پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

4:19:09 - دوشنبه 4 خرداد 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انهدام باند بزرگ جعل اسناد و اسکناس در کرمان
دادستان عمومی و انقلاب کرمان از انهدام باند بزرگ جعل اسناد، اسکناس و خرید و فروش اموال مسروقه در کرمان با یکسری اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای کرمان و پلیس آگاهی کرمان خبرداد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  آرمان کرمان، دادخدا سالاری ظهر امروز گفت: باند بزرگ جعل اسناد و اسکناس و خرید و فروش اموال مسروقه در حالی در کرمان متلاشی شد که اعضای این باند در سراسر کشور اقدامات خلافکارانه انجام می‌دادند.

وی ادامه داد: در پی وصول خبرهایی مبنی بر فعالیت باند ۶ نفره با دامنه فعالیت در استان کرمان و سراسر کشور اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای کرمان و پلیس آگاهی کرمان انجام گرفت.

دادستان مرکز استان کرمان تصریح کرد: ۶ نفر از متهمان اصلی این باند دستگیر شدند که اقدام به سرقت خودروهای گران‌قیمت، جعل اسکناس، اسناد دولتی، اسناد و مدارک مالکیت اراضی و املاک، شناسنامه، کارت پایان‌خدمت، گواهینامه رانندگی، کارت شناسایی کارمندان و کارکنان دولت می‌کردند.

سالاری ادامه داد: این باند اقدام به جعل دسته چک‌های بانکی و جعل اسکناس‌های رایج از جمله ریال، دلار، یورو و یوهان می‌کردند و پس از سرقت خودروهای گران‌قیمت برای این خودروها سندسازی کرده و آنها را خرید و فروش می‌کردند.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان عنوان کرد: اعضای این باند جعل با استفاده از دسته چک‌های جعلی تعدادی خودروی گران‌قیمت خریداری کردند و همچنین اقدام به رفع توقیف از خودروها با احکام جعلی کرده‌اند.

این مقام قضایی از کشف سه دستگاه خودروی مسروقه از باند مذکور خبر داد و یادآور شد: همچنین یک کامیون وسایل مسروقه خودروهای گران‌قیمت هم از این باند کشف شده است که میلیاردها ریال ارزش دارد.

سالاری تصریح کرد: تحقیقات از اعضای باند بزرگ جعل اسناد و اسکناس و خرید و فروش اموال مسروقه در کرمان ادامه دارد و اعضای این باند از جاعلان و سارقان حرفه‌ای هستند و شماری از مالباختگان هم مشخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه اعضای باند بزرگ جعل اسناد جوان و تحصیلکرده هستند، ابراز کرد: آنها دستگاه‌های پیشرفته برای چاپ اسکناس در اختیار داشتند، مرکزیت این باند در شهر کرمان بوده است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب