پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

11:44:48 - یکشنبه 26 بهمن 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیسی:
واکسیناسیون همه ایرانی‌ها تا پایان سال۱۴۰۰
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به شناسایی ۹ بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی کرونا در کشور گفت: پیش بینی این است که تا پایان سال آینده همه مردم کشور واکسینه شوند.

به گزارش“صبح رابر”؛  علیرضا رئیسی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تاکید بر رعایت پروتکل‌ها گفت: پیش بینی این است که تا پایان اسفند ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را که شامل کادر درمان و افراد آسیب پذیر هستند واکسن بزنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در سال ۱۴۰۰، ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد تا اولین واکسن ما که واکسن پاستور است به تولید برسد که با ورود به تولید صنعتی و تولید ۱۰ تا ۱۵ میلیون دز در ماه، امکان صادرات آن هم فراهم می‌شود.

رئیسی با بیان این که برای واکسیناسیون ۷۰ درصد جمعیت جهان به ۱۰ میلیارد دز واکسن نیاز است گفت: واکسیناسیون همگانی در دنیا بیشتر از یکسال طول خواهد کشید برای این که امکان تولید این میزان واکسن و تزریق آن کار زمان بری است برای همین همچنان باید پروتکل‌ها را به دقت رعایت کنیم.

او با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای مرحله اول طرح شهید سلیمانی و رعایت حداکثری پروتکل‌ها گفت: تا الان ۹ نفر که مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی بودند در کشور شناسایی شده اند که ۷ نفر از آن‌ها در تهران و یک نفر در اهواز و یک نفر هم در آبیک قزوین بود.

رئیسی با اشاره به احتمال شیوع ویروس کرونای انگلیس در کشور گفت: ویروس جهش یافته انگلیسی بسیار سرایت پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل هاست، دیدیم که این ویروس کشور انگلیس را که زیرساخت بهداشتی خوبی هم دارد زمین گیر کرد و نخست وزیر آن کشور مجبور به اعمال تعطیلی و محدودیت‌های گسترده شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: ما قبل از اینکه به دنبال نوع ویروس و رفتار آن باشیم باید مراقب رفتار خود باشیم، در خوزستان این خیزی که به وجود آمده ناشی از کاهش رعایت پروتکل‌ها به ۲۰ درصد است.
دکتر رئیسی با اشاره به افزایش شمار شهر‌های نارنجی به ۳۹ شهر گفت: اگر رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا کند پیک چهارم قطعا اتفاق خواهد افتاد.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب