پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:15:29 - یکشنبه 23 آذر 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تاریخچه ی شکنجه در آمریکا
لحموده خبرنگار تونسی گفت : شکنجه در آمریکا قانون مند است و نهادهایی وجود دارند و کتاب هایی نیز در این مورد وجود دارد و سیاستی است برای به دست آوردن سلطه بر جهان.

به گزارش ” صبح رابر” نبیل الحموده در گفتگو با  ” ناب نیوز ” ؛ در رابطه با اطلاعات افشا شده در رابطه شکنجه ها در آمریکا گفت : این موضوع به بحث تاریخی آن بر می گردد و البته در این رابطه می توان به گزارشی که در روزهای گذشته (۱۹ آذر ماه) منتشر شده است مراجعه کنیم.

این فعال رسانه ای ادامه داد :  با تشکیل کمیته ای مرتبط با سنای آمریکا این گزارش منتشر شد ؛ هر چند که این گزارش ۵۰۰ صفحه در رابطه با گزیده ای مختصری از بحث شکنجه در آمریکا می باشد که آنها منتشر کنند در این گزارش انواع شکنجه ها که در آمریکا به کار برده می شود ، زندان های سری مرتبط با امریکا در جهان و به طور کلی سیاست آمریکا در استفاده از بحث شکنجه و بحث مقابله با ترروریسم که مطرح شده است در این گزارش به این مطالب اشاره شده است و چرا آمریکا ازخشونت استفاده می کند برای به دست آوردن اطلاعاتی از افراد های در این زندان ها.

اولین توصیه برای شکنجه و اعدام بدون محاکمه در مدرسه ی نظامی آمریکا در پاناما سال ۱۹۴۶ صورت گرفت

این خبرنگار تونسی با اشاره به اینکه در این کمیته عنوان کردند که این گزارش برای آمریکا که در جهان مروج دموکراسی حقوق بشر می باشد ننگ است ؛ تصریح کرد : بحث شکنجه در آمریکا از لحاظ تاریخی به سال ۱۹۴۶ ، یعنی یک سال بعد از جنگ جهانی دوم  بر می گردد ؛ که در ابتدا آمریکا یک مدرسه نظامی در پاناما تأسیس می کند که  در این مدرسه به نیروهای مسلح خود و سربازهای پانامایی آموزش نظامی می دادند و اولین توصیه ها برای استفاده از شکنجه و به کار بردن اعدام بدون محاکمه و استفاده از ابزارهای خشونت برای رسیدن به اطلاعات افراد  در این مدرسه به کار برده می شود و البته اولین حزب ها برای راه اندازی شکنجه نیز در پایگاه آمریکایی خارج از آمریکا راه اندازی شد  .

آموزش ۷۰ هزار نظامی برای شکنجه

حموده ادامه داد : نیروهای آمریکایی از این روش نیز در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی استفاده می کردند و حدود ۷۰ هزار افسر از این پایگاه فارغ التحصیل شدند که کار اصلی آنها استفاده از شکنجه و به دست آوردن اطلاعات افراد دستگیر شده بود .

وی افزود : در اوایل دهه ۶۰ میلادی کتاب به نام “کپارک” که در مورد آموزش هنر شکنجه که البته جزو استراتژی آمریکا بود در به کار بردن شکنجه برای زندانیان مورد استفاده قرار می گرفت و البته این کتاب در آن ایام جنجال بسیاری به پا کرد  ؛ زیرا در این کتاب برای اولین بار آموزش تصویری شکنجه به کار برده شده بود .

SIA از کتاب ” کپارک ” در شکنجه های خود بهره می برد

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به وجود نکات فراوان در رابطه با انواع شکنجه در کتاب ” کپارک” ، تصریح کرد : در این کتاب به بهره برداری از قابلیت های انسانی اشاره شده بود و این که چگونه از استعدادهای درونی یک فرد به صورت بالقوه در به کار بردن شکنجه مورد بحث قرار داده بودند ؛ در دستگاه SIA  از این کتاب و شکنجه های گفته شده در آن استفاده می شد .

الحمده بیان داشت :  در دهه ۹۰ میلادی پنتاگون ؛ وزارت دفاع آمریکا برای اولین بار ۷ جلد کتاب به صورت علنی در رابطه با استفاده از وسایل شکنجه مانند دروغ سنج و … و استفاده از ابزارهای خشونت آمیز برای به دست آوردن اطلاعات دستگیر شدگان را در اروپا منتشر کردند.

این فعال رسانه ای در کشورهای عربی ضمن تاکید بر اینکه از متد های موجود در کتاب های منتشر شده در نهادهای امنیتی جهان غرب استفاده شده است ؛ گفت : نهاد های امنیتی در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ از این ۷ جلد کتاب استفاده کردند ؛ در زمان جرج بوش سیاست مقابله با ترروریست در سال ۲۰۰۱ با حمله به عراق و افغانستان پدید آمد و در آن زمان مسئله شکنجه به صورت علنی درآمد .

انتشار تصاویر شکنجه باعث شد پنتاگون گروه مستقلی را تشکیل دهد و این گروه اعتراف کردند که  ۵۰ هزار نفر را تحت شکنجه قرار دادند

وی با اشاره به انتشار تصاویر شکنجه های نیروهای آمریکایی در سال ۲۰۰۱ ، ادامه داد : این مسائل باعث شد که پنتاگون گروه مستقلی را تشکیل دهد و این گروه اعتراف کردند که  ۵۰ هزار نفر را تحت شکنجه قرار دادند و سازمان های مختلف حقوق بشر گزارش های مختلفی را نیز در این رابطه منتشر کردند .

زندان های سری مکانی برای شکنجه هاست/شکنجه در آمریکا قانون مند است و سیاستی برای سلطه بر جهان شده است

این مدیر خبری بیان کرد : در کنار بحث شکنجه ، بحث زندان های سری نیز مطرح می شود که در آنجا شکنجه ها انجام می شود و البته به دور از سرزمین آمریکا است که می توانند هر چه میخواهند از وسایل و راهکارهای که خلاف قوانین قابل محاسبه و پیگیری دادگاه های آمریکا نمی شوند را به کار ببرند.

الحموده افزود : شکنجه در آمریکا قانون مند است و نهادهایی وجود دارند و کتاب هایی نیز در این مورد وجود دارد و سیاستی است برای به دست آوردن سلطه بر جهان.

نژادپرستی از قرن ۱۹ در آمریکا آغاز شد/تفرقه ی زیادی بین سیاهان و سفیدان وجود دارد

این خبرنگار تونسی در رابطه با ارتباط شکنجه ها با دیدگاه های نژاد پرستانه نیز در آمریکا به خبرنگار ” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” گفت : نژاد پرستی از قرن ۱۹ به بعد در آمریکا راه اندازی شد و بعد از جنگ داخلی آمریکا و بحث استقرار اوضاع آمریکا به وجود آمد.

وی افزود : همانطور که میدانیم نژاد پرستی تفاوت بین سیاه پوستان و سفید پوستان هم در زمینه آموزش و هم در زمینه استخدام و هم در زمینه حضور سیاه پوستان در اماکن سرگرمی در رابطه با سوار شدن اتوبوس و استفاده از وسایل نقلیه عمومی تفرقه بسیار آشکاری را می توان مشاهده کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم در اواسط دهه ۵۰ میلادی  شخصیت های مهم همچون مارتن لوسرو مالکو میرسو این بحث را به صورت جدی تری دنبال کردند ؛ گفت : این افراد خواستار تمام شدن این تفرقه در آمریکا شدند و باعث شد حرکت رو به جلو جهت کسب قانون مدنی ایجاد شود و با پیگیری های بسیار باعث شد که قوانین مدنی که به نفع سیاه پوستان بود به تصویب برسد.

رفتارهای تبعیض آمیز و نژادپرستانه در آمریکا دیده می شود

الحموده ادامه داد : با توجه به اینکه از تصویب قوانین مدنی نسبت به سیاه پوستان نیم قرن می گذرد ولی هنوز رفتارهای تبیض آمیز و نژاد پرستانه نسبت به سیاه پوستان در آمریکا علی الخصوص در حیطه امنیتی دیده می شود .

وی گفت : با توجه به اینکه نیروهای امنیتی آمریکایی ساختار ذهنی شان به این صورت شکل گرفته است که باید با استفاده از خشونت اطلاعات دستگیر شدگان را به دست آوردند ؛ بنابراین اگر در مقابل این نیروها مخالفانی باشند با خشونت با آنان برخورد می کنند ؛ البته در ساختار ذهنی نیروهای امنیتی ؛ سیاه پوستان مخالفان حکومت آمریکا هستند .

آمریکایی ها فکر میکنند که دارای امتیاز برتری نسبت به دیگران هستند

این خبرنگار بیان داشت : هنوز در ناخودآگاه آمریکایی ها این مسئله وجود دارد که دارای امتیازبرتر و قدرت سلطه در جهان هستند و میتوان حدس زدن با این نوع نگرش در خود آمریکا چه نوع برخوردی نسبت به سیاه پوستان که از دیگر کشورها می باشند خواهند داشت.

کارشناس مسائل بین المللی با اشاره به اینکه در آمریکا تلفیقی از خشونت بین شکنجه و نژاد پرستی سیاست کاملی راه اندازی می شود ؛ تصریح کرد : همیشه در آمریکا بین سیاه پوستان و مخصوصا شکنجه های مرتبط با CAA (که نهاد خارج از آمریکا است ) و  نهاد های داخلی آمریکا این رفتارهای نژاد پرستانه را می بینیم و مشاهده می شود که , پلیس هم به همین صورت ه سوء استفاده میکند.

آمریکا از نژاد پرستی و شکنجه خارج نشده است

وی ادامه داد : در مجموع سیاست کلی آمریکا از نژاد پرستی و مسئله شکنجه خارج نشده است و از موضع خود در این دو مقوله پائین نیامده است

الحموده با اشاره به انتشار برخی گزارشها در آمریکا نیز گفت : خیلی از گزارش هایی که در آمریکا منتشر شده است که تحلیل این مسائل با این عنوان بیان شد غ که این جرأت و دموکراسی آمریکا است که باعث می شود چنین گزارش هایی در دولت های غیر دموکرات منتشر شود .

دموکراسی در آمریکا آن چیزی نیست که در گزارشات منتشر می شود

این خبرنگار تونسی ادامه داد : برخلاف گزارش های منتشر شده از دموکراسی آمریکا، دموکراسی در این کشور آن چیزی نیست که گزارش داده می شود و نیروهای امنیتی میخواهند روش را عوض کنند ؛ در سال های گذشته و حتی اوباما بارها گفت که  گوانتانامو را تعطیل خواهیم کرد و شکنجه ها را تمام می کنیم اما هیچ گونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفت و تنها روش اطلاع رسانی را در این موضوع عوض کردند.

انتشار گزارش ها از زندان های مخفی آمریکا برای ترساندن مردم است

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سیاست آمریکا ادامه همین راه خواهد بود ؛ خاطر نشان کرد :گزارش هایی که منتشر می شود بحث دموکراسی نیست بحث ترساندن مردم است ؛ که ناخود آگاه ذهن مردم جهان بفهمند که آمریکا زندان های مخفی دارد نه فقط در آمریکا در کشورهای مختلف و در هرجای دنیا هر فردی را بخواهد دستگیر می کند و اگر فرار کند می توانند تعقیبش کند و به زندانی و محاکمه کند.

وی با بیان اینکه هدف از انتشار این گزارش ها نشان نشان دادن اقتدار کشور آمریکا است ؛ گفت : زمانی که ارتش آمریکا حرکت نمی کند این گزارش ها هستند که به جای آن منتشر می شود همانطور که در زمان جنگ بوش با افغانستان گزارشی در این زمینه منتشر نشد ولی بعد از دوران بوش است که به طور مداوم گزارشات مختلفی در این زمینه منتشر می شود که مربوط به حقوق بشر و خشونت است ؛ این نشان دهنده همان سیاست با روشهای مختلف را دارند.

انتهای پیام / نورا ش

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب