پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:37:59 - جمعه 8 مرداد 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلوگیری از قاچاق؛ یکی از راهکارهای تقویت اقتصاد مقاومتی است/ قوه قضاییه با “فائزه هاشمی”به جد برخورد کند
خطیب جمعه رابربا اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت درباره مبارزه جدی با قاچاق گفت: توجه به منویات مقام معظم رهبری در تقویت اقتصاد مقاومتی و توانمندی اقتصاد داخلی ، یکی از راهکارهای آن مبارزه با قاچاق کالا است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام امام جمعه شهرستان رابر ضمن دعوت به رعایت تقوای  الهی وعرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن  شهادت ششمین  اختر تابناک امامت و ولایت، رئیس مکتب جعفری  حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت : حضرت امام  جعفر صادق(علیه السلام) بر این باور بود که قبل از تشکیل حکومت، باید زمینه های آن را  فراهم کرد و نیروهاو سازکار لازم را مهیا نمود. داشتن نیروهای معتقد و جان  بر کف و مدیران شایسته و کاردان و دلسوز معتقد به مبانی حکومت ، قبل از تشکیل دولت امری  ضروری است و اجتناب ناپذیر است .

photo_2016-07-31_06-54-29

وی ادامه داد: این  اندیشه امام  صادق (ع)بود که اگر رئیس  حکومت به هر کسی  اعتماد کند و منصبی را بدون اینکه به اندیشه هایش آگاه باشد، به وی بسپارد، قطعاً در کوتاه مدت اقتدار خود را از دست داده و شکست خواهد خورد.

خطیب جمعه رابر گفت : به این‌جهت امام ششم به‌دنبال فراهم کردن زمینه و نیروهای فداکار و مؤمن بود. گزارش مأمون رقّی، یکی از دلائل این اندیشه آن‌حضرت می‌باشد. او می‌گوید: روزی در محضر امام صادق(ع) بودم که سهل‌بن حسن خراسانی وارد شد، او بعد از سلام، نشست و به امام گفت: ای پسر رسول خدا! شما تا کی با رحمت و رأفت و مدارا با حاکمان غاصب رفتار خواهید کرد، حکومت و رهبری جامعه، حق شما اهل بیت است، با وجود صدهزار شیعه شمشیر به‌دست که همه به فرمان شما هستند، چرا قیام نمی‌کنید و حکومت تشکیل نمی‌دهید؟ چه مانعی در کار است؟

امام(ع) فرمود: ای خراسانی! بنشین.

سپس به دستور امام، خدمتکار تنور را روشن کرد و آتش در آن شعله کشید، سپس فرمود: ای خراسانی! بلند شو و در داخل تنور بنشین.

در این‌هنگام سهل خراسانی به التماس افتاد و عرضه داشت: آقای من! ای پسر رسول خدا! مرا در آتش نسوزان، مرا ببخش و معذورم دار. امام فرمود: بخشیدم.

در این‌هنگام‌ هارون مکی یکی از یاران فداکار امام صادق(ع) وارد شد. او در حالی که کفشهایش را در دست داشت به امام سلام کرد. امام بعد از پاسخ سلام فرمود: کفشهایت را به زمین بگذار و برو در داخل تنور بنشین! او نیز کفشهایش را به زمین گزارده و به داخل تنور رفت و در آتش نشست. در این فاصله، امام با مرد خراسانی از حوادث و وقایع خراسان صحبت می‌کرد و آنچنان با اطلاع حرف می‌زد که گویی حضرت در خراسان بوده است.

بعد از مدتی امام به سهل خراسانی فرمود: ای خراسانی! برو به داخل تنور نگاه کن! او وقتی نگاه کرد، دید هارون مکی در تنور و در داخل شعله‌های آتش چهارزانو نشسته است، سپس با سلامتی کامل از آنجا بیرون آمد و به امام سلام کرد.

امام از سهل پرسید: در خراسان چند نفر مثل این مرد وجود دارد. او گفت: به خدا سوگند حتی یک نفر این‌طوری پیدا نمی‌شود.

امام فرمود: آری به خدا سوگند حتی یک نفر! سپس ادامه داد: پس بدان، ما در عصری قیام نمی‌کنیم که حداقل پنج نفر یار حقیقی نداشته باشیم. خود، زمان تشکیل حکومت را بهتر می‌دانیم.»

وی افزود: سدیر صیرفی یکی از یاران امام صادق (ع) است او روزی به حضور امام آمده و عرضه  داشت: چرا شما  بااین همه  یار و  شیعه و هوادار نشسته اید و در اندیشه  تشکیل  حکومت نیستید ؟ به خدا سوگند، اگر  امیر مومنان  علی (ع)  این همه طرفدارداشت،  کسی در حکومت اش  طمع  نمی کرد! امام  فرمود: ای  سدیر به نظر تو  یاوران ما در این  عصر چند  نفرند؟ سدیر گفت: صد هزار نفر. بلکه  دویست هزار  نفر حتی بیشتر؛  نصف مردم  دنیا شما را می خواهند و دوستتان  شمایند، امام  سکوت  کرد و حرفی  نزد. بعد از اندکی فرمود: می خواهی  با هم  به  ینبع  برویم  ؟.

امام جمعه رابر ادامه داد: سدیر  امام  را در مسیر  ینبع  همراهی کرد. در وسط  راه، جوانی  تعدادی  بزغاله می چراند، امام  با اشاره  به آنان  فرمود: ای سدیر ! به خدا  سوگند اگر شیعیان  راستین  من به تعداد  این  بزغاله ها  بودند، در خانه  نشستن  برایم  روا  نبود. سدیر وقتی که  بزغاله ها را شمرد هفده رأس بودند.DSC04352

حجت الاسلام صادقی افزود: امام  صادق(علیه السلام ) در آن زمان  که  چهار هزار دانشجو و طلبه داشت حتی  هفده یار حقیقی و جان برکف نداشت وی بر این نکته تأکید کرد چقدر ارزش برای امام زمانمان قائل هستیم .

وی با بیان اینکه شما مردم در اوایل انقلاب  گوش به حرف ولی  فقیه  زمانتان  دادید، و در ادامه  گفت: همین  جوانان  شما گفتند  حرف  امام نباید تمام  بشود  و  به زمین  بنشیند شما ثابت کردید.

امام جمعه رابر در واکنش به حرفهای یک دختر روحانی عنوان کرد: فائزه هاشمی گفت:حکومت اگر دینی نباشد بهتر است، با حکومت دینی موافق نیستم  در ابتدای انقلاب گفتند که این حکومت با حکومت های دیگر فرق دارد  ولی دیدیم نه تنها حاکمان ما اسلام واقعی را پیاده نکردند بلکه جامعه دین گریز شد.

وی ادامه داد: حکومت دینی  قبلاً  بر ذائقه آنها بوده  اما دیگرنیست  و  ما از  قوه قضائیه می خواهیم به جد پیگیری کند و این  شخصیت را به برادرش هر چه  سریعتر ملحق کند که برادرش  در زندان  تنها  نباشد .

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به شهادت  آیت  الله شیخ  فضل الله نوری از رهبران مشروطه مشروعه در سال (۱۲۸۸ه ش)و بابیان وصیت نامه  عبادی سیاسی  حضرت  امام  راحل (ره) در بحث مشروطه گفت: در صحیفه نور جلد ۱۸ صفحه ۱۳۶؛  تاریخ  یک  درس عبرت است برای ما. شما وقتی که  تاریخ  مشروطیت را  بخوانید، می بینید که در مشروطه  بعداز این که ابتدا پیش رفت،  دست هایی آمد و تمام مردم  ایران را به دو طبقه تقسیم  بندی کرد؛ نه ایران  تنها ؛ از روحانیون بزرگ  نجف؛ یک  دسته طرفدار مشروطیت، یک دسته دشمن مشروطه،علمای خود ایران؛ یک دسته طرفدار مشروطه، یک دسته مخالف مشروطه؛ اهل منبر؛ یک دسته بر ضد مشروطه  صحبت می کردند، یک دسته  بر ضد استبداد.  در هر خانه ای  دو  تا برادر اگر بودند مثلاً در بسیاری از  جاها این  مشروطهای بود ان مستبد.( امام  امروز راهم  می دیدید).این  یک  نقشه ای بود  که نقشه  هم  تأثیر کرد  و نگذاشت که مشروطه به آن  طوری که  علمای بزرگ  طرحش  را ریخته بودند، عملی  بشود.

وی ادامه داد: به آنجا رساندند که آن هایی  که مشروطه خواه  بودند به دست  یک  عده  کوبیده  شدند تا  آنجا  که مثل مرحوم «حاج شیخ  فضل الله نوری» در ایران  برای  خاطر این که می گفت باید «مشروطه مشروعه »باشد و آن مشروطهای  که از غرب  و  شرق به ما  برسد ، قبول نداریم ، در همین تهران به دار زدند و مردم  پای  او  رقصیدند یا کف زدند .

وی ادامه داد:  در جایی دیگرمرحوم میرزای  شیرازی حکم  تحریم تنباکو رادادشیاطین  افتادند در بین  مردم  و به آنجا  رساندند  که  بعضی اهل علم  از شهرها  بالای منبر به طوری نقل  می کنند-  قلیان می کشیدند  آن کار دشمن بود  بر ضدحکم مرحوم میرزا، لکن چون قدرتش قدرت  فوق العاده  بود و از  این طرف هم طرفداران او مثل میرزای آشتیانی قوی بود و قدرتمند نتوانستند آنجا کاری بکنند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه بعضی مخالف  آن  عمامه ای  که بر سر پدرانشان از جمله  شیخ  فضل الله نوری بودند و تصریح کرد: خیلی از آقا زاده ها یا آیت الله زاده هایی عمامه  به سر هستند  که   رهرو  راه  پدرانشان  نیستند  مخالف، همین عمامه ای هستند که بر سر آنهاست و مخالف  راه  آنها هستند؛  حواسمان  جمع  باشد و مراقب  باشید که مبادا در خط  دشمن  قرار  بگیرید.

خطیب جمعه رابر در بخش دیگر سخنانش افزود: قاچاق یک  معضلی  که بیشتر کارخانه های مارا به ورشکستگی  کشانده است اکثر سرمایه داران و  سرمایه  گذاران ما را تعطیل کرده ؛  متاسفانه مسئولین در بعضی مواقع حرف  حضرت آقا را  گوش نمی دهند.

وی با اشاره به قدرت ایران جای علامت سؤال است که چرانمی توانند جلوی قاچاق کالا را بگیرند؟  ادامه داد:  یک  پهبادند بدون سرنشین فوق مدرن آمریکایی را در آسمان ایران همین فرزندان شما به زمین نشاندند،  خودشان  تعجب  کرده بودند ریگی جنایتکار را با آن ظرافت و زیبایی در خاک ایران،  سربازان  گمنام عزیز هواپیما رادر زمین ایران  نشاندند و آن ملعون را از  هواپیما بیرون  کشیدند،  خوابش  هم نمی دیدید؛ متلاشی کردن خانه تیمی تروریست را در رسانه های ملی  دیدیم و  سربازان گمنام امام  زمان  با چه  ظرافتی آنهارا  دستگیر می کنند.این همه  کارهای بزرگی  انجام  دادند  چطور نمی توانند جلوی  کالای  قاچاق رابگیرند؟.

اما جمعه رابر خواستارشد: جنس های خارجی نخرید؛ شاید جنس های ایرانی کیفیت خارجی رانداشته باشد اما حمایت کنید تا  جلوی خرید جنس های  خارجی گرفته شود.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت درباره مبارزه جدی با قاچاق افزود:   توجه به منویات مقام معظم رهبری در تقویت اقتصاد مقاومتی و توانمندی اقتصاد داخلی ، یکی از راهکارهای آن مبارزه با  قاچاق  کالا است.

حجت الاسلام صادقی گفت : باید اذعان کرد که از این بلای بزرگ، آسیب های قابل ملاحظه ای به اقتصاد کشور وارد شده است . قاچاق ارز واردات دولتی و گمرکی بسیار بدتر است : اولا سلامت جنس معلوم نیست ؛ ثانیا درآمدی از آن عاید دولت نمی شود ؛ ثالثاً همان اشکال واردات را دارد که کساد کردن بازار تولید داخلی است . به همین دلیل، خنجری است که به پشت نظام وارد می شود

وی ادامه داد به گفته مقام معظم رهبری راهکارها،  توجه به نهادها ی مبارزه با قاچاق : دستگاه مقابله ی با قاچاق را باید خیلی جدی گرفت ؛ قوی ترین آدم هایمان را باید بگذاریم برای این کار؛ و می شود ؛ عقیده ی بنده این است که می شود ، یا جلویش گرفته خواهد شد  یا اگر به کلی هم جلوگیری نشود  بخش مهمی اش کاهش خواهد یافت . این مسئله بسیار اساسی است .

امام جمعه رابردر بخش دیگر سخنانش عنوان کرد: در جهت تحقق فرمایش مقام معظم  رهبری و نام گذاری سال ۹۵(سال اقتصاد مقاومتی،  اقدام و عمل )با ابتکار استاندار استان کرمان ،  کرمان رابرای  توسعه  و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی  به ۸منطقه تقسیم کردند، منطقه ۴ اقتصاد مقاومتی شامل  (رابر ، بافت و ارزوئیه ) در بحث معیشت و کارآفرین، فرمانداری و کلیه دستگاهاهی اجرایی و ادارات شهرستان تسهیل کننده و پیگیری کننده کار توسعه و اقتصاد مقاومتی و انجام زیر ساخت ها برای سرمایه گذاری است.

وی خبر از برگزاری همایش هم اندیشی۴۰۰نفر از رابریها مقیم تهران ، کرمان و خارج از کشور برای توسعه  و توانمند سازی شهرستان  رابر خبرداد و افزود :  احداث سه پارک در حال پیگیری و انجام توسط بخش خصوصی در شهرستان رابرکه کار نقشه برداری و طراحی پارک رابر (محله موردوئیه )، روستای گنجان و روستای  قنات ملک  آغاز شده  که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه رابر با اشاره به برگزاری مراسم  عزاداری ویژه شهادت امام  صادق(ع) در مساجد خواستار حضور  در ۲ یادواره شهدای شهرستان که درسالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام )برگزار می گردد؛ شد .

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب