پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:12:06 - شنبه 4 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حال و هوای معتکفین رابری در روز پایانی اعتکاف
معتکفین رابری در ۷ مسجد شهرستان رابر به راز و نیاز با خدای خود پرداختند.

به گزارش “صبح رابر“؛ مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب و ایام‌البیض ویژه ی خواهران و برادران در۸ مسجد شهرستان رابر در حال برگزاری است .

این مراسم از شامگاه چهارشنبه یکم اردیبهشت مصادف با شب میلاد مولی الموحدین امیرالمؤمنین حضرت علی(علیه السلام) آغاز خواهد شد و در شامگاه شنبه چهارم اردیبهشت ماه با قرائت دعای ام داوود و اجرای مراسم عزاداری در سوگ بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) پایان می گیرد.

مریم  که اولین بار در اعتکاف شرکت کرده، می گوید: این بهترین فرصت است که  سه روز بدون هیچ فکری فقط و  فقط  با خدای خود خلوت کنید و این سعادت نصیب هر کسی نمی شود، امیدوارم سال دیگر هم این سعادت  را خدا بهم بدهد.

وی ادامه داد: اعتکاف موجب خودسازی می شود یعنی آدمی از خودشناسی به خداشناسی می رسد.

فرد دیگری که برای اولین بار شرکت کرده می گوید: خاطره اولین اعتکاف چقدر شیرین است کاش همیشه اینگونه بود خودت بودی و خدایت و از خدا می خواستی این قساوت قلب را از بین ببرد امیدوارم بتوانم این شبو روزها را درک کنم .

تاج الدینی یکی از معتکفین مسجد الرضا می گوید : یه هفته ای بود که زمزمه اعتکاف از گوشه و کنار به گوش می رسید  و هر کسی چیزی  می گفت، وقتی  از تلویزیون  شنیدم متحول  شدم  تصمیم گرفتم  دراعتکاف شرکت کنم و خودم را برای  اعتکاف  آماده  کردم سحری را که خوردم وسایلم را جمع  کردم  و با یک  یاداشت  به   همسر عزیزم که  با تمام  وجود دوستش دارم  و  امیدوارم صحیح  و سالم  باشد و روزش را بهش تبریک گفتم و راهی مسجد شدم .

وی ادامه داد: وقتی وارد مسجد شدم  خیلی  شلوغ  بود و بعد از خواندن  نماز  صبح  توجه ام  به سه دانش آموز کلاس سوم ابتدایی  جلب شد واقعا  خوش بحال  این طفل های معصوم و از آنها التماس دعا خواستم ودر کنار سایر معتکفان روزه دار با برپایی جلسات ختم قرآن و دیگر دعاھا به راز و نیاز پرداخته و با کسب معرفت و معنویت از فضای معنوی این مراسم، دور از دنیا و اشتغالات دنیوی استفاده کافی را ببریم .

تاج الدینی با اشاره به لحظات تلخ پایان اعتکاف می گوید:کافی است یکبار در اعتکاف حاضر شوید، فضای معنوی اینجا جذبت می کند و لحظه شماری می کنید باردیگر نیز شرکت کنید.

معتکف دیگری می گوید: حال و هوای اعتکاف عرفانی  است  که معتکفین خدا را بیشتر درک کرده و به خدا بیشتر تقرب پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه یک معتکف باید با تدبر و تفکر این روزها اعمال خود را حفظ کنند،می افزاید: این روزها باید بیاندیشیم که از کجا آمده ایم و نفس خود را کنترل کنیم.

SAM_0164 SAM_0165 SAM_0166 SAM_0159 SAM_0143 SAM_0137 DSC01441 DSC01440 DSC01437

انتهای پیام /

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب