پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:24:47 - یکشنبه 19 اردیبهشت 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معلمان رسالت سنگینی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند
معاونت سوادآموزی استان با اشاره به رسالت خطیر معلمی گفت: در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل وظیفه ماست که در کلاس های درس و میدان کارزار مبارزه با جهل و بیسوادی به نقطه ای برسیم که دانش آموزان را در عرصه های مختلف و اهدافی که جامعه اسلامی نیاز دارد خودکفا سازیم.

به گزارش ” صبح رابر“؛ همزمان با پایان گرامیداشت هفته معلم از معلمین برتر، پیشکسوتان ، رتبه های برتر دانش آموزی کنکور سراسری سال۹۴ و معلمین ورزشکاررابرتجلیل شد.

photo_2016-07-07_15-40-44

در این مراسم معاونت سوادآموزی استان، با قدردانی از تلاش فرهنگیان شهرستان رابر گفت: قله‌های عظمت و افتخار برای هرکسی در هر جایگاهی و برای هر جامعه‌ای در هر سطحی از مسیر عزت و اعتبار معلم می گذرد.

صباحی ادامه داد: تکریم مقام معلم بر همگان واجب است و اولیای دانش آموزان نیز باید دانش آموزان را با فرهنگ قدردانی از مقام معلمان آشنا کنند.

وی با اشاره به دیدگاههای استاد مطهری پیرامون شغل معلمی گفت: اندیشه های استاد مطهری آنقدربلند بود که به علم به عنوان یک فریضه نگاه می کرد، علمی واجب است که  به مسلمانان عزت دهد و موجب استمرار جامعه و مسلمانان شود این دو شایستگی برابری امروز مطالبه رهبر معظم انقلاب است.

صباحی با  اشاره به رسالت  بسیار خطیر و سنگینی معلمی  اظهارداشت: در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل وظیفه ماست که در کلاس های درس و میدان  کارزار مبارزه با جهل و بیسوادی به نقطه ای برسیم که دانش آموزان را در عرصه های مختلف و اهدافی که جامعه اسلامی نیاز دارد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش و پرورش فرهنگ سازی پیرامون اقتصاد مقاومتی است گفت: ما باید خلاقانه و هوشمندانه حرکت کنیم که گره های مختلف را با دست دانشمندان خود بگشاییم و هیچ نیازی به خارج از کشور نداشته باشیم.

این مسئول از افزایش حقوق ۷۰درصدی فرهنگیان در سال۹۴نسبت به سالهای گذشته خبر داد وافزود: در صورتی که به وضعیت معیشتی معلمان توجه بیشتری شود معلمان دغدغه کمتری داشته و به رسالت معلمی خود بهتر عمل می‌‌کنند.

وی از روند کاهش نرخ بیسوادی دراستان خبر داد وافزود: در گروه سنی ۱۰تا۴۰سال ما در شهرستان رابر در حال حاضر ۶۷تا۷۰ نفر بیسواد داریم که این افراد در سال ۹۵شناسایی و با حضور در کلاسهای سواد آموزی باسواد می شوند.

photo_2016-07-07_15-40-49

امام جمعه بخش هنزاء  نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطره استاد شهید مطهری وتبریک هفته معلم با اشاره به روایات واحادیثی از قران کریم گفت: خداوند متعال برای تشریح مقام معلم اول خود را معلم می خواند وسپس شخص پیامبراکرم (ص) رابعنوان معلم بشریت معرفی می کند.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به مقام والای معلم گفت: کار معلم تربیت است وفلاح ورستگاری در تربیت صحیح خلاصه شده است.

وی ادامه داد: معلم با روح وجسم انسانها از بدو کودکی سروکار د ارد و به همین نسبت شغل معلمی شغلی ویژه و دارای ارج و قرب دنیوی واخروی می باشد.

علیدادی همچنین از فعالیتهای فرهنگی و تربیتی مدارس شهرستان رابر قدردانی نمود و بطور ویژه از کارهای تربیتی صورت گرفته در دبستان الزهراء رابرقدردانی نمود.

photo_2016-07-07_15-40-27

فرمانداررابر نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطره فیلسوف عالیقدر شهیدمطهری وتبریک هفته معلم  گفت: تربیت اسلامی و معنوی جامعه امروز و تربیت یافتگان فردای کشور در گروی تلاش و مجاهدت معلمان است که باید در جامعه نهادینه شود.

سلیمانی با استناد به روایاتی از قران کریم گفت: جایگاه معلمان آنقدر والاست که به وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) نیز بعنوان معلم همه ملائک درود می فرستند.

وی افزود: توسعه شتاب علمی کشور ارتباط تنگاتنگی با خودکفایی و استقلال ملی دارد و معلمان جهادگران سنگر علمی کشور محسوب می شوند.

وی همچنین با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان کرمان در روز ۲۱ اردیبهشت ماه گفت: مردم می توانند با تماس با سامانه ۱۱۱ وامکان ۷دقیقه مکالمه خواسته های خود را مطرح و کد رهگیری دریافت نمایند.

photo_2016-07-07_14-14-04

مدیر آموزش و پرورش رابر نیز در این آئین با تبریک هفته معلم در سخنانی گفت: معلمی کتابی است که جامعه را به سرمنزل مقصود می رساند.

حسین سلیمانی اظهارداشت: معلمان فداکار و با انگیزه ایران اسلامی همواره با تاسی از سیره انبیای الهی سعی در تربیت صحیح جامعه اسلامی دارند.

وی بیان کرد: سنگر تعلیم و تربیت کشور در دستان با کفایت معلمانی است که از همه توان خود برای حرکت مطلوب جامعه به سمت و سوی توسعه علمی استفاده می کنند.

سلیمانی با اشاره به کسب رتبه های برتر دانش آموزان رابری در امتحانات استانی و کسب رتبه دوم امتحانات دیماه استان توسط دانش آموزان رابری گفت: این موفقیتها حاصل نمی شود مگر با تلاش همکاران آموزشی که حماسه آفرین این افتخارات هستند.

وی افزود: اگر معلم آنطور که باید تکریم شود ، بی شک قله های رفیع ترقی و مسیر توسعه را در هر زمینه ، علمی، پژوهشی، سیاسی ، اجتماعی و…شاهد خواهیم بود.

گفتنی است این مراسم با نثارشاخه گل به ارواح مطهر شهدا،  اهداء شاخه گل به معلمین حاضر در مراسم ، قرائت مقاله، اجرای سرود سپاس معلم و اجرای موسیقی توسط هنرمندان به نام استان از جمله برنامه های این مراسم بودند.

photo_2016-07-07_16-44-41 photo_2016-07-07_15-40-31 photo_2016-07-07_15-40-36 photo_2016-07-07_15-40-58 photo_2016-07-07_16-44-45

انتهای پیام /

گزارش از سیوندی

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب