پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:58:29 - جمعه 20 فروردین 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پشت پرده قراردادهای نفتی کرسنت و Ipc معرفی شوند/حاصل دو سال لبخند زدن اضافه شدن تحریم های موشکی بود/طرح های ضد ایرانی آمریکا بعد از برجام دو برابر ۳۷ سال قبل از برجام بود
خطیب جمعه رابر با اشاره به تحریم های ضد ایرانی آمریکا از اول انقلاب تا کنون گفت: طرح های ضد ایرانی آمریکا بعد از برجام ، دو برابر طرح های ضد ایرانی در طول ۳۷ سال قبل از برجام بوده است، ما با یک همچنین دشمنی روبرو هستیم ؛ یعنی نتیجه برجام این شده که ایران به تعهدات خودش عمل کند، دشمن نه تنها عمل نکرد و قدم جلو نیامده بلکه به اندازه دو برابر طرح ها و دشمنی ها ، طرح های ضد ایرانی دولت و کنگره آمریکا رشد داشته است .

به گزارش”صبح رابر“، حجت الاسلام  صادقی  امام جمعه  شهرستان رابر در  خطبه  های  نمازجمعه  این هفته اظهار داشت :امسال با میلاد مسعود وجود اقدس صدیقه اطهر (علیها سلام) سال ما آغاز شد و با میلاد مسعود آن حضرت سال ما به فرجام می رسد  که ان شاءالله این سال فاطمی دارای یک مظهر با سعادت از نظر قدرت ولایت در نظام ما و در امتداد آن در برابر بینش جهانیان باشد و برکات میلاد صدیقه اطهر بر صلایت ولایت، نظام و انقلاب بیفزاید .

وی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رجب، افزود: پیامبرخدا (ص) می فرماید: رجب  “شهرالله الأصم” است  و بدان  سب آن را  «اصم» نامیدند  که هیچ  ماهی  به پایه  عظمت  آن نمی  رسد، مردم  زمان جاهلیت به رجب  حرمت می نهادند  و آنگاه  که اسلام  درخشیدن  گرفت بر حرمت آن افزود، بدانید که رجب  ماه  خدا،  شعبان  ماه من  و رمضان  ماه امت من است.

امام جمعه رابر ادامه داد : هر کس  یک روز ازماه رجب را روزه  بدارد  مستحق  رضوان الهی  گردد  و روزه اش  غصب الهی را  خاموش  کند  و خداوند  دری  از درهای  جهنم  را بر  او ببندد  اگر کسی به اندازه ی تمام زمین  طلا انفاق کند برتر از روزه ی یک روز آن نخواهد بود  حضرت  رسول  خدا  (ص) سپس ثواب  دو، سه، چهار،  پنج تا سی  روز روزه  ماه رجب را تک تک با توضیح کامل  بیان فرمود.

وی با بیان اینکه آنچه تحلیل می کنیم به معنی نقد عملکرد دولت در حوزه مذاکرات و برجام نیست بلکه آنچه ما می گوییم ، تحلیل عداوت و دشمنی دشمن است  و بیان کرد: مسئله که هر ساله برای ما مهم است، تأمل در راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری برای دولت و ملت در فرمایشات اول سالشان هست که باید در تمام طول این سال، زیر بنای همه برنامه ریزی ها ی ما در حوزه نظام، سیاست، جامعه و زندگانی فردی مان قرار بگیرد.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد:  از راهبردهای حکیمانه امسال مقام معظم رهبری ، دو نکته به عنوان دو اصل برای ما قابل برداشت است که محور همه برنامه ها، حرکت ها و عملیات ها در عرصه زندگانی امسال ما وارد شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای هشدار به مردم، دو مطلب را بیان فرمودند، ‌مطلب اول اینکه آمریکا قابل اطمینان نیست و مطلب دوم اینکه آمریکا دشمن ما هست، با هیچ جریانی نه تنها از دشمنی اش دست بر نمی دارد، بلکه جریانی را استخدام می کند برای پیشرفت عداوت دشمنی و دشمنی اش .

خطیب  جمعه رابر با اشاره به تحریم های ضد ایرانی آمریکا از اول انقلاب تا الان  عنوان داشت : طرح های ضد ایرانی آمریکا بعد از برجام ، دو برابر طرح های ضد ایرانی در طول ۳۷ سال قبل از برجام بوده است، ما با یک همچنین دشمنی روبرو هستیم ؛  یعنی نتیجه برجام این شده که ایران به تعهدات خودش عمل کند، دشمن نه تنها عمل نکرد و  قدم جلو نیامده بلکه به اندازه دو برابر طرح ها و دشمنی ها ، طرح های ضد ایرانی دولت و کنگره آمریکا رشد داشته است .

وی با اشاره به اینکه دیروز سناتور آمریکایی طرحی را  با عنوان قانون تحریم سایبری ایران به مجلس سنا ارائه کرده، افزود: غیر از این تا به الان و بعد از برجام ، جریان قضایی آمریکا وارد عرصه عداوت و طرح های ضد ایرانی نشده بود اما بعد از برجام ، دو حرکت قوه قضایی آمریکا انجام داده، حرکت اول ، یک میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار از اموال مردم ما را مصاده کرده است بایک ادعای واهی پوچ و اقدام دومش این که اخیراً آمده اند گفته اند در حادثه ۱۱ سپتامبر ایران شرکت داشته، به عنوان غرامت کشته ها ی ۱۱سپتامبر ، ایران محکوم کرده اند

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه  حاصل دو سال لبخند زدن، اضافه شدن تحریم های موشکی بود، گفت :  ۱۱سپتامبر که اصل حادثه اش یک توطئه صد درصد شیطانی آمریکایی مربوط به بوش پسر بود و اتهامش هم متوجه جریان  عربستان سعودی، وهابیت و القاعده  است ، بعد از چندین سال با کمال وقاحت ، قوه قضائیه آمریکا آمده ایران را شریک حوادث ۱۱سپتامبر معرفی می کند.

وی افزود : این چه جانوری است که بعد از این همه حرف زدن ، قراردادها امضا کردن ها ، با این وقاحت و با این درندگی و جانور خویی با ما مقابله کند و این طور عداوت و دشمنی خودش را بروز بدهد و تازه بعد از همه این حرف ها ، مسئله اضافه شدن تحریم ها که حل نشد، اضافه شدن تحریم ها تحت عنوان توسعه صنایع موشکی ایران است ، یعنی وقاحت دشمن به کجا رسیده است؟.

حجت الاسلام صادقی برخی جریانان های سیاسی را به دنبال غارت نفت دانست و با اشاره به جریان کرسنت سال ۸۱ تأکید کرد :  مقام معظم رهبری می گویند شما به چنین دشمنی روبرو هستید و روبرویی با این دشمن به این است که ما همه چیزمان  را بدهیم که او فقط ما را تحریم نکند ؟ آن شیاطینی که در پشت پرده جریان های سیاسی مملکت دنبال غارتگری نفت هستند ،  می خواهند یک کاری کنند که تحریم نفتی برداشته شود، در معاملات نفتی بدزدند ، بخورند و ببرند و ملت به هر بد بختی  دچار شد، از  نظر آنان اشکالی  ندارد.

وی با اشاره به قرارداد نفتی کرسنت در اواخر دولت خاتمی، قراردادی که ایران به مدت ۲۵ سال  باید ۱۴ برابر زیر قیمت، نفتش را به این شرکت بفروشد و در ادامه گفت: یک قرارداد ۷ ساله و یک  قرارداد ۱۸ ساله در آن زمان حسن روحانی دبیر شورای  امنیت ملی به  قرارداد کرسنت اعتراض کرد این قرارداد را  بدتر از عهدنامه ترکمنچای دانست و در  مقابل  این  جریان ایستاد و در  دولت احمدی نژاد در دادگاه  لاهه شرکت  اماراتی را محکوم  به غرامت  کرد و اما اکنون  زنگنه، وزیر خطاکار زمان دولت خاتمی در زمان دولت حسن روحانی  دوباره وزیر نفت شد و ۱۵ تا ۵۰ میلیارد دلار  ایران باید غرامت به شرکت  کرسنت بدهد.

 

امام جمعه رابر با بیان اینکه پشت پرده  قردادهای نفتی ایران کیست؟ وی با اشاره به قرارداد نفتی IPC  شرکت  نفت ایران  با یکی از  شرکت  های  انگلیسی  در سال  ۹۴که این  قرارداد رادر مجلس تصویب نکردند، افزود: ایران چاههای نفت مختلفی دارد، چاههای  نفت  مشترک  بین کشورهای عربی و ایرانی و  یکسری از چاههای نفت مختص ایران است که نظر  این شرکت چاههای نفتی مختص ایران نیست بلکه چاههای نفتی مشترک  است .

وی ادامه داد : آنان اگر  از شیطنتشان دست بر ندارند  به فرمان  مقام معظم رهبری افشاگری خواهد شد  و ملت  ایران یک نفر  از این  افراد را نمی گذارند  در این مملکت  نفس بکشند.

امام جمعه رابر راه نجات  از این  دشمن  و  مقابله  با صلابت  و  قهرمانانه  با این  دشمن  را مقام  معظم  رهبری  روز اول  سال  ترسیم کردند ، اقتصاد مقاومتی ، آن هم  نه شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام  و عمل  اقتصادمقاومتی و مرد و زن ها  قهرمانانه  پای این راهبرد  ایستاده اند و آن را عملی خواهند  کرد.

خطیب جمعه رابر در خطبه اول ضمن  توصیه به رعایت تقوای الهی گفت :  برای پی بردن  به موضوعی  مانند  حق الناس شایسته است  ابتدا نظر اجمالی به کتابها فقهی و ابواب فقه بیندازیم  تا به اهمیت  این موضوع بیشتر اشنا  شویم .

وی ادامه داد: فقهای عظام کتابهای فقهی را به گونه ای تنظیم نموده اند که می بینیم اکثریت این ابواب فقهی  یا مستقیم و یا غیر مستقیم  با حق الناس ارتباط دارند .

امام جمعه رابر افزود: حضرت امام در اولین  مسئله  از کتاب  وصیت  چنین  می فرمایند: اگر  نشانه های مرگ  انسان اشکار  شد واجب است  آنچه  از اموال  مردم ، از جمله  امانات و … نزد اوست را به صاحبانش باز گرداند و نیز  اخلاقاً  آنچه  از نماز  روزه  و کفارات  قضا شده  را ادا نمایند  .

وی در اهمیت حق الناس به چند نکته اشاره و بعد به مصادیق آن می پرداخت و بیان کرد :  در کتاب نهج الفصاحه که احادیث نبوی در آن  گرد آوری شده است آمده است که پیامبر صلی الله علیه  و اله می فرماید:  نامه های اعمال در قیامت سه گونه است۱- بخشی که خداوند آن را هرگز  نخواهد بخشید؛ شرک  به خداست ۲- بخشی دیگر  که خداوند بدان  توجهی  نخواهد  کرد  ظلمی  است که انسان  به خود  کرده  ما بین  او و خداست  از ترک  واجبات، مثل  روزه ای که نگرفته یا نمازی که نخوانده است  این ها  را خداوند یا می بخشد  یا عقاب میکند . ۳- نامه کسی است  که به مردم  ظلم  کرده است  و حق الناس یا  مضالم عباد برگردن دارد  که بدون  تردید  خداوند  قصاص خواهد  کرد  و  حق صاحب  حق را  باز  خواهد  ستاند.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد : امیرالمومنین (علیه السلام ) می فرمایند نسبت به حق الناس هیچ نوع گذشتی وجود ندارد نه کارد است  که در بدن فرو رود و نه تازیانه است  که بر بدن  فرود آید بلکه  زجری  است  که تمام  رنج ها در برابر آن کوچک است .

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب