پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:25:23 - جمعه 3 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
قدرتهای مستکبر طبیعت‌شان دست بازی است/آقای رئیس جمهور جواب نقد قلم با قلم است
خطیب جمعه رابر گفت : بنابه فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: بنده مطمئنم ما اگر رو بدهیم به این ها، این ها فردا بر سر مسائل زیست فناوری و نانو و مسائل گوناگون علمی دیگر هم بازی درمی آورند و اشکال درست می کنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام صاقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های عبادی و سیاسی درباره حق الناس به حقوق اخلاقی و اجتماعی آن پرداخت و اظهارداشت: امام سجاد (ع) در رساله ی حقوق قریب ۵۰حق را ذکر می کند که آدمی روز قیامت نسبت به آنان مورد سؤال قرار گیرد .
وی به حقوق والدین به ویژه مادر،زن و شوهر، فرزندان ، برادران نسبی و دینی ، حق رفیق و دوست، طلبکاران، همسایگان، معلمان، حقوق دانش آموزان، کارگران، سالمندان، زیر دستان، حق حکومت، رعیت اشاره کرد و افزود : در قرآن و روایات آمده که ۱۰گناه ذکر شده با آبروی مردم سرو کار دارد و مرتکبین این گناهان چون حق الناس را ضایع کردند در پیشگاه خداوند باید پاسخگو باشند زیرا توبه اینها تنها با گفتن استغفارو پرداختن پول موجب برائت ذمّه نخواهد شد.
خطیب جمعه رابر ادامه داد: تهمت زدن، غیبت کردن، بهتان وارد کردن، عیب جویی، سخن چینی ، بخشش اسرار مردم ، دشنام خصوصا قذف، مسخره کردن و استهزاء ، تجسس، سوء ظن را از ۱۰ گناه ذکر شده در قرآن و روایات نام برد.

مهم ترین فلسفه حرمت غیبت، پاشیدن بذر کینه و عداوت کشتاراست
وی عنوان کرد: غیبت اولین گناهی که علاوه بر قرآن و سنت، علماء نیز بر حرمت آن اجماع دارند و از گناهان کبیره بر شمرده شده است.
حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: غیبت تنها بد گویی نیست بلکه پیامبر (ص) در تعریف غیبت فرمودند:«هر چیزی که اگر غیبت شوند بشنود ناراحت خواهد شد، خواه تعریف باشد خواه مذمت و بدگویی غیبت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه تنها سرمایه اشخاص آبروی آن هاست و با غیبت، حیثیت آنها از بین رفته و حرمت آنها در جامعه شکسته خواهد شد گفت: غیبت ایجاد بد بینی می کند، پیوند های اجتماعی را سست می نماید، پایه های تعاون و همکاری را متزلزل می سازد، در هر چیزی که روح اخوت و برادری، اتحاد و یکپارچگی را درهم شکند در اسلام حرام است.
خطیب جمعه رابر مهم ترین فلسفه حرمت غیبت را پاشیدن بذر کینه و عداوت کشتار دانست و افزود: در اسلام غیبت یکی از بزرگترین گناهان شمرده می شود در زشتی همین گناه بس که پیامبر صلی الله علیه و اله فرمود: در هم و پولی که انسان از ربا به دست می آورد در پیشگاه خدا از ۳۶ بار زنا بدتر است و از ربا بالاتر، آبروی مسلمان است که با غیبت ریخته می شود.
حجت الاسلام صادقی در خطبه دوم ضمن قدردانی و خیر مقدم از حضور معتکفین در نماز جمعه بیان داشت: از معتکفین خواستار دعا برای همه خصوصاً در رأس همه دعاها، دعای فرج امام زمان (عج) و سلامتی مقام معظم رهبری باشد.
وی در بخش دیگر سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی که با تلاشهای شبانه روزی توانسته اند امنیت و آسایش را برای مردم به وجود آورد، افزود: این شهرستان در جایی قرار داده که از این مسیر انواع قاچاقچیان حرکت می کند و با خطراتی که تهدید می شوند، می جنگند، در طول یکماه حدود ۵۶۰کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط نموده اند که ما برای این بزرگواران سلامتی و توفق روزافزون از خداوند منان آرزومندیم.
وی به رعایت اصلاح الگوی مصرف تأکیدکرد و گفت: کشور ایران نسبت به کشورهای دیگر جمعیت آنچنانی ندارد اما آمار مصرف کننده ها خیلی زیادتر از آنهاست ، کشورهای دیگر که چند ۱۰برابر کشور ما جمعیت دارد اما مصرف شان کمتر است.
حجت الاسلام صادقی افزود: خداوند اسراف کنندگان را دوست ندارد، الگوی مصرف را در هر چیز رعایت کنید.
وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: یکی از دلایل مهم که استکبار جهانی خصوصاً آمریکا را بر سر میز مذاکره نشاند این بود که کشوری بدون اینکه به آمریکا یا انگلیس یا هر قدرت دیگری متکی باشد بتواند خودش به یک عرصه علمی فوق العاده حساسی مثل عرصه هسته ای دست پیدا کند.
حجت الاسلام صادقی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود: یکی از اساسی ترین انگیزه هایی که قدرت های مستکبر را در قضیه هسته ای به صف آرایی علیه ما وادار کرد همین بود که یک کشوری بدون اینکه به قدرتی متکی باشد بتواند به عرصه ی علمی فوق العاده حساسی مثل عرصه هسته ای دست پیدا کند. این برایشان خیلی مهم بود، خطرناک بود، نمی خواستند این اتفاق بیفتد و بنده مطمئنم ما اگر رو بدهیم به این ها، این ها فردا بر سر مسائل زیست فناوری و نانو و مسائل گوناگون علمی دیگر هم بازی درمی آورند و اشکال درست می کنند. پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت تمدنی، این ها جزو عرصه های اختلاف و دعوای جمهوری اسلامی با استکبار است

وی ضمن تقدیر و تشکر از رئیس جمهور به خاطر عدم حضور وی در اختتامیه اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول در اعتراض به بیانیه پایانی اجلاس استانبول که در برگیرنده چهار بند ضد ایرانی بود و یک بند علیه حزب الله است عنوان کرد: رئیس جمهور در  اجتماع مردم سمنان گفته از رسانه ها می خواهم که رسانه های ما اخلاق را مد نظرقرار دهند . انتقاد از دولت اشکالی ندارد ، نقد دولت گاهی لازم است اما آشوب و هرج و مرج رسانه ای را ملت ما نمی پسندند. آقای رئیس جمهور ، کدام آشوب وهرج موج ؛ جواب نقد قلم با قلم است نه با توپ و تانک.
حجت الاسلام صادقی با اشاره به عملکرد دولت ، که سه سال یارانه را گداپروری ومصیبت عظما می خوانید گفت: اما هنوز با گذشت سه سال از دولت، یارانه سه میلیون نفر قطع نشده و تنها یکسال از عمر این دولت مانده؛ و آن را به نماینده مجلس حواله داده اید.
وی ادامه داد: رئیس جمهور گفت: برای من جای تعجب است که برخی می خواهند القاء کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است. برای من جای تعجب است که برخی می گویند دیپلمات های ایرانی پیروز نیستند بلکه صهیونیست ها پیروز هستند کجا رفت تعصب ملی ؟ کجا رفت غیرت دینی ؟ .

خطیب جمعه رابر افزود: شما پروند آقای زنگنه را در بحث کرسنت و مهدی هاشمی پای ثابت این فساد و عنصر محوری است در زمان خاتمی افشاگری کردید، مردم آگاهند و می فهمند، ظرفیت و تحملتان را کمی بالاتر آورید .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب