پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:43:05 - جمعه 2 مهر 1400
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
عضویت جمهوری اسلامی  ایران در شانگهای فصل نوین  در ائتلاف سازی راهبردی است/این اتفاق یک شکست راهبردی بزرگ برای آمریکا و رژیم صهیونسیتی
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت : عضویت جمهوری اسلامی  ایران در شانگهای که  فصل نوین در ائتلاف سازی راهبردی است، چرا که سازمان شانگهای یکی از بزرگترین، مهمترین، وسیعترین و ثروت مند ترین سازمان های منطقه ای جهان است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی حسینی با تسلیت فرارسیدن اربعین اباعبدالحسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت گفت: در روز اربعین، عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام در کنار بارگاه ملکوتی شهدای گمنام عزاداری می کند که این مراسم معنوی به طور زنده از دو کانال  تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران پخش می شود.

وی افزود: امیدوارم همه عزاداران شهر و روستا در این مراسم اربعین شرکت کنند انشاءالله  مورد رضایت اباعبدالله الحسین (علیه السلام ) قرارگیرد

امام جمعه رابر از برگزاری یادواره ۳۵۰شهید شهرستان رابر و سید الشهدای مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و ۸شهید گمنام شهرستان به میزبانی پایگاه مالک اشتر در مسجد مصلای حضرت زهرا (س) همزمان با شب اربعین حسینی خبرداد، اظهار کرد: امید دارم در این مراسم معنوی بهره لازم را ببریم .

وی با اشاره به عضویت جمهوری اسلامی  ایران در شانگهای که  فصل نوین در ائتلاف سازی راهبردی است، افزود: سازمان شانگهای یکی از بزرگترین، مهمترین، وسیعترین و ثروت مند ترین سازمان های منطقه ای جهان  میباشد و نقش بسیار مهمی در مناسبات تجاری و امنیتی جهان بازی میکند.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اینکه  اعضای۹ کشور در سازمان شانگهای حدود ۳ میلیارد و۳۶۳میلیون جمعیت دارد گفت : حدود ۴۳درصد جمعیت جهان را  دارا است عضویت  کشورمان ایران دراین سازمان  شانگهای دارای فواید بسیار مهمی است.

وی با اشاره به بخشی از این فواید عضویت در سازمان شانگهای عنوان کرد: حضور دائمی ایران در پیمان شانگهای و برافراشته شدن پرچم کشورمان بر فراز یکی دیگر از سازمانهای مهم بین المللی؛ موفقیت و سربلندی دیگری برای ایران و ایرانی که با تدبیر دولت سیزدهم از قوه به فعل تبدیل شد.

امام جمعه رابر افزود: تأثیرگذاری بیش از پیش ایران در معادلات امنیتی و اقتصادی منطقه و افزایش قدرت مانور سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایران در برابر غرب علی الخصوص در برابر آمریکا، کاهش فشارهای اقتصادی غرب و غلبه بر تحریمهای آمریکا که چند سالیست برعلیه کشورمان اعمال شده است و نیز ورود جمهوری اسلامی ایران  به بخشی از بازارهای مهم جهان و انجام مبادلات تجاری متقابل با آنها و امکان فروش و صادرات کالاهای تولیدی ایران به بیش از ۳ میلیارد نفر از جمعیت جهان را از فواید  مهم عضویت دائمی کشور ایران در این سازمان برشمرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم علارغم همه تلاش های برجامی و نگاه مفرط به غرب  به این ظرفیت توجه نشد گفت:  این اتفاق مهم یک  پیروزی دیپلماتیک برای ایران انقلابی  و اتحادی برای دولت سیزدهم در آغاز کار اوست؛  طبیعی است آمریکا و صهیونیست و ارتجاع عرب از این اتحاد و  اتفاق منطقه ای جمهوری اسلامی و عضویت در سازمان شانگهای  نگران و ناراحت باشند .

امام جمعه رابر، این اتفاق یک شکست  راهبردی بزرگ برای آمریکا و رژیم صهیونسیتی  خواند و افزود: آمریکایی که  جنگ را به وسیله تحریم آغاز کرد و با ورود به سازمان شانگهای عملا فاکتور جنگ  از ناحیه تحریم رخت بست.

 وی ادامه داد:  جمهوری اسلامی ایران با یک‌چهارم جهان تجارت اقتصادی و صادرات را در پی  خواهد گرفت و به نوعی تحریم  را از بین خواهد برد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به اجلاس سالانه مجمع عمومی  سازمان ملل  گفت: با شرکت سران کشورها و وزیران امور خارجه  هر سال در تابستان این اجلاسیه برگزار می شد که اجلاس  ۷۵و۷۶در این  دو سال گذشته در شرایط جهانگیر ویروس کرونا ویدیوکنفرانسی برگزار شد .

وی افزود : سخنرانی ۱۵۸۳ کلمه ای  سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران در جایگاه منتخب ملت یزرگ ایران پس از هشت سال یک سخنرانی متفاوت و  تاثیر گذار بود سخنان سنجیده، مبتنی بر عقلانیت و صداقت نشانگر عزت، حکمت و قدرت منطق ایران انقلابی  بر علیه منطق کور و پوشالی آمریکا بود این سخنان از یک رئیس جمهور انقلابی انتظار می رفت.

خطیب جمعه رابر افزود: به نمایندگی از مردم شهید پرور شهرستان رابر از سخنان ومواضع مقتدرانه و مدبرانه آیت الله رئیسی  تشکر می کنم و بر این باورم منطق مقاومت مبتنی بر عقلانیت و حکمت برای همیشه راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب