پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:11:53 - جمعه 10 بهمن 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
الگویی است برای کشورهایی که میخواهند از یوغ استعمار خارج شوند
پژوهشگر حوزه و دانشگاه اظهار کرد: نظام اسلامی از دیدگاه امام، الگویی است برای کشورهایی که میخواهند از یوغ استعمار خارج شوند و در رژیم سابق از همه جنایتها مهم تر این بود که نگذاشتند دانشگاه درست عمل بکند.

به گزارش” صبح رابر”  ،حجت الاسلام محمد حسینی پژوهشگر حوزه و دانشگاه در گفتگو اختصاصی با ناب نیوز در رابطه با نظام اسلامی از دیدگاه امام گفت :  حضرت امام (ره) معتقد بودند نظام اسلامی الگویی است برای کشورهای دیگر که میخواهند از یوغ استعمار خارج شوند ،لذا تمام کشورهای اسلامی چون ایران، بنا به وظیفه اسلامی خویش باید از کشورهای در حال رشد و مبارزه با استعمارمادی و معنوی پشتیبانی کنند.

وی با بیان اینکه امام (ره)برای اثبات ولایت فقیه می فرمودند نیازی به آیات و روایات و حدیث نمی باشد اظهار کرد:عقل به وضوح ضرورت ولایت فقیه را اثبات می کند و ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا می باشد وپشتیبان ولایت فقیه باشید تا به انقلاب آسیبی نرسد.

این پژوهشگر حوزه و دانشگاه در  ادامه تصریح کرد: حضرت امام (ره) در مناسبتها و سخنرانی های مختلف به مردم گوش زد میکردند و متعقد بودند که روشنفکران غرب گرا از جامعه اسلامی شناخت صحیحی ندارند این افراد مردم را بسمت وابستگی و بی اعتقادی سوق می دهند و مردم را از توانایی های خود غافل می کنند.

حجت الاسلام حسینی  با بیان فرمایشات حضرت امام (ره) خاطر نشان کرد: اگر ملت می خواهد روی پای خود بیاستد و اداره کشور خویش را به دست بگیرد لازم است اول بیدار شود همانطورکه در سیر الی الله اهل معرفت بیداری را اولین منظرمیدانند اما میبینیم در طول تاریخ و به ویژه در سده های آخر کوشش شده است که ملت های جهان سوم خواب و غافل باشند و شخصیت خودشان را وابسته به غیر بدانند .

وی ادامه داد: به عقیده امام دانشگاه میتواند یک ملت را به عقب برگرداند و همین طور می تواند باعث سعادت یک ملت شود ، لذا در رژیم سابق شاید از همه جنایتها مهم تر این بود که نگذاشتند دانشگاه درست عمل بکند لذا باید انقلابی اساسی در تمام دانشگاه های سراسر ایران به وجود بیاد تا اساتیدی که در ارتباط باشرق و غرب هستند تصفیه شوند تا دانشگاه محل مناسب برای تدریس علوم انسانی باشد .

حجت الاسلام حسینی با بیان نظر حضرت امام (ره) در باره روشنفکران داخلی تاکید کرد : حضرت امام بر این عقیده بودند که در کشور روشنفکرانی هستند که هم معتقد به نظام اسلامی هستند و هم دلسوز مردم اما متأسفانه روشنفکرانی که ازغرب خط فکری می گیرند حتی با مجالس عزا داری و دعا هم مخالف هستند و تلاش دارند مردم را بسمت بی اعتقادی سوق دهند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب