پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:44:10 - پنجشنبه 2 آبان 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
المانیتور:آمریکا باید سیاست‌های ضد ایرانی خود را تغییر دهد
“المانیتور” در گزارشی نوشت : امریکا برای آن که دیدگاه ایرانیان رانسبت به خود تغییر دهد باید سیاست های خود را در قبال ایران تغییر دهد. به گزارش ” صبح رابر” به نقل از باشگاه خبر‌نگاران،المانیتور در گزارشی تحت عنوان« ایرانیان به دنبال تغییر هستند» به قلم علی هاشم به مسئله از سرگیری روابط میان […]

“المانیتور” در گزارشی نوشت : امریکا برای آن که دیدگاه ایرانیان رانسبت به خود تغییر دهد باید سیاست های خود را در قبال ایران تغییر دهد.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از باشگاه خبر‌نگاران،المانیتور در گزارشی تحت عنوان« ایرانیان به دنبال تغییر هستند» به قلم علی هاشم به مسئله از سرگیری روابط میان تهران و واشنگتن پرداخته و با اشاره به این که هنوز ایرانیان، امریکا را به چشم شیطان بزرگ نگاه می کنند نوشته است : کلید تغییر دیدگاه ایرانیان در قبال امریکا در دست خود واشنگتن است. واشنگتن باید سیاست های خود در قبال ایران را تغییر دهد تا مردم ایران هم نگاهشان  رابه امریکا تغییر دهند.

در این گزارش ، گزارشگر المانیتور می نویسد :خیابان های تهران با وجود گذشت ۳۵ سال از انقلاب اسلامی روح انقلابی خود را از دست نداده که به بازدیدکنندگان بخش هایی از داستان ایران اسلامی را بازگو می کند. پوسترهای قهرمانانی که در طول جنگ هشت ساله با عراق به شهادت رسیدند را تقریبا می توان همه جا دید.همینطور بنرهایی که روی آنها شعارهای معروف و جملات امام خمینی و رهبر معظم ایران نوشته شده را می توان در جای جای شهر مشاهده کرد. این فضا نشان دهنده دیدگاههای انقلابی در مورد آمریکا و اسرائیل است که بعد از انقلاب به ترتیب  به« شیطان بزرگ» و« شیطان کوچک» معروف شدند.
این گزارش سپس به تفاوت دیدگاه ها در مورد رابطه با امریکا در بین جامعه امروز ایران اشاره کرده و از طیف موافقان و مخالفان یک نمونه مثال آورده است.
وی می نویسد : با وجود آن که شعار «مرگ بر آمریکا» در هر نماز جمعه سرداده می شود در مورد مذاکرات دو روزه ژنو (که در آن هیئت ایرانی و امریکایی  در یک مواجهه نادر رو در رو با هم مذاکره کردند) و دیدار ظریف و جان کری و تماس تلفنی اوباما و دکتر روحانی فضای نسبتا متفاوتی  احساس می شود.برخی از مردم خوشبین و گروه دیگر بدبین هستند.
امیر یکی از دانشجویان دانشگاه تهران می گوید:« من خوشبینم.خوشحالم که یخ(روابط) شکسته است.شاید دو-سه گام دیگر منجر به اعتماد سازی دو طرفه شود و بعد از آن مطمئنم همه چیز قطعا تغییر خواهد کرد.»
اما تغییری که امیر به دنبال آن است چیست؟امیر فکر می کند ایران و امریکا کشورهای بزرگی هستند او می گوید ما می توانیم باهم همکاری کنیم.امریکا اشتباهاتی مرتکب شده اما امیدوارم این بار همه چیز خوب پیش برود.
خوشبینی امیر و دیگران با توجه به موضع گیری ها و اظهارات شنیده شده از ژنو تقویت شده است.امیر و دیگرانی مانند او مشتاقند یک پایان خوش زندگیشان را تغییر دهد.مهمترین  تغییری که ایرانیان امیدوارند رخ بدهد لغو تحریم های چندین ساله علیه ایران است.
اما زهرا که ده سال قبل در رشته علوم سیاسی فارغ التحصیل شده اینطور نیست.او با هرگونه رابطه با امریکا مخالف است.زهرا می گوید« من به امریکا اعتماد ندارم.ما تجربه خوبی از آنها نداریم.امریکاییان می خواهند ما مطیع باشیم و این تنها چیزی است که آنها می خواهند ولی هرگز اتفاق نخواهد افتاد.»
او توضیح داد که هرگز نمی تواند فراموش کند که چطور ناو امریکایی هواپیمای ایران را با موشک هدف قرار داد و به کوکان خود هم در مورد آن خواهد گفت.او میگوید ۲۹۰خانواده ایرانی عزیزان خود را از دست دادند اما هیچ کس اعتنایی نمی کند زیرا در اینجا امریکا جنایت کار است.
المانیتور در پایان نتیجه گیری کرده است :امیر و زهرا دو دیدگاه در پشت صحنه ساختار سیاسی ایران  در خصوص نزدیکی ایران- امریکا را نشان می دهند،در روزنامه ها هم می توان این وضعیت را دید.فواد ایزدی استاد مطالعات جهان دانشگاه تهران می گوید افرادی در داخل کشور هستند که درباره امریکا از روی اقداماتش قضاوت می کنند.آنها به تحریم ها و مشکلات سیاسی و اقتصادی که ایران بخاطر سیاست های امریکا با آنها مواجه است نگاه می کنند. آنها می بینند چیزی تغییر نکرده است بنابراین از نظر آنها امریکا همچنان شیطان بزرگ خواهد بود.گروه دیگری هستند که معتقدند این الفاظ باعث تنش می شود و با آن موافق نیستند.
ایزدی که فارغ التحصیل دانشگاه لوئیزیانا است معتقد است امریکا باید سیاست های خود در قبال ایران  را تا جایی تغییر دهد که دیگر به چشم «شیطان بزرگ» دیده نشوند.»از سال ۱۹۵۳(۱۳۳۲)همه ایرانیان چه مذهبی ها ،غیر مذهبی ها،سکولار ها و ملی گرایان معتقدند ایالات متحده در امور ایران دخالت کرده و باعث ویرانی و مرگ و میر انسانها شده است.حمایت آنها از شاه و نقش آنها در تشکیل ساواک ،حمایت از صدام در جنگ علیه ایران نمونه هایی از این موارد است.این خود امریکاییان هستند که چنین تصویری را از خود ارائه کرده اند بنابراین خودشان هم باید آن را تغییر دهند.
انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب