پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:42:00 - شنبه 30 فروردین 1393
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تداوم اقدامات خصمانه آمریکا در عین دیپلماسی بنفش/ آسمانخراش ایرانی “بنیاد علوی” در منهتن تحویل منافقین می شود
پس از سناریوی ایالات متحده در عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل فاز دوم یک پروژه ضد ایرانی در ایالات متحده با سناریو سازی برای “بنیاد علوی” در منهتن کلید خورده است، موضوعی که نشان می دهد نشان دادن خوش رویی به ایالات متحده که در ماه های اعتدال شاهد […]

پس از سناریوی ایالات متحده در عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل فاز دوم یک پروژه ضد ایرانی در ایالات متحده با سناریو سازی برای “بنیاد علوی” در منهتن کلید خورده است، موضوعی که نشان می دهد نشان دادن خوش رویی به ایالات متحده که در ماه های اعتدال شاهد آن هستیم در واقع نوعی اعتماد به گرگ و چشم پوشی از ذات درنده اوست.

به گزارش ” صبح رابر” به نقل از  مرصاد ،پس از سناریوی ایالات متحده در عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی نماینده ایران در سازمان ملل فاز دوم یک پروژه ضد ایرانی در ایالات متحده با سناریو سازی برای “بنیاد علوی” در منهتن بیش از پیش تشدید شده است.

پروژه اتهام زنی به ایران با عنوان حمایت از تروریست وقتی تشدید شد که آمریکا به حمید ابوطالبی به اتهام واهی دست داشتن در یک پرونده قتل مضحک اجازه ورود به این کشور را نداد آبروی سازمان ملل را به بازی گرفت.

پس از این حادثه شاهد تکرار این خط مشی در متهم کردن ایران به حمایت از تروریست هستیم و فاز دوم آن نیز با قطعی شدن حکم دادگاه فدرال آمریکا علیه بنیاد علوی کلید خورده است. موضوعی که نشان می دهد نشان دادن خوش رویی به ایالات متحده که در ماه های اعتدال شاهد آن هستیم در واقع نوعی اعتماد به گرگ و چشم پوشی از ذات درنده اوست.

اتهام زنی به بنیاد علوی

بنیاد علوی یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی در ایالات متحده است. این سازمان در سال ۱۹۷۳ توسط محمدرضا پهلوی با نام بنیاد پهلوی تأسیس شد. درسال ۱۹۸۱ به نام بنیاد مستضعفان تغییر نام داد ولی در سال ۱۹۹۲ نام بنیاد علوی برای آن در نظر گرفته شد.

بنیاد علوی هدف خود را تبلیغ فرهنگ اسلامی و زبان، ادبیات و تمدن فارسی از طریق کمک‌های مالی خیریه و انسان‌دوستانه در قالب برنامه‌های آموزشی، مذهبی و فرهنگی اعلام می‌کند. این برنامه‌ها شامل اعطای پژوهانه به دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها، صدقه به مدارس فارسی زبان، صدقه و وام به سازمان‌های اسلامی، توزیع رایگان کتاب‌های اسلامی، صدقه به صندوق‌های اعانه، حمایت از فعالیت‌های هنری، تحقیقات دانشگاهی و بورس تحصیلی می‌شود.

fv[

عکس از ساختمان شماره ۶۵۰ خیابان پنجم نیویورک

شروع اتهام زنی به بنیاد علوی و پرده برداری از یک سناریو

دادستان فدرال نیویورک هم در سال ۲۰۰۹ بنیاد علوی را ویترین جمهوری اسلامی ایران و یک نهاد صوری معرفی کرد و گفت که این بنیاد در برخی فعالیت های سیاسی داخلی آمریکا شرکت می کند.

این اتهام زنی به اینجا ختم نشد و بعد از آن بمب‌گذاری مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ و بمب گذاری برج «خوبر» در عربستان سعودی نیز به این بنیاد نسبت داده شد تا کار وارد فاز اصلی خود یعنی تروریست انگاری از نها های وابسته به ایران شود.

دادستان فدرال نیویورک در سال ۲۰۱۴ بدون رسیدگی جامع به پرونده حکم به مصادره اموال بنیاد علوی به سود منافقین داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از قول دادستان پرونده بنیاد علوی نوشت که “کاترین فارست قاضی دادگاه، در دعوایی حقوقی میان دولت آمریکا و شاکیان پرونده های پیشین علیه جمهوری اسلامی ایران بر سر اجرای احکام صادره شده در سال های قبل، در نهایت رای به مصادره و فروش ساختمان بنیاد علوی داد”.

دولت آمریکا از پنج سال پیش این پرونده را  به دادگاه برده  و از آن زمان در تلاش برای تصاحب آسمان خراش شماره ۶۵۰، چهار مسجد و سایر اموال متعلق به بنیاد علوی و شرکت آسا در ایالت‌های مختلف بوده است.

دادگاه این پرونده که منجر به  صدور حکم مصادره اموال این بنیاد شد بر خلاف قوانین بدون حضور هیات منصفه تشکیل شده است.

تحویل بنیاد علوی به منافقین بر اساس توافق ماه مارچ با سران گروهک رجوی

تا اینجای ماجرا که بنیاد علوی درگیر یک دسیسه آمریکایی شده است بارها در رسانه های مختلف تشریح شده است اما آخرین اخبار از اجرایی شدن توافقات آمریکا با گروهک منافقین حکایت دارد.

اخبار موثق از تحرکات آمریکایی ها نشان می دهد در صورت مصادره اموال بنیاد علوی و فروش ساختمان و بلوکه کردن دارایی ها، بخشی از آن طبق توافق ماه مارچ به گروهک تروریستی منافقین اختصاص داده خواهد شد.

سران سازمان منافقین در دیدارهای اخیر خود با برخی افراد کنگره و قضات دادگاه فدرال قول مساعد گرفتند که از فروش ساختمان ۶۵۰ نیویورک که متعلق به بنیاد علوی است سهم مناسبی دریافت خواهند کرد.

قضات دادگاه فدرال آمریکا با تحریک مستقیم وزارت خارجه در حال طراحی سناریوهایی هستند که جمهوری اسلامی ایران را متهم به سازماندهی تروریست کنند تا بتوانند عقب ماندگی های بین المللی خود را با جریان سازی جدید و دست ساخته جبران کنند.

alavi

ساختمان بنیاد علوی در نیویورک مرکز گسترش صلح در آمریکا

پرونده بنیاد علوی سالهاست که در آمریکا جریان دارد. مقام‌های آمریکا این بنیاد را که ترویج فرهنگ اسلامی و زبان و ادبیات و تمدن فارسی را هدف خود قرار داده متهم به نقض تحریم‌های ایران، انتقال پول و پولشویی می‌کنند.

این بنیاد از چند سال قبل به همکاری با شرکت‌های آسا، یکی از مالکان کوچک‌ تر آسمانخراش خیابان پنجم “منهتن” برای انتقال پول به ایران متهم شده است.

بر اساس  دادخواستی که دولت آمریکا تسلیم دادگاه کرده بود، ۶۰ درصد از این برج در مالکیت بنیاد علوی است و ۴۰ درصد دیگر هم به شرکت آسا تعلق دارد.

گویا بی شرمی آمریکایی ها پایانی ندارد و دولت آمریکا پس از چند هفته تنش دیپلماتیک، در ‌‌نهایت اعلام کرد که برای حمید ابوطالبی ویزای ورود به خاک آمریکا را صادر نخواهد کرد.بعد از گذشت ۳ روز از این اجحاف دولت مردان آمریکایی، “پرت بهارارو” دادستان آمریکایی اعلام کرده با تایید یک قاضی فدرال اموال بنیاد علوی و شرکت آسا در آمریکا مصادره می‌شود و از محل فروش آنها به قربانیان “وقایع تروریستی!”  که آمریکا دولت ایران را در آنها دخیل می‌داند، خسارت پرداخت می‌شود.

ارزش این اموال اعلام نشده است اما تنها یک برج ۳۶ طبقه متعلق به بنیاد علوی و شرکت آسا که در یکی از گران‌قیمت‌ترین محله‌های شهر نیویورک (منهتن) واقع شده است، دهها میلیون‌ دلار بها دارد.

همچنین قاضی فدرال آمریکا اعلام کرده در این حکم اموال مربوط به بنیاد علوی و شرکت آسا در ایالت‌های کالیفرنیا، مریلند، تگزاس و ویرجینیا هم به همراه تمامی حساب‌های بانکی مرتبط با آنها مصادره خواهد شد و از محل فروش آنها به شاکیان ۱۹ پرونده مرتبط با دولت ایران غرامت پرداخت می‌شود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب