پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:58:25 - شنبه 26 مهر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ماجرای ضایع شدن رئیس جمهور آمریکا در یک رستوران
ماه گذشته، رئیس جمهوری آمریکا پس از صرف شام در یک رستوان مجلل نیویورک کارت اعتباری‌اش را برای پرداخت صورتحساب به گارسون داد، ولی کارتش پذیرفته نشد. دست‌کم، روایت آقای اوباما برای کارکنان سازمان حمایت مالی از مصرف‌کنندگان چنین بود. دیدار روز جمعه کارکنان آن سازمان با آقای اوباما پس از امضای فرمان ریاست جمهوری […]

ماه گذشته، رئیس جمهوری آمریکا پس از صرف شام در یک رستوان مجلل نیویورک کارت اعتباری‌اش را برای پرداخت صورتحساب به گارسون داد، ولی کارتش پذیرفته نشد.

دست‌کم، روایت آقای اوباما برای کارکنان سازمان حمایت مالی از مصرف‌کنندگان چنین بود. دیدار روز جمعه کارکنان آن سازمان با آقای اوباما پس از امضای فرمان ریاست جمهوری برای بالابردن امنیت کارت‌های اعتباری و خودپرداز انجام شد.

درست است – بعضی وقت‌ها خبر به همین سادگی ‌است.

رستوران مورد بحث «استلا» در مرکز منطقه تجاری منهتن نیویورک بود. باراک و میشل اوباما در نیویورک بودند چون رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی داشت.

کریستین ساینس مانیتور به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده که پس از صرف شام رئیس جمهوری و بانوی اول، موقع پرداخت صورت‌حساب، کارکنان رستوران ناچار شدند به اطلاع رهبرِ به‌اصطلاح «دنیای آزاد» برسانند که کارت اعتباری‌اش در آن ‌رستوران «اعتباری ندارد» چون شرکت صادرکننده کارت، پرداخت صورت‌حساب را قبول نمی‌کند.

باراک اوباما گفت:‌ ‘سعی کردم به خانم گارسون توضیح بدهم که فکر کنم من صورت حساب های (دیگرم) را پرداخت کرده ام.’ ظاهرا به این خاطر که گارسون فکر نکند رییس جمهوری آمریکا بدحسابی کرده و کارت اعتباری اش بی اعتبار شده است.

آقای اوباما گفت: « به هر حال، شانس آوردیم که میشل کارت اعتباری‌اش را همراه داشت.»

آقای اوباما تجربه شخصی‌اش را به عنوان شاهد میزان تقلبات در کارت‌های اعتباری و لزوم امنیت این کارت‌ها مثال ‌آورد و گفت: «حتی من هم از این مسأله در امان نیستم.»

سالانه دست کم ۱۰۰ میلیون نفر در آمریکا قربانی سرقت هویت می شوند که یکی از موارد بارز آن به سرقت رفتن شماره کارت های اعتباری یا چک کارت های آنها توسط هکرها از سرورهای کامپیوترهای شرکت ها و بانک های بزرگ است.

این قضیه گزک به دست منتقدان داد و آن را نمونه‌ای از خرج‌های بی‌حساب و کتاب دولت آقای اوباما قلمداد کردند. حرف‌هایی از این دست زیاد زده شد: « فکر می‌کنید آقای اوباما در هزینه‌های فدرال زیاده روی می‌کند؟ البته که ولخرجی می‌کند، کارت اعتباری خودش برای پرداخت صورت‌حساب رد شد! برای اداره کشور از واقعیات دور است؟ حتی کارت اعتباری خودش هم اعتبار ندارد! گویا در هپروت سِیر می‌کند؟ حتی پول نقد کافی برای پرداختن پول یک وعده شام همراهش نیست!»

پیتر بیکر، گزارشگر اعزامی نیویورک تایمز به کاخ سفید در توئیتی این طور گفته: «کارت اعتباری آقای اوباما در رستوران رد شد. معلوم است که گارسون رستوران نکته اصلی در کاهش کسری بودجه را درست نفهمیده!»

 منبع : بوتیا

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب