پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:52:37 - جمعه 6 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
توطئه دشمن از جنگ نظامی خطرش کمتر نیست
امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه توطئه دشمن از جنگ نظامی خطرش کمتر نیست گفت: دشمن سراغ مسئولین می روند؛ نمی بینیم ، عمده هدف و توطئه های دشمن فقط سراغ انسانهای خواص می رود، اگربصیرت نداشته باشیم زمین می خوریم.

به گزارش ” صبح رابر“؛ حجت الاسلام سمیعی امام جمعه موقت رابر ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: تقوا یعنی مبارزه با هواها و خواهشهای نفسانی در خطبه ۱۱۳ امیرالمومنین علی (ع) در نهج البلاغه آمده است از خصوصات تقوا اینکه جلوی انسان را بگیرد و به سمت نامحرم ومعصیت گناه نرویم، در بحث محرم و نامحرم؛ اولین چیزی که به ذهن خطور می کند جنسیت خانم نامحرم یا مرد نامحرم یعنی هر چیزی به من ربطی ندارد و مربوط نیست نگاه نکنم، محافظ چشممان باشیم.

وی دومین خصوصیت تقوا اینکه حواسمان هست خدا همه جا نظار بر اعمال ماست و ادامه داد: امام زمان ایمان تشریح به درختی می کند که ریشه درخت یقین است، ایمانی که با یقین همراه باشد، شاخه درخت همیاری و شکوفه های درخت حیاست به درخت نگاه کنیم اول شکوفه ها می دهد و بعد میوه ها که بخشندگی است .

امام جمعه موقت رابر با اشاره به فرمایش امام صادق در مورد حیا افزود: حیا و ایمان رشدی در هم خمیده شده هر که حیا دارد ایمان هم دارد، اگر ایمان دارد حیا دارد، هر دو با هم ربط دارد، هر جا حیا باشد ایمان هست هر جا ایمان باشد حیا هم هست .

وی با اشاره به قصه حضرت یوسف (ع) در آن شرایط که واقع می شود گناه نمی کند بیان کرد: رفت و آمد خانه در بیرون باید بر اساس حیا باشد در جامعه عفت و حیا داشته باشید خودتان را بپوشانید با حجب و حیا راه بروید” فجاءته إحداهما تمشی على استحیاء “. .

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه بعضی ها خانه ، آرایشگاه و همه چیز را قاطی کردند و حواسمان نیست، اضافه کرد: عفت و حیا امانتی بین مردم است، آمار افزایش جرم و جنایت ها به خاطر همین بی حیایی هاست. زن بی حیا موجب چشم چرانی مرد می شود.

وی ادامه داد: زنی که با ساپرت بیرون بیاید ، گوش و گشوارهش را بیرون بیندازد خودش را نمایش بدهد یک جای کارشان گیر است به گفته نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) بهترین شما، کسی که با تقوا تر است و بدترین شما کسی است که انگشت نماست .

امام جمعه رابر با بیان اینکه همان منیت خودمانی دوست دارد انگشت نما شود و ا فزود: مدرک، پست و مقام له اش کرده خارشده، حالیش نیست، پیغمبر اشاره می کند بترسید مخصوصا از این انگشت نما ها، می دانید دشمن دنبال همین انسان های خاص می گردد .

وی ادامه داد: همین افراد خاص کسانی که به اسلام ضربه می زنند اصلا ارزش احترام ندارد، دشمن سراغ آدم های خاص می آید و روی هر کسی سر مایه گذاری که نمی کند؛ دشمن می داند سراغ چه کسی برود.

امام جمعه موقت رابر گفت: بعضی از همین مسئولین امروز هم از سران فتنه دارند دفاع می کنند ، یک مشت انسانی که مرده سیاسی اند، اینها دیگر آدم حساب نمی کنند اینها مرده اند، قرآن می گوید از اینها فاصله بگیرید اینها دیگر خار شده اند، دست وپا می زنند بالا بیایند، حواسمان باشد مردم بیدارند؛ بسیج بیدارند، فکر می کند مردم خوابند، و فتنه ۸۸ فراموش شده؛ همان زهری که واسه انقلاب گذاشتید بس است، از هر پست و مقامی استفاده کردید، هر چیز را زیر سوال بردید.

وی مهمترین دغدغه فتنه ها را نجات از هلاکت، تشخیص حق از باطل دانست و افزود: خداوند متعال برای هر زمانی حجتی قرار داده و امروز توطئه دشمن توطئه پیچیده ای شده، همیشه امکان ضربه زدن از سوی دشمن هست حتی در بهترین شرایط خوابمان نبرد.

حجت الاسلام سمیعی با بیان اینکه توطئه دشمن از جنگ نظامی خطرش کمتر نیست تصریح کرد: دشمن سراغ مسئولین می روند؛ نمی بینیم ، عمده هدف و توطئه های دشمن فقط سراغ انسانهای خواص می رود، اگر فکر نکنیم و بصیرت نداشته باشیم اگر فراموش کنیم که دشمنان در کمین است زمین می خوریم.

وی با بیان اینکه در این جریان یکبار زمین خوردیم، نگذارید تاریخ دوباره تکرار شود و اذعان داشت: دشمن وقتی بخواهد با اسلام دوباره مبارزه کند به تابلوها حمله می کند، من از مرجعی تقلید می کنم که دشمن سراغش نمی تواند برود دشمن ازش می ترسد نه اینکه دشمن حمایتش می کند.

وی با تأکید بر اینکه بیدار و بصیر باشیم، نگذاریم و اجازه ندهیم تاریخ دوباره تکرار شود افزود: حوادث کربلا حوادث بیدار کننده ای بود، درس کربلا فقط درس گریه و زاری نبود، تمام حرکت ابا عبدالله الحسین همه درس بود.

حجت الاسلام سمیعی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه ۱۱آذر مصادف با اربعین ابا عبدالله الحسین سالروز برگشت کاروان به سمت کربلا ست به ذکر مصیبت پرداخت .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب