پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:35:27 - پنجشنبه 27 فروردین 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وقتی که تندیس عروسک هالیوودی شِرِک در پارک ارزوئیه قوز بالاقوز می شود!
آیا وجود این عروسک در پارکی که محل بازی کودکان است نوعی مشروعیت بخشیدن به اعمال خلاف عفت عروسک شِرِک و تبلیغ آن نیست؟

به گزارش ” صبح رابر“به نقل از “اقطاع”، اقدامات ضد دینی دشمنان اسلام از طریق برنامه های فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، همچنین تأکیدات و تعبیرات مقام معظم رهبری برای مقابله با این هجمه ها اهمیت و حساسیت این مسئله را بیشتر می کند و کاملا واضح است که بسیاری از فیلمها، بازیها و کارتونهایی که دشمنان برای کودکان و نوجوانان طراحی می شود جهت قبح زدایی و حرمت شکنی و اسلام زدایی طراحی و با قیمتی ارزان و متاسفانه بعضا با مجوز وزارت ارشاد اسلامی روانه بازار می شوند و خانواده ها با این اطمینان که کالا، مجوز دارد به راحتی آن در سبد کالای فرهنگی فرزندان خود قرار می دهند.

 

از جمله این کارتونها ” کارتون شِرِک است که نقش اصلی آن را دیو سبز رنگی به نام شِرِک بازی می کند.

 

این موضع زمانی عجیبتر می نماید که اخیرا یک مجسمه از این عروسک هالیوودی در پارک تفریحی ارزوئیه قرار داده شده است.

IMG-20150412-WA0002

 

مسئله اینجاست در شرایطی که دشمن با تمام قوا در راه وارد کردن نمادها و سبک زندگی غربی و نهادینه کردن آن از طریق این کارتونها در ذهن کودکان ایران اسلامی همت گماشته و از هیچ تلاشی در این راه دریغ نمی کند. آیا سهل انگاری و بی بصیرتی مسئولین در قرار دادن مجسمه چنین عروسکی که آسیبهای آن بر کسی پوشیده نیست در پارک تفریحی به جای استفاده از عروسکهای بومی با نماد ایرانی اسلامی،  قوز بالا قوز نمی باشد؟! آیا سبک زندگی که عروسک شرک در کارتونش دارد سنخیتی با سبک زندگی کودکان این منطقه دارد؟ آیا کودکان این منطقه با دیدن نماد این عروسک حرکات شنیع این عروسک در کارتون را به یاد نمی آوردند؟ آیا وجود این عروسک در پارکی که محل بازی کودکان است نوعی مشروعیت بخشیدن به اعمال خلاف عفت عروسک شِرِک و تبلیغ آن نیست؟

 

برای روشن شدن به برخی از تاثیرات کارتون هالیوودی شِرِک بر ذهن و سبک زندگی کودکان اشاره می شود:

 

مجموعه ی شِرِک با مخاطب قرار دادن خردسالان و کودکان ، نقش موثری در آموزش و القاء مفاهیم به آنها ایفا می نماید . مفاهیم ، الگوهای رفتاری و نمادها همه در جهت قبح زدایی و حرمت شکنی مسایل غیر اخلاقی می باشد . القائات مستقیم و غیر مستقیم به کودک در سطح او نمی باشند ، بلکه تلاش دارد مسائل مربوط به ایام جوانی را به دنیای کودکان انتقال دهد کودک و خردسال فرصت تجربه نیازهای درونی خود را نخواهد داشت . زودتر از نیازش برای او نیازسازی می شود و او باید تلاش کند این نیاز را در خود پیدا کند . نتیجه ی آن بلوغ زودرس ، بحران هویت ، عدم پذیرش جمعی ، اختلالات شخصیتی ، هنجارشکنی اجتماعی و بسیاری از مشکلات دیگر خواهد بود .

کودک با دیدن این موارد ، قبح آنها برایش از بین خواهد رفت . مشاهده انجام این اعمال توسط قهرمان داستان ، نوعی مشروعیت به همراه خواهد داشت و کودک می پذیرد انجام این اعمال بدون مشکل است و حتی برخی از آنها را می تواند در جمع انجام دهد . پذیرش این مسائل غیر اخلاقی از طرف کودک بستری را در او ایجاد می کند تا در سنین بالاتر موضوعات شدیدتری را بپذیرد . گروهها و فرقه های ضد دین مثل شیطان پرستان ، چون اعتقاد دارند ، هر نوع مفهوم اخلاقی و دینی ، از خداوند و ادیان الهی سرچشمه گرفته است ، برای مقابله با خداوند ، مسائل اخلاقی و حرمت های دینی را زیر پا می گذارند .

 

حیازدایی از مسایل جنسی
در مجموعه ی شِرِک ، پرداختن به مسائل جنسی و زناشویی و ارتباط میان جنس های مخالف به طور علنی و کاملاً واضح می باشد .

 

خدا زدایی
در تمام قسمتهای شِرِک و کل داستان هیچ جایگاهی برای خدا تعریف نمی شود . خدا اصلاً موضوعیت ندارد . خدا نه به کسی کمک می کند و نه در امور دخالت می کند . آنچه قدرت مطلق است . سحر و جادو و اراده ی انسانی می باشد . سکولاریزم و شیطان.

 

ـ رویکردهای آخرالزمانی
مجموعه ی شِرِک تلاش دارد مفاهیم آخرالزمانی را به سبک غربی در ذهن کودکان نهادینه نماید . به برخی از نمادهای آخرالزمانی آن اشاره می کنیم :
۱ ـ وجود افراد شرور با ویژگی های آخرالزمانی ، فرد یک چشم ، مرد زن نما .
۲ ـ شِرِک مأمور می شود برای نجات شهر به دنبال پادشاه و منجی آنها برود که در یک جزیره می باشد . نام او آرتی می باشد که بسیار نزدیک به نام شاه آرتور در اساطیر اروپایی می باشد . اینکه آرتی در جزیره و دور از مردم زندگی می کند ، یادآور عقیده ی انحرافی جزیره خضرا در مورد حضرت ولی عصر می باشد .
۳ ـ پرنس چارمینگ ، جوان سوار بر اسب سفید که تلاش می کند به پادشاهی برسد و اشرار را جمع می کند و به شهر حمله می کند ، یادآور افرادی است که مدعی منجی بودن هستند و ظاهر آن را نیز دارند و جمع کردن اشرار و حمله به شهر و آشوب پس از آن یادآور حرکت سفیانی قبل از حکومت و قیام حضرت می باشد .
۴ ـ جمع شدن و زنده شدن تمام اسطوره های گذشته و قبلی ، یادآور مسئله رجعت در آخرالزمان و زمان ظهور می باشد .
۵ ـ آرتی برادرزاده ی پادشاه می باشد که برای فرمانروایی انتخاب می شود ، او از بچگی از پدر و مادرش جدا شده و تحت آموزش در مدرسه سحر و جادو قرار گرفته است ، این شخصیت یادآور داستان زندگی حضرت ولی عصر می باشد که در سنین کودکی پدر و مادر بزرگوارشان را از دست دادند و در سن کم به امامت رسیدند و ایشان منتقم و میراث دار جد بزرگوارشان می باشند .
۶ ـ مردم منتظر پادشاه هستند که نماد انتظار عمومی جهان برای آمدن منجی می باشد .
۷ ـ افراد شرور به تکثیر نسل مشغول هستند ، فرد یک چشم و بچه اش که یادآور تجهیز سپاه سفیانی و شیطان و گسترش زنازادگی برای مقابله با سپاه حضرت می باشد .
۸ ـ آرتی در آخرین لحظه وقتی همه ی یاران شِرِک اسیر شده اند وارد می شود و با سخنان خوب ، وجدانهای خفته افراد شرور را بیدار می کند و آنها دست از شرارت بر می دارند و بین آنها صلح می شود و آرتی پادشاه می شود . این یادآور ظهور حضرت و عنایت ایشان و کامل شدن عقول انسانهاست و حضرت با زبان فطرت با انسانها سخن می گوید و فطرتهای خفته را بیدار می کند و در نهایت با سپاه روم صلح می نماید .
البته برخی از نمادها و جریانات در این مجموعه بر اساس نظرات آخرالزمانی غربی می باشد . نماد شهر خیلی خیلی دور و نام آن بر روی کوه ، سمبل هالیوود است . پادشاه از نژاد آنگلوساکسون می باشد و در نهایت تمام بدها ، خوب می شوند و هیچ نوع جنگی در نمی گیرد و هیچ نامی از یهود به میان نمی آید و بسیاری دیگر از تحریفات که باید مورد توجه قرار گیرد .

 

IMG-20150412-WA0001

اما در خصوص علت قرار گیری تندیس این عروسک در این پارک تفریحی توضیح را به خود مسئولین مربوطه واگذار می کنیم شاید دلیل قانع کننده برای این مسئله داشته باشند.

 

در آخر یک جمله فیلسوفانه از یک کارشناس مسائل اجتماعی: «‌محکم‌ترین ضربه‌ای که می‌توان به یک‌جامعه زد‌، یک ضربه فرهنگی است‌. چرا که هر چند سخت است ولی می‌توان آسیب‌های اقتصادی و سیاسی را با برنامه‌ریزی جبران کرد‌، اما برای جبران آسیب‌های فرهنگی‌، گاو نر و مرد کهن هم باید لنگ بیندازند‌! خصوصا اگر یک ناهنجار آن چنان در تفکر مردم جا خوش کرده باشد که تبدیل به یک هنجار مثبت اجتماعی شده باشد‌.‌»

 

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب