پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:34:59 - چهارشنبه 20 مهر 1401
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش؛
اجلاسیه مجمع بسیج در شهرستان رابر برگزار شد
اجلاسیه مجمع بسیج با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات شهرستان رابر برگزار شد.


به گزارش صبح رابر؛ اجلاسیه مجمع بسیج با حضور جرجندی و بیرجندی از ستاد تخصصی اقشار سپاه ثارالله، امام جمعه رابر رئیس مجمع، فرماندار شهرستان نائب رئیس مجمع ، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر رئیس هیئت اندیشه ورز مجمع ، جانشین فرماندهی دبیر و بازرسی ناحیه ناظر مجمع و جمعی روسای هفت کارگروه مجمع، روسای ادارات، شورای تأمین شهرستان، نخبگان دانش آموز در سالن اجتماعات شهرستان رابر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه و رئیس مجمع بسیجیان شهرستان رابر با تبریک فرارسیدن میلاد نبی بزرگوار اسلام و رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق و هفته وحدت گفت: پیغمبر بزرگوار اسلام، مظهر رحمت الهی است کسی واسطه خلق خدا نزد پروردگار عالم است چرا که خودش در اوج بخشش قرار داشت.

وی، با اشاره به سه اصل بخشش افزود: باید ببخشیم تا ما را ببخشند اگر بخواهیم در دایره رحمت واسعه الهی قرار گیریم راهی جز عفو و بخشش نیست،اگر نبخشیم در تیم شیطانیم.

امام جمعه رابر اظهار کرد: کسانی در دایره اقبال رحمت الهی قرار دارند غفلت و تغافل نورزیدن و ادباری به رحمت حق نداشته است.

امام جمعه رابر با اشاره به هفت باب به کسانی ادبار به رحمت حق می‌کند؛ باز میشود، گفت: کسانی که خط قرمز ها را می‌شکنند و مسئولیت اجتماعی و فردی نادیده می گیرد، امیدوارم با این حلول رحمت الهی قدری از شمیم رحمت حضرت ختمی مرتبت در دل ها سیرورت پیدا کند.

وی یادآور شد: جمعه ۱۷ربیع الاول، قریب به ۹۰۰قرارگاه فرهنگی نماز جمعه جشن سراسری نبی بزرگوار اسلام میلاد رحمت العالمین و امام صادق علیه السلام ساعت۱۱ برگزار می شود.

رئیس مجمع بسیجیان شهرستان رابر اظهار کرد: اجلاس مجمع بسیجیان شهرستان رابر در آذر ماه ۱۴۰۰تشکیل جلسه داد، سه سال و نه ماه قبل طرحی برای برطرف شدن مشکلات زادگاه شهید سلیمانی،طرح قرارگاه هیئت اندیشه ورز که کارگروه ها و چارت مختلفی در نظر گرفته است.


وی بیان کرد: پنج کارگروه؛ کارگروه‌های اقتصادی، فرهنگی، زنان خانواده، تحقیقات و فناوری، آموزش و تربیت در راستای ایده ای که داشتم این مجمع کار را به خوبی پیش می برد.
رئیس مجمع بسیجیان شهرستان رابر عنوان کرد: کار این مجمع احصا مشکلات زادگاه شهید سلیمانی است که در هر پنج کارگروه جلسات خوبی تشکیل و مشکلات احصا شد.

وی ادامه داد: هر کار گروه ده مشکل از زادگاه شهید سلیمانی که اهم این مشکلات در جلسه هیأت اندیشه ورز بررسی شدند مهمترین مصوبات در این پنج حوزه روبرو بوده؛ احصا شد که بخشی از این طرح ها اجرایی شدند و بخشی در حال اجرا شدن و بخشی هم مورد غفلت واقع شدند امید دارم اگر این مصوبات از روی کاغذ روی زمین پیاده شود بخشی از مشکلات زادگاه شهید سلیمانی برطرف می شود.

امام جمعه رابر با اشاره به مصوبات گفت: هفت طرح توسط کارگروه ها به تصویب رسیده است که از روسای کارگروه‌ها می‌شنویم.

علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر و رئیس هیات اندیشه ورز مجمع با اشاره به ساختار مجمع و نقش بسیج از نظر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: بسیج می تواند دستگاههای مسئول را هم در جهت دهی، هدف‌گذاری و عمل یاری دهد.


وی با اشاره به هفت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: اگر میخواهیم این پنج مرحله تحقق تمدن نوین اسلامی که از انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی به این تمدن نوین اسلامی رسیم در این هفت موضوع بیانیه گام دوم انقلاب؛ علم، سبک زندگی، عزت در روابط خارجی و سایر موارد ما باید کار شود.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: اولین نهادی که در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب نظریه پردازی و سند ارائه داده بسیج در کشور است.

وی با بیان اینکه سند اعتلای ده ساله بسیج تدوین شده که در دو مرحله پنج ساله اجرایی می‌شود، افزود: نو گرایی، جوان سازی و آمادگی حضور در همه میدان هاست و کلید حل مسائل و مشکلات کشور و انجام کارهای بزرگ در مدت کوتاه را از اهداف سند اعتلای بسیج برشمرد.

خواجه حسنی اظهار کرد: نقش آفرینی در عرصه های هفت گانه بیانیه گام دوم، تعالی سازمانی و تقویت بعد نهادی و مردمی این از اصول سه راهبرد و هفت کارگروه سند اعتلای بسیج ما را به تمدن نوین اسلامی رساند.

وی با بیان تعریف مجمع بسیج گفت: مجمع بسیج؛ مجموعه ای از صاحب نظران،اندیشه ورزان و متخصصان بسیجی و انقلابی که برای تحقق تدابیر و سیاست های ابلاغی امامین انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب و سند اعتلای بسیج به لحاظ ویژگی‌ها و قابلیت های فردی و شغلی بر مبنای ساختار ارائه شده در این اساسنامه در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی سازماندهی می‌شود.

رئیس هیئت اندیشه ورز مجمع بسیج شهرستان رابر، اولین هدف از تشکیل مجامع بسیجیان شهرستان را تحقق تدابیر، منویات و گفتمان امامین انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: سیاست های کلی نظام با گسترش و بسیج شبکه ی نخبگانی و مردمی انقلاب اسلامی برای مسیر برپایی دولت و جامعه اسلامی است.


وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: با گذشت ۴۰سال از انقلاب در راستای تحقق تمدن اسلامی کار شده اما هنوز دولت اسلامی نیست، چرا که هنوز عدالت را به آن معنا و مفهوم درخور نظام اسلامی پیاده نشده و این هدف مجامع بسیج در سطح ملی، استانی و شهرستانی نیز رسیدن به دولت اسلامی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر با اشاره به ارکان مجمع بسیج، گفت: راه اندازی هیئت اندیشه ورز مجمع بسیج که من رییس هیئت اندیشه ورز مجمع، هیئت رئیسه و شورای مجمع که امام جمعه رئیس مجمع، فرماندار نائب رئیس مجمع و ۶ کارگروه شهرستان رابر عبارتند از: آموزش و تربیت، فرهنگی و اجتماعی، اقتصاد و زیر بنایی ، زنان و خانواده و آموزش تحقیقات و فناوری و بهداشت و سلامت و محیط زیست است.

وی افزود: رییس مجمع ، نایب رئیس مجمع، رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج ، ناظر مجمع، دبیر مجمع ، رئیس هیئت رصد گر بسیج و مسئول دبیرخانه و معاون برنامه بودجه و مالی، مسئول اطلاعات، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه و رؤسای کمیسیون ها که در شهرستان همان کارگروه هاست که این ترکیب اصلی مجمع بسیج است.

وی با اشاره به هدف هیئت اندیشه ورز مجمع بسیج اظهار کرد: این هیئت با ترکیب مجمع بسیج؛ مسئول سیاست گذاری، راهبرد نگاری و پشتیبانی معنوی و مادی در راستای تحقق هدف این اساسنامه است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: اجلاسیه مجمع سالی یکبار برگزار می شود که کارگروه فعال ماهانه یکبار در خصوص حل معضلات و مشکلات شهرستان تشکیل جلسه می‌دهد.

ایمان کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی و رئیس کارگروه اقتصادی و زیر بنایی، با قدردانی از کارگروه اقتصاد و زیربنایی گفت: یکسری برنامه ها توسط همین مجمع قبلاً مصوب شده؛ بحث تغییر الگوی کشت شهرستان بوده که به لطف خدا و یاری همکاران اقدامات خوبی داشتیم و اکنون رتبه اول کاشت گل گاوزبان و رتبه دوم کاشت سایر اقلام گیاهان دارویی را به شهرستان رابر اختصاص داده ایم.

وی، با بیان اینکه شهرستان رابر یک شهرستانی زراعی و باغی است افزود: شهرستان رابر با داشتن بیش از چهار هزار و پانصد هکتار سطح باغات گردو دارای رتبه دوم استان است، اما متاسفانه با هجوم آفت کرم خراط قطعاً مردم این شهرستان را با مشکل مواجه کرد امسال با همفکری انجام شده که اولین پیشنهاد اجرای طرح هرس شاخه های آلوده که با کرم خراط به مشکل مواجه شدند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رابر اظهار کرد: ما در دو سال گذشته با همکاری سپاه، بسیج سازندگی و سرهنگ پاداش و سازمان جهاد کشاورزی توانستیم در منطقه ننیز سفلی و علیا، یک مبارزه تزریقی به صورت الگویی به مساحت ۱۰۰هکتار انجام دهیم که هم اکنون قابل بازدید است میتوان نتیجه خوبی برای شهرستان داشته باشد.
کریمقاسمی با بیان اینکه این طرح در شهرستان قبلاً اجرایی شده از این رو همین طرح را می توان در کل شهرستان اجرا کنیم، گفت: اجرای این طرح در کل شهرستان قطعا اقتصاد مردم شهرستان خیلی خوب خواهد شد و از این وضعیت که کرم خراط سبب شده خیلی از گردو ها خشک و یا تولید آن با مشکل مواجه شود؛ در خواهم آمد.

وی، با اشاره به تغییر اقلام در شهرستان گفت: در کنار درختانی که هرس می شود بحث تغییر اقلام انجام شود قطعاً تولید بیشتر و مردم و کشاورزان منفعت بیشتری خواهد داشت.
کریمقاسمی گفت: با شناسایی ژنتیک های برتر شهرستان، گردو هایی که هر سال ثمر داشته با پوست نازک و مغز پر و خوب و در مقابل سرما شناسایی و آماده پیوندگیری از درختانی که هرس می‌کنیم قطعا می‌توان برای شهرستان مثبت و اقتصاد شهرستان را تا حدودی متحول کند.
کرامت برموز با ارائه گزارش کارگروه آموزشی و تحقیقات و فناوری گفت: پژوهش سرای امام صادق علیه السلام تنها مرکز علمی شهرستان توانسته نخبگانی را شناسایی و بیش از ۵۰نخبه در سطح ملی معرفی کند.

وی بیان کرد: به یمن این موفقیت ها؛ قطب کشوری گیاهان دارویی ایران شناخته شده است و امیدواریم این اتفاق بتواند یکسری تجهیزات و امکانات در اختیار دانش آموزان نخبه قرار دهد.

برموز افزود: قطب گیان دارویی و پژوهش سرا امام صادق علیه السلام نیاز به یکسری زیر ساخت ها دارد متاسفانه آنچیزی که در پژوهش سرا مشاهده می‌کنیم در خور شأن رابر و دانش آموزان نخبه شهرستان نیست هر چند که در سال گذشته قول تجهیز آزمایشگاه پژوهش سرا را داده بودند؛اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: این کارگروه به فال نیک میگیریم بتوانیم مشکلات را بار دیگر مطرح کنیم و یکی از درخواست های شهرستان رابر از آنجایی که در دامنه کوه لاله زار بزرگترین داروخانه طبیعی قرارگرفته داروخانه ای که شاید سرشار از گونه های نایاب و کم یاب گیاهی است.
برموز گفت:با توجه به در حال تغییر بودن الگوی کشت شهرستان؛ تجهیز آزمایشگاه مجهز گیاهان دارویی که در راستای آن تأسیس کارگاه کشت بافت است می‌تواند خیلی از معضلات را در شهرستان برطرف کند.
وی، تصریح کرد: گونه های نایابی در شهرستان را تکثیر دهیم و با رشد کارآفرینی رشد تغییر الگوی کشت را داشته باشم به یمن کارگاه کشت بافت می توانیم خیلی از مشکلات را برطرف کنیم.

برموز گفت: اگر گونه های نایاب شناسایی شود و از طریق تحقیقات علمی در آزمایشگاه گیاهان دارویی میتوان عصاره گیری ها انجام و مواد موثره را شناسایی کنیم که خوشبختانه ما نیروهای متخصص و همکاران بسیار خوبی در این زمینه داریم که تحصیلات تکمیلی و آکادمیک را گذراندند اما از لحاظ تجهیزاتی صفر هستیم این همت می طلبد که بتوانیم کار بسیار خوبی انجام دهیم.

وی، با ارائه درخواست دیگرافزود: یک رشته ای به نام آموزش خیاطی دارد هر ساله حدود ۲۰ نفر دانش آموز را در این زمینه تربیت می‌کند با توجه به مشکل ادامه تحصیل رشته خیاطی امسال دانشگاه آزاد بافت کاردانی به کارشناسی تحصیلات تکمیلی در این زمینه پذیرش دانشجو دارد از این رو مشکل ادامه تحصیل رفع شد اما اگر در همین کارگروه ها تصویب راه اندازی کارگاه خیاطی را داشته باشیم لباس معادن و سایر موارد را تأمین و کار آفرینی بسیار خوبی در جامعه بانوان صورت می‌گیرد.
رییس کمیته امداد شهرستان رابر همچنین با اعلام آمادگی گفت: تسهیلات کم بهره کمیته امداد امام خمینی (ره ) شهرستان برای ایجاد کارگاهی خانگی که فارغ التحصیلان رشته خیاطی با گرفتن جواز کسب و گذراندن دوره های فنی و حرفه ای تعلق خواهد گرفت.

قاسم مهدی پور با ارائه گزارش کارگروه فرهنگی و اجتماعی گفت: ایجاد زیر ساخت در محل تفرجگاه های گردشگری شهرستان مانند ایجاد نمازخانه، ساخت سرویس بهداشتی به ویژه ساخت سرویس بهداشتی در ورودی و خروجی شهر رابر و سایر موارد که جهت در دست گرفتن فضای فرهنگی اماکن توسط فرهنگی و هنری ناحیه، بسیج سازندگی، شهرداری های شهر رابر و هنزا و بخشداری های مرکزی و هنزا ، دهیاری ها، اداره اوقاف ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری انجام گیرد .

پور ابوالقاسم با ارائه گزارش کارگروه زن و خانواده گفت: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند همین طور که این روزها در جریان هستیم مهمترین آسیبی که این قشر را تهدید و دشمن به راحتی از آن موج سواری می‌کنند مسئله حجاب و عفاف است.
وی، کمرنگ شدن حجاب و عفاف در جامعه را محصول تهدید نرم سال های دشمن خواند و افزود: یکی از راهکارهای کارگروه زن خانواده در این راستا طرح توانمند سازی موثرین فرهنگی و فعالان اجتماعی از جمله؛ مشاورین و معاونین پرورشی اداره آموزش و پرورش، سرگروه ها و مربیان صالحین، رابطین بانوان در ادارات که اداره آموزش و پرورش می تواند بیشترین نقش را داشته باشد.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره آموزشی دو یا سه روزه استفاده از اساتید مجرب و مبلغین حوزه‌ی که دغدغه و مطالبه در این زمینه دارند با توجه به اینکه در جنگ شناختی باید دفاع هم شناختی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد دوست محمدی رییس شورای تبلیغات اسلامی شهرستان و رئیس کارگروه آموزش و تربیت گفت: صیاد شیرازی نور بود چرا که آغاز سخن صیاد شیراز با دعای ظهور امام زمان (عج) است.

وی گفت: مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم به خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی اشاره فرمودند؛ که خود و خانواده را جهنم نجات دهید، جامعه سازی و تمدن اسلامی متاسفانه در این دوسال درگیر ویروس کرونا، رفتن دانش آموزان به طرف فضای مجازی یک فضای بسیار مخرب که بعد از دو سال نتیجه آن را در اغتشاشات اخیر مشاهده میکنیم که بیشتر اغتشاشگران نسل دهه هشتادی بو ده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد دوست محمدی ادامه داد: از این رو کار گروه آموزش و تربیت تصمیم بر استفاده از مبلغین و طلبه ها در مدارس بیشتر مقاطع متوسطه اول و دوم در نظر گرفته است.

وی افزود: طلاب هر روز سه ساعت سعی بر اعتلای سطح فرهنگی و اعتقادی دانش آموزان نوجوانان با مسایل دینی و اعتقادی آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش آموزش اجرای طرح امین که طلاب خواهر و برادر تاکنون چهارده نفر ثبت نام کرده و از آبان ماه در مدارس برای توجیه حضور می یابند امید دارم مدیران آموزش و پرورش وقت در اختیار ما قرار دهد تا ما به آن نتیجه برسم.

مجتبی افضلی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر گفت: استفاده از روحانیون بخشی از خسارات و ضربات را جبران می‌کند اما می طلبد همه نهادها ، ادارات و اصناف مختلف شهر در خصوص حجاب اسلامی بنر حجاب اسلامی در صنوف گذاشته همه باید کمک کنندچه در بحث نماز یا حجاب باید فرهنگ شود نه اجبار .

حسین آقاملایی فرماندار رابر نائب رئیس مجمع گفت : همه می‌دانید بسیج شجره طیبه است که تشکیل و به توانمندی رسیده است، به برکت بسیج بخش جدید از صحنه های مختلف ایجاد شده که بسیج به کمک این نظام آمده که مهمترین هدف رسالت بسیج حاکم کردن اسلام ناب محمدی و ارزش های اسلامی است.

آقاملایی گفت: کارآمدترین مهمترین ثمرات بسیج برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مسئله محوری و مطالبه گری است.

وی، بهبود و ارتقای سطح تربیت دینی و عفاف وحجاب در سطح شهرستان و مدارس توسط دفتر امام جمعه، دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت رابر، بسیج جامعه زنان، بسیج دانش آموزان ، بسیج فرهنگیان و اداره تبلیغات اسلامی برشمرد.
وی مبارزه با کرم خراط، هرس شاخه های آلوده درختان گردو شهرستان رابر با توجه به اینکه گردو یکی از محصولات عمده این شهرستان است با حمله کرم خراط در سال های اخیر و و درخت گردو که تولید با افت ۷۰درصدی مواجه شده است مبارزه با آفت کرم خراط به شدت مورد نیاز است.
وی ادامه داد: این طرح توسط بسیج سازندگی ، جهاد کشاورزی، اجرایی می گردد.

فرماندار رابر تغییر اقلام گردو باژنتیک برتر بومی برای بالا بردن سطح تولید در شهرستان توسط بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی خبر داد.

وی راه اندازی آزمایشگاه کشت بافت گیاهان در سطح شهرستان جهت انجام آزمایشات و تحقیقات علمی و تخصصی در شهرستان، احیای گیاهان در حال انقراض تولید گیاه عاری از ویروس و باکتری ارتقای خصوصیات گیاه مادر به نسل های بعدی در اصلاح نباتات و تولید گیاهان توسط علمی ناحیه مقاومت و پژوهش سرای اداره آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد و گفت: کارخانه قطب گیاهان دارویی تنها کارخانه ای که شهید سلیمانی کلنگ آن را در رابر زده است.

فرماندار رابر ، تکمیل و ساخت ساختمان فرهنگی جهت ترویج مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان رابر با اعتبار سفر ریاست جمهوری دفتر امام جمعه ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرارگرفته است.
وی ، با اشاره به طرح مدارس امین گفت: فرستادن طلاب و مبلغین اعم از خانم و آقا به سمت مدارس جهت بالا بردن سطح علمی و دینی و اعتقادی دانش آموزان توسط دفتر امام جمعه شهرستان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رابر و اداره تبلیغات اسلامی انجام می شود.


حسین آقاملایی از راه اندازی کارگاه تولید لباس با همکاری بنیاد برکت سلیمانی کار گروه اشتغال خبر داد.

حسینی دبیر مجمع همچنین از قول مساعدمعاونت علمی و پژوهشی سپاه ثارالله خبرداد و گفت: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آزمایشگاه کشت گیاهان دارویی در شهرستان رابر در نظر گرفته شده است.

جهت برون رفت از مشکلات در پایان بیانیه اجلاسیه مجمع صادر شد.
و همچنین در ادامه احکام رؤسای کارگروه ها و تجلیل از ادارات برتر در این مجمع اهدا شد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب