پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:20:46 - شنبه 4 خرداد 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تصمیمات شورای نگهبان منطبق با شرع و قانون اساسی است/ نامزدهای رد صلاحیت شده از جار و جنجال سیاسی پرهیز کنند
نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید نشده باید همانطور که زمان ثبت نام اعلام کرده اند تابع نظر شورای نگهبان هستند نظر این شورا را بپذیرند و از هرگونه فضاسازی سیاسی پرهیز کنند. به گزارش”صبح رابر”- ۱۹۸۷ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های مازندران با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از اقدام انقلابی […]

نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید نشده باید همانطور که زمان ثبت نام اعلام کرده اند تابع نظر شورای نگهبان هستند نظر این شورا را بپذیرند و از هرگونه فضاسازی سیاسی پرهیز کنند.

به گزارش”صبح رابر”- ۱۹۸۷ نفر از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های مازندران با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از اقدام انقلابی شورای نگهبان خواستار تمکین همه کاندیداهای رد صلاحیت شده از قانون اساسی و نظر شورای نگهبان شده اند.

متن این بیانیه که نسخه ای از آن به دفتر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ ارسال شده را در زیر می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

هر کس رای شورای نگهبان را نپذیرد مفسد فی الارض است.“امام خمینی(ره)”

 بار دیگر ایران اسلامی در بوته آزمایش بزرگی دیگر قرار گرفته، تا جایی که نگاه جهانیان به آن دوخته شده است. ملت ایران در آستانه ی خلق حماسه ای دیگر قرارگرفته تا بتوانند قله های رفیع توسعه را شتاب بخشند. در این امتحان بزرگ، همه آحاد ملت و مسئولان و نخبگان مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

مسئولان در جهت اجرای دقیق قانون اساسی و وظایف محوله شرعی و قانونی قدم خواهند برداشت و نخبگان نیز با تبیین زوایای قانون مداری و حرکت در این مسیر تلاش خواهند نمود و مردم نیز مهر نهایی را در پای این حماسه خواهند نهاد.

در هر کشوری روند انتخاباتی در چهار چوب همان کشور که متناسب با شرایط تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و … می باشد، انجام می پذیرد که بطور آشکار معمولا در قوانین اساسی شرایط فوق مشخص گردیده است.

طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ملاک انتخاب رئیس جمهور و مطابقت شرایط رئیس جمهور در اختیار شورای محترم نگهبان قرار دارد. بر اساس این ملاکها باید صلاحیت افراد برای شورای نگهبان احراز شود.

 باید متذکر شد نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید نشده باید همانطور که زمان ثبت نام اعلام کرده اند تابع نظر شورای نگهبان هستند و حکمیت این شورا را در این مورد قبول دارند نظر این شورا را بپذیرند و از هرگونه جار و جنجال و فضاسازی  سیاسی پرهیز کنند.

اساتید دانشگاههای استان مازندران ضمن حمایت قاطع از تصمیمات شورای محترم نگهبان اعلام می دارنند، امروز یکی از ترفندهای دشمنان، تضعیف شورای نگهبان است و مردم باید بدانند تصمیمات شورای نگهبان منطبق با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی می باشد و مخالفین آن مخالف اسلام و قانون اساسی هستند بنابراین برای تحقق حماسه سیاسی دوشادوش همه آحاد ملت در پای صندوق های رای حضور پرشکوه و آگاهانه خواهیم داشت و در این راه نشان خواهیم داد که پای اهداف انقلاب «امام راحل» خون شهدا و پشتیبان ولی فقیه زمان خود هستیم.

جمعی از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه های استان مازندران

منبع :بلاغ

 

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب