پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:35:57 - دوشنبه 30 دی 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
ادعای غرب مبنی بر پذیرش ژنو ۱ از سوی ایران و سکوت دستگاه دیپلماسی
ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش تر اعلام کرده بود: ایران در صورتی‌که بدون پیش‌شرط در کنفرانس ژنو ۲ دعوت شود در آن شرکت می‌کند. به گزارش ” صبح رابر ” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، مذاکرات ژنو دو برای بررسی و حل بحران سوریه ۲۲ ژانویه در شهر Montreux سوییس برگزار خواهد شد. […]

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش تر اعلام کرده بود: ایران در صورتی‌که بدون پیش‌شرط در کنفرانس ژنو ۲ دعوت شود در آن شرکت می‌کند.

به گزارش ” صبح رابر ” به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، مذاکرات ژنو دو برای بررسی و حل بحران سوریه ۲۲ ژانویه در شهر Montreux سوییس برگزار خواهد شد.

همه موافق راه حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه اند اما هنوز کسی نتوانسته اختلاف ها را پایان دهد، لزوم حضور موثر ایران در مذاکرات ژنو بر همگان روشن است که می تواند در حل مشکلات منطقه ای به خصوص بحران های موجود در سوریه راه گشا باشد اما کشور های غربی و اروپایی با ایجاد پیش شرطهای برای حضور ایران دراین کنفرانس سنگ اندازی هایی را می کردند.

مقامات آمریکایی در ادامه سنگ اندازی ها برای جلوگیری در حضور ایران در مذاکرات ژنو برای حل بحران سوریه گفته بودند: ایران در کنفرانس “ژنو ٢ ” حضور نخواهد داشت، چون مواضعش عوض نشده و همچنین تا زمانی که « تغییر قابل توجهی» در مواضع ایران در قبال بحران سوریه پیدا نشود، ایران «نه بصورت رسمی در گفتگوهای صلح شرکت می کند و نه در حاشیه این گفتگوها حضور غیر رسمی خواهد داشت.”

ایران نیز پیش تر اعلام کرده بود برای حل بحران سوریه آمادگی دارد ولی هیچ پش شرطی را از طرف غربی قبول نمی کند.

ظریف: ایران بدون پیش شرط در کنفرانس ژنو شرکت می کند 

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش تر اعلام کرده بود: ایران در صورتی‌که بدون پیش‌شرط در کنفرانس ژنو ۲ دعوت شود در آن شرکت می‌کند.

وی نیز گفته بود:ایران هرگونه پیش شرط برای حضور در کنفرانس ژنو ۲ را رد می‌کند.
 
پوتین: حضور ایران در ژنو ۲ برای روسیه خوشایند است
رئیس جمهور روسیه در دیدار با وزیر خارجه کشورمان گفت: حضور ایران در ژنو ۲ برای ما خوشایند است و ایران کشوری غیرقابل جایگزین برای حل و فصل مسائل منطقه است. 
دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دومین سفر منطقه‌ای خود، با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کاخ کرملین دیدار کرد. 

لاوروف: باید ایران و عربستان در مذاکرات ژنو دو شرکت کنند

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با جان کری همتای آمریکایی خود در پاریس گفت: امیدواریم بان‌ کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل دعوت‌نامه‌ها را برای کسانی که می‌تواند برای بهبود وضعیت سوریه کمک کنند، بفرستد.

جک استراو: حضور ایران در ژنو ۲ تنها راه‌حل بحران سوریه

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-انگلیس در پارلمان انگلستان ،گفت: اعتقاد راسخ ما این است که تنها راه حل بحران در سوریه این است که جمهوری اسلامی ایران در ژنو ۲ شرکت کند.

ایران به کنفرانس ژنو دو دعوت شد

بالاخره طرف های غربی به این نتیجه رسیدند که حضور ایران در کنفرانس ژنو دو در راستای حل مشکلات و بحران سوریه تاثیر بسزایی دارد و امروز یکشنبه ایران را به  کنفرانس ژنو دو دعوت کردند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو دو برای حل بحران سوریه دعوت کرده و ایران در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.

بازتاب دعوت بان کی مون از ایران برای حضور در کنفرانس ژنو ۲

خبرگزاری های رویتر، فرانس پرس، آسوشیتدپرس و شبکه های خبری بی بی سی، فرانس ۲۴ و الجزیره از جمله رسانه های بودند که دعوت ایران را به کنفرانس ژنو ۲ بسرعت بازتاب دادند.

اما رسانه‌های ضد ایران در همین رابطه خط تبلیغاتی را شروع کرده اند و مدعی شده‌اند که ایران ژنو۱ را پذیرفته اما خواسته که این موضوع علنی نشود.

به هر صورت در حال حاضر این مسئله مطرح است که در صورت صحت ادعای غربی ها مبنی بر پذیرش ژنو ۱ از سوی ایران شاید اگر ایران به کنفرانس ژنو ۲ دعوت نمی‌شد بهتر بود.

انتهای پیام/

 

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب