پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:08:27 - جمعه 3 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کور بودن دشمنان از منسجم بودن ما مسلمانان است
حجت الاسلام جعفری امام جمعه شهرستان رابر با بیان اینکه یکی از راههای که نشان می دهد دشمن ما کور است گفت : این است که ما بیشتر با هم منسجم باشیم .

به گزارش “صبح رابر” حجت الاسلام جعفری خطیب جمعه رابردر خطبه اول  فریضه عبادی و سیاسی این هفته ضمن اشاره به روایت نورانی از امام حسن عسکری (ع) اظهار داشت : شناخت انسان مؤمن بر پنج چیز است ۱- ۵۱ رکعت نماز بخواند ۲- زیارت اربعین بخواند۳-انگشتری بر دست راست کردن .

وی ادامه داد: ۴- پیشانی را برخاک بسپارد یعنی باتواضع و فروتن باشد در برابر والدین متواضع باشد و در سلام کردن پیش قدم ، ۵-بسم الله الرحمن الرحیم را با صدای بلند ابراز کند که یکی از تفاوت شیعه امیرالمومنین(ع) با سایر مسلمانان در بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم است و هر کاری را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کنیم.

 

امام جمعه رابر در خطبه دوم ضمن توصیه به عبادت خالصانه و تقوای الهی  بیان داشت : یکی از راههای کمالات و رستگاری انسان اینکه انسان به یاد لحظه مرگ باشد تا با تقوا باشید .

وی گفت : از سیره علوی سیره حضرت محمد (ص) پیروی کنید تا در دنیا رستگار و عاقبت خوبی داشته باشید

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش با اشاره به ولادت امام حسن عسکری در هشتم ربیع الثانی سال ۲۳۲ هجری قمری در مدینه منوره ضمن عرض تبریک بیان داشت : آن حضرت می فرمایند پارساترین مردم کسی است که تحفص کند نزد شبهه ،عابد ترین مردم کسی است که امر واجبات را انجام دهد و از محرمات دور باشدو زاهد ترین مردم کسی است که گناه ترک کرده مخصوصا در بین گناه هان از گناهانی توسط زبان مثل غیبت ، تهمت ،سخن چینی ، دروغ ،بد حرفی و فحاشی دور باشد.

وی ضمن محکوم کردن این حرکت وقیحانه دشمنان گفت: بدون شک بی‌حرمتی به مقدسات اسلام به ویژه بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در مطبوعات غربی همه در یک راستا و برای رسیدن به هدفی واحد است که آن ایجاد تفرقه در بین مجامع اسلامی و ترویج اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در پی توسعه و گسترش جریان اسلام‌خواهی در دنیا است.

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری نشریه شارلی‌ابدو را کاغذ باطله‌ای عنوان کرد:یکی از معاندین کسانی که دشمن قرآن و اهل بیت(ع) مخصوصا دشمن پیامبر (ص) در روزنامه خودشان باید گفت کاغذ باطله ای که در فرانسه در آن روزنامه شالی ابدو اهانت به وجود مقدس پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) روا دارند بدانند که محکوم است .

خطیب جمعه رابر اذعان داشت : هر چه این اتفاقات نابخردانه باشدمسلمانان با هم متحد و بیدارتر و بصیر ترمی شوند .

وی افزود : اعلان برائت و بیزاری از هر انسانی که باعث تفرقه و جدایی است ، انزجاراز کشورهای غربی که امروز بعد از نماز جمعه با شعار های مرگ بر امریکا ،مرگ بر اسرائیل و مرگ بر فرانسه سر خواهیم داد لبیک یا رسول الله به گوش همه دنیا خواهد رسید .

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه یکی از راههای که نشان می دهد دشمن ما کور است گفت : این است که ما بیشتر با هم منسجم باشیم .

وی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری فرمودند اتحاد و اتفاق افزود : بین مردم و مسئولین و اقشار مختلف مردم همه این اتحاد باید باشد ، مسلمانان باید یکرنگ باشند امروز اسلام هراسی را مخصوصاً در فرانسه ترویج می دهند و همین گروه نادان و فریب خورده ای با نام گروه داعش خودشان تجهیز می کنند وبعد می گویند مسلمانان اینطوری هستند خودشان این حرف ها را می زنند

امام جمعه رابر گفت : وزیر امور خارجه کشورمان باید حواسش جمع باشد او که به عنوان نماینده مردم ایران اسلامی افتخاری نیست که با جان کری قدم بزنند .

وی با اشاره به اینکه رابطه ای بین امریکا و ایران نیست که نباید لبخند آنها ما را فریب دهد ابراز داشت :وزیر صنعت معدن درپشت تریبون چیزی می گوید که برای دشمن خوشحال کننده باشد آن هم در زمانی که فرزندان انقلابی مذاکره با دشمن می کنند.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه مسلمانان باید در مقابل دشمن بیدارتر باشند گفت : نمایندگان مجلس حواسشان جمع باشد ، زمانی که دشمن پنجه ها و انگشتان خودش را و دست خودش را دراز کرده برای ملت ما باید این گونه حرف بزنیم باید حواسمان جمع باشد .

وی عنوان داشت : من از نمایندگان محترمی که در مقابل هر فتنه و فتنه گری می ایستد تشکر می کنم و نیز از نمایند مجلس شواری اسلامی این شهرستان که جواب علمی و فرهنگی به علی مطهری دادند .

امام جمعه رابر گفت انسان باید مواظبت کند که دشمن سوء استفاده نکند، الان دشمن چشم های خودش را باز کرده فکر می کنند خبری است اما دشمن بشنود و فتنه گرهای توطئه گر بشنوند تا زمانی که مردم با هم متحد هستند و حول محور ولایت فقیه و اطاعت از ولایت فقیه را بر خودشان لازم و فرض می دانند دشمنان هیچ غلطی نمی توانند کنند .

وی تصریح کرد : باید از سیره نبوی تعلیم گرفت با خودی ها انسان دوست و مهربان  باشد و با دشمنان با لبخند نمی شود برخورد کرد و باید با دشمن با شدت برخورد کرد .

امام جمعه رابرگفت : شما ببیند کسی که نمازش را ترک می کنند می گویند لبخند بهش نزنید باهاش دست ندهید و بر سر سفره اش ننشینید او همانند کسی که در قتل هزاران پیامبر شریک بوده ،در مقابل جان کری و رؤسای مستکبرین مثل آمریکا وا نگلیس انسان نباید لبخند بزنند باید در برابر دشمنان با شدت باشد و در برابر دوستان با رأفت و مهربانی .

وی در بخش دیگر سخنانش به شهادت سردار الله دادای یکی از فرزندان خوب این آب خاک این فرزند رشید اسلام در مقابل صهیونیست ها ایستادگی و مقاومت کردند و همراه جهاد مغنیه در سوریه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند اشاره کرد و گفت : علو درجات برای شهدای بزرگوار و بیداری ، اتحاد مسلمانان و همه اقشار در مقابل ظلم خواهان هستیم.

امام جمعه رابر به حضور سرپرست کمیته امداد در جشن بیش از ۵ هزار نفر از مدد جویان کمیته امداد اشاره کرد و نیز به نامه بسیار مهم و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین به جوانان اروپا و آمریکا غربی گفت :باید حمد سپاس الهی را به جا آورد ،رهبری معظم انقلاب به فکر این هستند که همه انسان ها را نجات دهند .

وی اضافه کرد : مخاطب نامه ایشان جوانان آن هم جوانان اروپایی و امریکایی و با منطق صحبت کردن با منطق نوشتن و با منطق حرف زدن یکی از نکاتی که ایشان متذکر شدند فرمودند شناخت بی واسطه از تعالیم اسلام داشته باشیم، جوانان آیا تا به حال بدون واسطه خودتان به قرآن مسلمانان مراجعه کردید .

امام جمعه رابرادامه داد:فرمودند فرصتی مغتنم برای شما ایجاد شده فهم صحیح و بدون پیش داوری تحقیق را از دست ندهید.

وی گفت : این سرافکندگی تاریخ از برده داری ، خونریزی ،آدم کشی ، ظلم و ستم و جنگ های که غربی ها به مسلمانان در امریکا واروپا راه انداختند این مورد مهم اثر بگذارد و جوانان اروپایی و امریکایی  ان شالله بیشتر با تاریخ و تعالیم اسلام آشنا شوند.

IMG_6100DSC09407 DSC09403

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب