پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:40:23 - دوشنبه 13 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
شغل معلمی عشق است
مهدیه آقاملایی گفت : اگر کسی شغل معلمی را با عشق انتخاب کرده باشد حاضر نیست به هیچ قیمتی آن را از دست بدهد.

به گزارش” صبح رابر”؛ روزها و شب ها در میان جاده زندگی قدم می گذاریم  و با هر قدمی که بر می داریم نام روشنی در خانه قلبم جای می گیرد نامی که با گفتنش درختان شاد می شوند ستارگان با نور تازه که بر صفحه سیاه آسمان شب پدیدار می گردند و یاس ها با شنیدن چنین نامی لب به خنده می گشایند و کبوتران به پرواز در می آیند آری او را خوب می شناسم و با وجود او بود که خود را یافتم و دفتر سپید زندگی ام را سپیدتر از گذشته می یابم  آری او معلم است .

سال ۱۳۵۸ و شهادت استاد مرتضی مطهری بهانه شد برای نامگذاری ۱۲ اردیبهشت ماه به نام  روز معلم، افرادی که خود را چو شمعی می دانند  و برای  تربیت  دانش آموزان  می سوزانند  افتخارشان برابری شغلشان  با  انبیاست.

معلمان الگوهای اولیه  کودکان هستند که  نقش بسیار چشمگیری دارند، همیشه روزمعلم فرصتی مناسب است برای قدردانی از معلمانی که در تاریخ پرافتخار شهر رابر همواره نام بزرگ معلمان  این شهرستان در آسمان پرافتخار ایران اسلامی به‌روشنی می‌درخشد که در این میان یادی از اولین معلم شهرستان رابر زنده یاد «محمد تقی ارجمند تاج الدینی» می کنیم و سعی  کردیم با مسن ترین معلم شهرستان رابر «حسن آقا تاج الدینی» مصاحبه ای داشته باشیم اما این امر محقق نشد، به صورت تصادفی برخوردیم به معلم پرورشی در دبیرستان شبانه روزی فاطمیه قنات ملک که با او مصاحبه ای داشتیم و در  ادامه می خوانید.

مهدیه آقاملایی لیسانس رشته علوم تربیتی که ۸ سال به شغل شریف معلمی مشغول خدمت کردن است، او می گوید: ابتدا علاقه و عشق به شغل معلمی و نیز توفیق الهی بود که  بهترین شغل را داشته باشم.

وی ادامه داد: حاضر نیستم با هیچ شغلی آن را عوض کنم، هر کس نتواند معلم خوبی باشدخیانت کرده است چرا که معلمی شغل پیغمبری و تعلیم  مقام خداست.

آقاملایی از مشکلات و دغدغه های معلمان  اینگونه می گوید: شاید شغل معلمی مشکلات معیشتی ، اقتصادی نسبت به سایر  شغل ها داشته باشد ولی  شغل معلمی آنقدر ارزش و بها دارد که اگر کسی آن را با عشق انتخاب کرده باشد  حاضر نیست به هیچ قیمتی آن را از دست بدهد.

وی ادامه داد: کسی که شغل معلمی را انتخاب می کند نباید خیلی به مسائل مادی و مالی اهمیت دهد، چرا که سایر شغل هایی در جامعه وجود دارد  که خیلی در آمدشان از شغل معلمی بالاتر  است ولی ارزش کار  معلمی  را ندارد.

در ادامه برخی از دست نوشته هایی که به مناسبت روز معلم  نوشته شده را مشاهده می نمایید :

photo_2016-07-01_08-46-58IMG_0050-300x225

شهید مطهری مظهر علم و تقوا، و معلم نماد فرهنگ و ادب و تربیت است، شهید مطهری در یک جمله اسوه ی علم  و علم آموزی است

معلم، مهربانی که عشق، علاقه و مهر تمامیت وجود خود را نثاردانش آموزانش می کند

معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیر های پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه میرساند.

DSC01513

عارفان  با عشق  عارف  می شوند

بهترین  مردم معلم می شوند

عشق  با عارف  مکمل  می شود

هر که  عاشق  شد معلم  می شود

هفته معلم  و  روز  معلم  بر همه  معلمان  مبارک باد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب