پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:57:33 - جمعه 27 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حجت الاسلام والمسلمین سمیعی گفت : سرمایه ماندگار تقواست /حسن عاقبت ملاک ارزش است
به گزارش ” صبح رابر” حجت لاسلام والمسلمین در نماز جمعه این هفته رابر گفت : بهترین سرمایه ای که من و شما می توانیم همیشه  همراه داشته باشیم  در دنیا و آخرت ،عالم برزخ ، شب اول قبر ، پاسخ نکیر و منکر ، لحظه جان دادن کنارحضرت  عزرائیل هیچ سرمایه ای بهتر از […]

به گزارش ” صبح رابر” حجت لاسلام والمسلمین در نماز جمعه این هفته رابر گفت : بهترین سرمایه ای که من و شما می توانیم همیشه  همراه داشته باشیم  در دنیا و آخرت ،عالم برزخ ، شب اول قبر ، پاسخ نکیر و منکر ، لحظه جان دادن کنارحضرت  عزرائیل هیچ سرمایه ای بهتر از تقوا نیست .

وی افزود : سرمایه ماندگار تقواست زمینه ساز نزول  رحمت الهی تقواست ، ملاک رسیدن به نعمت خداوند تبارک و تعالی بخصوص نعمت قیانت در بهشت برین ، باید به سئله تقوا اهمیت بدهیم .

در ادامه  گفت : تقوا به معنی  انزوا و گوشه گیری و بی خبری نیست ، انسان با تقوا باید دارای جامع کلمات باشد جامع کملات ، در صداقت ، گفتار و برخورد جامعه شناسی ارحم و صله ارحام و خانواده رعایت کند  نه اینکه در یک گوشه ای بنشیند تا به گناه نیفتد .وظیفه آدم با تقوا چمین چیزی نیست .

وی ابراز داشت : اسلام هم به کیفیت و تداوم تقوا تا پایان عمر توجه دارد ، پیغمبرمعیارکلی جامع ، در رابطه با خوبی و بدی برای انسانهای مؤمن ، کسانی که در شکمشان لقمه حلال هست  ،پیغمبر فرموند: که همه خوبی ها در عالم هستی معیار جامع ویک محوری  در زندگیست  ، خوبی آن چیزی هست که دل را خشنود کند وهمین که انجام گرفت نفس تو آرامش و اطمینان پیدا کند ، بدی چیزی هست که نفس تو ، تو را ناراحت کند و تردید و اضطراب در تو به وجود بیاورد و اگر وجدان داشته باشید عذاب وجدان پیدا می کنید .

سمیعی گفت :این معیار ها رادر  زندگیمان به کار ببریم ، خود انسان ذاتاً  می داند چه کاری خوب است و چه کاری بداست.اگر عملی از تو سر بزند و به تو آرامش بیاورد بدان که این کار خوبی است و اگر برای تو ترس و اضطراب بیاورد بدان این عمل تو گناه است .شرایطی دارد و به شرطی که به  لقمه زندگی توجه داشته باشید و الا وجدان در دلها ی روشن و لقمه حلال در شکمش باشد در غیر این صورت کسی در کار حرام است وجدان ندارد و هر کاری که نفع اش  باشد انجام می دهد و هر کاری به ضرر باشد انجام نمی دهد .

وی بیان کرد : چند روز پیش آریل شارون جنایتکار اسرائیلی بدرک واصل شد و طرفداران آن نارحت نشدند چون افرادی منافعشان در خطر بود نگران بودند وگر نه همان لجادت کارها می دانند این شخصیت چه شخصیت گنهکاریست. بقدری در گناه غرق شدند که خوبی و بدی عالم هستی را نمی تواند تشخیص بدهند  .

ادامه داد : خداوند انسان های با تقوا را دوست دارند در کلام الله مجید سوره مبارکه آل عمران آیه ۷۶ بیان شده کسی که پیمان خود وفا کند و معصیت خدا را انجام ندهد و عالم محضر خدا بداند پرهیز گار باشد خداوند دوستش دارد .

حجت الاسلام سمیعی گفت: تقوا رمز حسن عاقبت بخیریست ،حواسمان هست  تقوا همان قدم گذاشتن در مسیر الهی است ، آیا همه کارهایی ما مورد پسند خداوند متعال است ، هر هدفی که نوشته می شود برای من و شما ذکر نوشته می شود شما دارید به وظیفه شرعی خودتان عمل می کنید .

وی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت های هفته، یکشنبه ۲۹ دی ماه ۱۷ ربیع الاول مصادف با  میلاد با سعادت رسول خدا( ص)  و همچنین مذهب تشییع میلادامام جعفر صادق (ع) را پیشاپیش  محضر امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری و شما نمازگزاران عزیز تبریک گفت  و بیان اینکه امام صادق(ع) نقل می کند  از جدش رسول خدا حضرت محمد مصطفی (ص) فرمودند : بهترین امور ،بهترین کارها در زندگی آن کاری ارزش دارد که عاقبتش ختم به خیر شود، و آن موقعی ارزش دارد که تداوم پیدا کند ،حسن عاقبت ملاک ارزش  است .

سمیعی تصریح کرد : ایمان اولیه کافی نیست تداوم این ایمان و حسن عاقب مهم است ، انبیاء برای حسن عاقبت دعا می کردند این دعا را همه بلد هستید ، دعایی که انبیاء در نماز ها داشتند ذکر انبیاء بزرگان بود  ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هدیتنا وهب لنا من لدنک رحمه إنک أنت الوهاب ،خدایا توفیق دادی در مسیری حرکت کنیم دلهای  ما را مایل رحمت،دل های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشنده بی عوض و منت.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعی بیان کرد : یکی از صفاتی که باعث می شود انسان عاقبتش ختم به شّر شود صفت جاه طلبیست، و این  حُب منیت  باعث می شود آخرش ختم به خیر نشود دنبال پست و مقام بودن ،دنبال ریاست،  باید باشد مملکت نیاز به مدیر دارد اما خالصانه  ، اگر خالصانه باشد و انسان بدانید عاقبت به خیر شد.

وی تصریح کرد : یکی از افرادی که هوای نفس و حب جاه آن را بیچاره کرد  همین زبیر بود زندگی نامه اش رابخوانید با تاریخ آشنا بشوید نترسید، این داستان ها تا ظهور حضرت مهدی (ع) بوده و هست .

وی اشاره کرد : زبیر خیلی کارنامه درخشانی داشت پسر عمه پیغمبر است ، برادر زاده خدیجه کبری است ، پسر دایی فاطمه زهرا (س) ، و پسر عمه امیرالمومنین  (ع) ، چهارمین یا پنجمین کسی بود که به اسلام گروید مدال والسابقون السابقون بر سینه داشت .جز هجرت کنندگان حبشه بود .، در تمام جنگ ها در جنگ بدر حضور داشته از راویان احادیث نام امام حسین ۳۸ بار ،روایت است که زبیر نقل کردند ،

در ادامه ابراز داشت : این انسان را به لرزه می اندازد زبیر در تشییع جنازه فاطمه زهرا (س) حضور داشت ، یعنی زبیر قبر فاطمه زهرا(س) را می دانست کجاست، سابقه درخشنانی داشته ، روایت است در محضر محمد مصطفی (ص) زبیر نشسته بود آقا امیرالمومنین وارد مجلس شد ،زبیر  نگاهی به پیغمبر کرد  و گفت من این علی را خیلی دوستش دارم ،پیغمبر فرمود : الان اینگونه هستی اما بعداً در مقابل علی می ایستید ، با این کارنامه درخشانش جنگ جمل راه اندازی می کند ،از کجا تا کجا ،حدود۱۳ هزار نفر از طرف زبیر به درک واصل شدندو ۵ هزار نفر از سپاه امیرالمومنین به شهادت می رسند وقتی که کشتنش شمیرش را نزد آقا امیرالمومنین علی (ع)  آوردند ، امیرالمومنین آمد  کنار جنازه زبیر گریه کرد ،فرمود  خیلی وقت ها همین زبیر سختی و نارحتی غم را ازچهره پیغمبر برطرف می کرد ، پیغمبر به چهره زبیر یه زمانی نگاه می کرد ، خستگی از تنش بیرون می رفت ، حالا همین  زبیر میاد چکار می کند .

وی افزود : خط مقدم ،  ۸سال دفاع مقدس شرکت کرده ، توی نظام جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته ،سابقه درخشانی دارد، از خانواده های پر برکت است ، خیرین هستند،آیا نباید خودشان را نجات بدهند  ، خطر زبیر، همه این ها فقط  به خاطر حب جاه طلبی است .

سمیعی  ابراز داشت : آخرین چیزی که از آن قلب صدیقین خارج می شود همین حب ریاست است یکسری گناهان از  صفات زشت این است  که انسان گرفتار سوء خاتمه می شودعاقبت بخیر نمی شود  بعد از عمری بندگی کردند خدمات به جهان اسلام ،تلاش  های جدی در مسیر حق حرکت کردن اما با دست خالی و روی  سیاه وارد خانه جهنم می شود ، برعکس وجود دارد ،این همه گناه کرده یک عمری در معصیت اما  با جرقه که زندگیش  پیش می آید  ، با حسن خاتمه از دنیا می رود، عاقبت بخیر می شود ، پس دلمان را خیلی خوش نکنید به حُب ریاست ها  این  مدیریت ها و ریاست ها همه این ها زود گذر است .

قطعه سنگ قیمتی رابه عنوان هدیه برای  پادشاهی آوردند، پادشاه  یک نگاهی به آن سنگ کرد و یک نگاهی به وزیرش ،به وزیرش گفت : بگویید یک مطلبی را روی سنگ درخشان بنویسند می خواهم به عنوان نگین  انگشتر در هر روز خدا چه در سختی و چه در ناراحتی بهش نگاه کنم یک تنگری به زندگیم بکنم وزیر فکر کرد چی بنویسد روی این سنگ قیمتی که پادشاه خوشش بیاد یک جمله قشنگی نوشت،« این نیز بگذرد» . حُب ریاست برای تو هم نمی ماند ،مهم عاقبت به خیریست .

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب