پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:35:38 - یکشنبه 23 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آل سعود نه تعصب عربیت دارد و نه تعصب اسلامیت/ با وجود هر شرایطی در یمن، رژیم آل سعود رفتنی خواهد بود
کارشناس مسائل سیاسی گفت: این موضوع بسیار مهمی است که صهیونیست ها عناصر نفوذی خودشان را در جهان اسلام به خدمت گرفته اند و دارند به مأموریت های آشکار می فرستند، در حالی که قبلا به مأموریت های پنهان می فرستادند. این نشان دهنده این است که آنها از آخرین مهره هایشان دارند استفاده می کنند و من فکر می کنم که این مقدمه ای برای یک تحول بزرگ در میان کشورهای اسلامی است.

به گزارش ” صبح رابر” عباس سلیمی نمین کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص رفتارهای افراطی و جنگ طلبانه رژیم آل سعود در سطح منطقه و در رابطه با کشورهای مسلمان اظهار داشت: زمانی که صهیونیست ها و آمریکایی ها در منطقه دچار استیصال می شوند، یا می بایست خودشان مستقیما وارد عرصه شوند که این امر برای آن ها هزینه بسیار بالایی دارد و یا باید از مهره ها و عناصرشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: استفاده صهیونیست ها و غرب از اعتبار آل سعود، نشان از قوت و قدرت آنها نیست. آل سعود برای صهیونیست ها و آمریکایی ها به عنوان یک روی پنهان و به عنوان یک نیروی نفوذی کارکرد بسیار زیادی داشته است. سال ها است که این رژیم جلوی آگاهی ملت ها را می گیرد؛ حج را از محتوای اصلی اش خارج می کند (حتی شعار ضد اسرائیل هم در همایش بزرگ گردهمایی مسلمانان در مکه و مدینه ممنوع است و به شدت با آن برخورد می شود) و خدمات دیگری که فراتر از شماره است برای صهیونیست ها انجام می دهد.

سخت شدن شرایط برای صهیونیست ها منجر به فاش شدن ماهیت آل سعود شد

سلیمی نمین در ادامه درخصوص علت ناچار شدن صهیونیست ها در استفاده از رژیم آل سعود اذعان داشت: اینکه امروز صهیونیست ها دارند این نهادهای نفوذی شان را خرج می کنند و به اینجا رسیدند که مجبورند در مقابل روند رو به رشد آگاهی ها اینها را هزینه کنند، نشان از یک استیصال است؛ چراکه آنها دارند مهره ای را که در عرصه های دیگر می تواند تأثیرگذاری جدی داشته باشد، می سوزانند. دلیل سوزاندن این مهره این است که آنها شرایط خودشان را بسیار سخت می بینند و الا هرگز ماهیت آل سعود را آشکار نمی کردند.

وی افزود: آل سعود در مسیری قرار گرفته است که ماهیتش کاملا آشکار می شود؛ زیرا تا به حال هرگز چه مستقیم و چه غیر مستقیم سلاحی را علیه صهیونیست ها به کار نگرفته است؛ اما علیه ملت های مسلمان به کار می گیرد. رژیم آل سعود هم در قضایای حمله صدام به ایران این جنایت را انجام دادند و پول بسیار زیادی را به صدام دادند و علیه مسلمانان اقدام کردند (آن روز می گفتند ایرانی ها عرب نیستند) و هم امروز علیه عرب ها سلاح به کار گرفته اند. بنابراین اینها اصلا نه تعصب عربیت دارند و نه تعصب اسلامیت و صرفا خودشان را متعهد به منافع صهیونیست ها می بینند.

وی اذعان داشت: این موضوع بسیار مهمی است که صهیونیست ها عناصر نفوذی خودشان را در جهان اسلام به خدمت گرفته اند و دارند به مأموریت های آشکار می فرستند، در حالی که قبلا به مأموریت های پنهان می فرستادند. این نشان دهنده این است که آنها از آخرین مهره هایشان دارند استفاده می کنند و من فکر می کنم که این مقدمه ای برای یک تحول بزرگ در میان کشورهای اسلامی است. آنچه تا به حال موجب شده بود که غرب بر کشورهای اسلامی و ملت مسلمان حاکم شود و ملت مسلمان را عقب نگه دارد نقش عناصر نفوذی بوده است؛ عناصری که انگلیسی ها در حاکمیت های ملت های مسلمان نفوذ داده اند. اگر ماهیت اینها بر مسلمانان توسط خودشان آشکار شود، یک موهبت است و ما باید از آن استقبال کنیم؛ چرا که سالها طول می کشید تا چره افرادی که ظاهر سازی می کنند و خودشان را به گونه ای مثبت نشان می دهند، در حالی که در خفا آلودگی، فساد و زندگی لجنی داشتند، در مسائل سیاسی هم ماهیت خودشان را روشن کنند.

با وجود هر شرایطی در یمن، رژیم آل سعود رفتنی خواهد بود

سلیمی نمین به صحبت های اخیر اوباما درخصوص عربستان نیز اشاره کرد و گفت: من فکر می کنم که اظهارات آقای اوباما مبنی براینکه آل سعود در مسیری به کار گرفته شده است که آینده بسیار مخاطره آمیزی دارد، نشان دهنده این است که چه رژیم آل سعود در یمن موفقیتی بدست بیاورد (که محال است بدست بیاورند) و چه موفقیتی کسب نکند (که این احتمالش بسیار زیاد است)، رفتنی خواهد بود؛ یعنی دیگر آل سعود به عنوان یک نیروی نفوذی کارایی نخواهد داشت و این موضوع در اظهارات آقای اوباما آنجایی که می گوید «باید به معترضین کشور عربستان توجه شود و به آنها امکان آزادی بیشتری داده شود» کاملا آشکار است.

وی ادامه داد: صحبت های اوباما مؤید این است که آنها دارند از آل سعود در چارچوب یک استیصال استفاده می کنند و چه موفقیتی در این زمینه کسب شود یا نشود، باید این مهره نفوذی را کنار بگذارند. کمااینکه این مسأله در مورد صدام به عنوان یک نیروی نفوذی انگلیسی در سیستم بعث، اتفاق افتاد. آنها او را به کمک محمدرضاشاه در چارچوب قرارداد الجزایر رشد دادند و بالا کشیدند، اما بعد از انقلاب اسلامی ایران مجبور شدند خرجش کنند و زمانی که ماهیت این عنصر برای همگان آشکار شد دیگر نمی توانستند او را نگه دارند و با او دچار مشکل شدند. به نظر من قطعا در آینده ای نزدیک که در حال حاضر قرائنش آشکار شده است، رژیم آل سعود به عنوان عنصر نفوذی صهیونیست ها در دل جهان اسلام نابود خواهد شد.

این کارشناس سیاسی در خصوص کشورهایی که عربستان را در ناامن کردن منطقه همراهی می کنند نیز بیان داشت: کشورهای همراهی کننده عربستان دو دسته اند، یک دسته آنها مثل نظامیان مصر به دنبال این هستند که از این سفره یک متاعی بردارند و یک پیشنهاد سنگین مالی در ازای حضورشان در جنگ یمن دارند و در واقع، این پولی است که آمریکایی ها می بایست برای نیروهای نظامی کودتا کننده در مصر می خواستند هزینه کنند و در حال حاضر از جیب عربستان خارج خواهد شد و در مقابل نیز آنها قطعا خودشان را آنچنان درگیر ماجرا نخواهند کرد و فقط یک بهره مادی از این دعوا خواهند برد.

وی ادامه داد: یک دسته دیگر از کشورها نظیر قطر هستند که همراهی شان به لحاظ سیاسی مهم است. آنها می خواهند آل سعود را در این وادی تشویق کنند تا در این باتلاق غرق شوند؛ چرا که اگر سعودی ها در ابتدای ماجرا خودشان را تنها می یافتند، در این باتلاق وارد نمی شدند. بنابراین برخی حمایت ها فقط به خاطر این بوده است که آل سعود کم بهره از عقل را در این باتلاق فرو ببرند و با این کار به هدف شان رسیدند.

جمهوری اسلامی عزت را برای کشورهای منطقه ارائه می کند اما رژیم آل سعود ذلت و خفت

سلیمی نمین در ادامه صحبت هایش به تفاوت رویکرد جمهوری اسلامی و رژیم آل سعود در قبال کشورهای منطقه و مسلمان اشاره کرد و گفت: رویکردی که آنها در این زمینه داشته اند و آن را ترویج می کنند، این بوده است که ملت های اسلامی را به عنوان دست نشانده، تحقیر کنند. در حالی که چیزی که جمهوری اسلامی به کشورهای منطقه و جهان اسلام ارائه می دهد، عزت است. این دو مقایسه شان خیلی ساده است و همه ملت ها می توانند این دو مدل را با همدیگر مقایسه کنند.

وی با ذکر چند مثال ادامه داد: ما چیزی که برای عراق ارائه کردیم، عزت بوده است و این برای ملت عراق هم کاملا قابل فهم است. ما نگذاشتیم که در عراق پایگاه و جایگاهی ایجاد شود که توسط آن آمریکایی ها بتوانند دولت عراق را وادار به تبعیت کنند. اگر داعش می توانست در عراق یک جایگاهی بدست بیاورد، آمریکایی ها با استفاده از این مهره، کاملا استقلال ملت و دولت عراق را در هم می شکستند. ما توانستیم کاری کنیم که دولت عراق بتواند با قدرت عمل کند. در سوریه و لبنان نیز همین گونه بوده است. یک زمانی لبنان واقعا حیاط خلوت اسراسرائیل بود و هر زمانی که اراده می کرد می توانست بیاید بیروت را بگیرد؛ اما امروز ما مدلی به لبنان ارائه کرده ایم که نتیجه آن عزت مردم لبنان است و دیگر اسرائیلی ها جرأت نمی کنند که اقدام نامتعارفی در لبنان انجام دهند. ما عزت لبنان و نوار غزه را ارتقا دادیم. قبلا اسرائیلی ها هر جنایتی را می توانستند در این مناطق مرتکب می شدند. امروز جمهوری اسلامی عزتی به آنها داده است که می توانند اسرائیلی ها را وادار به تبعیت از خواسته های سیاسی خودشان بکنند و این عزت، بسیار باارزش است.

وی در انتها تصریح کرد: بنابراین مقایسه راه حلی که ما برای مسائل منطقه داریم با اقدامات وحشیانه امثال رژیم صهیونیستی و آل سعود قیاس مع الفارغ است. آنها ذلت و خفت را برای کشورهای اسلامی رقم می زنند؛ در حالی که جمهوری اسلامی در هر جایی که کشورهای منطقه دست شان را به منظور کمک خواستن به سوی ایران دراز کردند، کمک ایران منجر به عزت برای آنها شده است و این مسلما وجه تمایز خیلی پررنگی است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب