازم برای ایجاد یک پایگاه شهری و جاده ای درشهرستان رابرشد.
وی، گفت: عدم وجود مرکز کنترل هدایت (دیسپج) درشهرستان رابروهمچنین عدم آشنایی پرسنل دیسپج شهرستان بافت با منطقه جغرافیایی شهرستان و روستاهای اطراف در زمان دریافت مأموریت جهت اعزام پایگاه مربوطه به مأموریت از دیگرمشکلات مردم شهرستان است.


وی افزود: در اورژانس پیش بیمارستانی مخصوصا مأموریت های اورژانسی که زمان برای فرد بیمار حائز اهمیت می باشد بنابردلایل ومشکلات فوق علارغم تلاش پرسنل اورژانس ۱۱۵ شهرستان حداقل چند دقیقه زمان را از دست می دهند.

شمس الدینی، مشکل دیگر شهرستان در حوزه پیش بیمارستانی وجود تنها یک کد اورژانس شهری دانست و گفت: در صورتی که تنها پایگاه شهری شهرستان درحین انجام مأموریت باشد اگرمورد اورژانسی دیگری در شهرو یا روستاهای اطراف ازجمله: ننیز، سیه بنوئیه، گنجان، کبیر و سایر روستا ها پیش آید آمبولانس دیگری وجود نخواهد داشت که به مأموریت اعزام شود.

وی در همین راستا افزود: به دلیل مسافت زیاد حداقل بیست دقیقه اعزام پایگاه جاده ای قنات ملک، طول خواهد کشید که در این صورت مردم شهرستان رابر مجبوربه انتقال مریض با خودروی شخصی به بیمارستان شده اند که این خودعلاوه بر نارضایتی همشهریان نسبت به اورژانس پیش بیمارستانی سبب عدم دریافت اقدامات پیش بیمارستانی ودرمانی شده است.

وی، از مسئولین استانی وشهرستانی خواستارشد: جهت ایجاد یک پایگاه شهری در شهرستان رابر تمهیدات لازم را بیندیشند و تمام تلاش خود را جهت ارائه هر چه بهتر خدمات درمانی به مردم انقلابی این شهرستان داشته باشند.

شمس الدینی گفت: مردم شهرستان در صورت تماس با اورژانس ۱۱۵ ونبود آمبولانس با شماره ۱۵۹۰ تماس گرفته وشکایت خود را جهت نبود آمبولانس درشهر ثبت نماید تا بتوانیم گامی هر چند کوچک در پیشرفت شهرمان در چارچوب قوانین ومقررات برداشته شود.

وی، در پایان از خیرین تقاضا کرد: با عمل خدا پسندانه وخیرخواهانه خود درعرصه سلامت با گشاده دستی وسخاوت مندی گامی مهم جهت پیشرفت در حوزه درمانی شهرستان رابربردارند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب